Hmm... jeg ville nok bare være pragmatisk og acceptere at min barn ikke vil have sutteflaske. Hvis du indretter dit liv efter det, så tror jeg det ville gå meget nemmere.
Jeg ved at min mor kæmpede en hård kamp for at få mig til at tage sutteflasken og til sidst lykkedes det endelig. Da sundhedplejesken kom på besøg til 1års undersøgelsen (det gjorde de dengang) kiggede hun forfærdet på min mor og sagde: Du skal straks vænne det barn af med at bruge sutflaske, ellers kommer hun aldrig af med den! Stakkels min mor, nu havde hun kæmpet og kæmpet, og endelig var det lykkedes, og så 'måtte' hun ikke alligevel.
Så glæde dig over at du aldrig kommer til at opleve en 1 årig eller 2årig der skriger og hyler på at få en sutflaske. Glæd dig over at du ikke altid skal rende rundt med flakser klar i tasken, glæd dig over at du ikke skal stå med fingerne i salt for at gnide mælkehinder af gummisutterne, fokuser på alt det positive ved at din datter ikke bruger flaske!
Fra de er omkring 6/7 mdr kan de drikke af kop (nogen før, nogen efter) så det var også en mulighed.
Anmeld