Hjælp...min datter vil ikke tage flaske! Hun vil kun ammes!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2010

lisbethita

D.B.L skriver:

Altså ammede fuldt til hun var 6 mdr. Stoppede med at amme nat da hun var 8 mdr og derefter fik hun vælling til natten i flaske. Brystet var ikke længere interessant da natshowet stoppede. Det virkede som om Cornelia ikke kunne rumme at få begge dele, 

Stoppede så allerede med flasken igen da hun var knap 1 år, hun blev et rigtigt madøre og synes flasken var kedelig

Hmm....interessant ;-) Jeg prøvede lige at tage suttebrik foran brystet, da hun skulle spise før. Det kunne hun slet ikke finde ud af. Jeg prøver at øve med det. Det er bare som om, at så er brystet ikke så interessant mere, når jeg gør det? Men jeg tror hun er ved at få tænder, så jeg vil ikke tvinge hende væk lige nu, fordi hun spiser ikke så meget fast mad lige nu, som hun plejer. Det virker som om, at det gør ondt. Hun skal jo have noget at spise... men nu har jeg lagt en plan, når hun bliver sig selv igen ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

Corn

Hvorfor begynde på flaske i den alder???

Giv da i kop istedet, det lærer hun drønhurtigt, og er jo alligevel vejen frem. En flaske skal vænnes fra ligesom bryst, så det er da næsten synd

Anmeld

5. oktober 2010

Maise

tommi teepee flaske og så øve samme tidspunkt hver dag. lad hende lege med flasken  og undersøge den. det lykkedes mig da min pige var ca 8mdr. at starte op på flaske . nu hun 9 mdr og jeg har ikke ammet i en uge - hurra. ( selvom jeg egentlig elsker at amme). Hun sover meget bedre om natten nu. jeg bruger nan 2.

Anmeld

5. oktober 2010

Mumto3

Hmm... jeg ville nok bare være pragmatisk og acceptere at min barn ikke vil have sutteflaske. Hvis du indretter dit liv efter det, så tror jeg det ville gå meget nemmere.

Jeg ved at min mor kæmpede en hård kamp for at få mig til at tage sutteflasken og til sidst lykkedes det endelig. Da sundhedplejesken kom på besøg til 1års undersøgelsen (det gjorde de dengang) kiggede hun forfærdet på min mor og sagde: Du skal straks vænne det barn af med at bruge sutflaske, ellers kommer hun aldrig af med den! Stakkels min mor, nu havde hun kæmpet og kæmpet, og endelig var det lykkedes, og så 'måtte' hun ikke alligevel.

Så glæde dig over at du aldrig kommer til at opleve en 1 årig eller 2årig der skriger og hyler på at få en sutflaske. Glæd dig over at du ikke altid skal rende rundt med flakser klar i tasken, glæd dig over at du ikke skal stå med fingerne i salt for at gnide mælkehinder af gummisutterne, fokuser på alt det positive ved at din datter ikke bruger flaske!

Fra de er omkring 6/7 mdr kan de drikke af kop (nogen før, nogen efter) så det var også en mulighed.

Anmeld

5. oktober 2010

Brams

lisbethita skriver:

Hej piger,

Jeg har lige brug for lidt guldkorn fra jer. Jeg har dog prøvet at indhente gode råd før - uden held.... så det kommer nok som en positiv overraskelse, hvis nogen kan hjælpe. 

Min datter er 6 1/2 mrd og hun nægter og har hele tiden nægtet at tage en flaske. Hun brugte kun sut de første to mrd og nægter også at bruge sut. Jeg ammer hende og har hele tiden gjort det. Fra hun var 4 mrd har hun også fået grød/mos udover modermælken, men jeg kunne vildt godt tænke mig at få hende til at tage flaske.

Er der nogen af jer der har prøvet det samme? Vigtigst af alt: ER DER NOGEN, DER HAR GODE RÅD TIL, HVORDAN MAN FÅR HENDE TIL AT TAGE EN FLASKE???

Kom frisk ;-) 

Min datter har heller aldrig ville tage en flaske og jeg har bare glædet mig over, at hun ville ammes og at jeg nu da hun er blevet 11 mdr. ikke skal vænne hende fra flasken også.

Hun har selv for ca. 1 mdr. siden valgt amningen fra, så nu får hun kun af kop, synes det er dejligt at slippe for flaskerne. Jeg kan godt se at man er mere afhængig når man kun ammer, men det er jo trods alt ikke så lang tid - så nyd det mens du kan, jeg savner det allerede

Anmeld

5. oktober 2010

Maja88

lisbethita skriver:

Hej piger,

Jeg har lige brug for lidt guldkorn fra jer. Jeg har dog prøvet at indhente gode råd før - uden held.... så det kommer nok som en positiv overraskelse, hvis nogen kan hjælpe. 

Min datter er 6 1/2 mrd og hun nægter og har hele tiden nægtet at tage en flaske. Hun brugte kun sut de første to mrd og nægter også at bruge sut. Jeg ammer hende og har hele tiden gjort det. Fra hun var 4 mrd har hun også fået grød/mos udover modermælken, men jeg kunne vildt godt tænke mig at få hende til at tage flaske.

Er der nogen af jer der har prøvet det samme? Vigtigst af alt: ER DER NOGEN, DER HAR GODE RÅD TIL, HVORDAN MAN FÅR HENDE TIL AT TAGE EN FLASKE???

Kom frisk ;-) 

nu har jeg ikke læst hele tråden.

men prøv at lade en anden give flasken. da hun kan lugte din mælk når du sidder med hende.

MHT. sut. så har jeg en niece på 5 i dag som ALDRIG har brugt sut og virkelig har kunne blive hysterisk... hun har så haft en bamse at bruge som et trøsteobjekt....

altså min holdning er den: hvorfor påtvinge børn sut, nu de ikke vil. bare fordi det er nemmere for os selv

Anmeld

5. oktober 2010

lisbethita

Maja88 skriver:

nu har jeg ikke læst hele tråden.

men prøv at lade en anden give flasken. da hun kan lugte din mælk når du sidder med hende.

MHT. sut. så har jeg en niece på 5 i dag som ALDRIG har brugt sut og virkelig har kunne blive hysterisk... hun har så haft en bamse at bruge som et trøsteobjekt....

altså min holdning er den: hvorfor påtvinge børn sut, nu de ikke vil. bare fordi det er nemmere for os selv

Folk har jo forskellige holdninger.... og jeg vil gerne have, at min datter skulle bruge sut, selvom jeg har et let barn. Jeg synes det ville være skønt at kunne trøste hende om natten med en sut. Men jeg synes især det ville være rart at hun kan trøste sig med en sut, når hun skal i dagpleje, når jeg ikke er der og når andre skal passe hende. Det er også en tryghed for mig at vide, at hun ikke er ked af det, hvis hun ahr sin sut. Hun er glad for sit tæppe, som hun sutter på, men det er altså ikke det samme... Såååå...jeg synes lige så meget det er for hendes skyld, så hun ikke er ked af det, når jeg ikke er hos hende, når jeg snart skal på arbejdsmarkedet igen. Men fair nok...at vi ikke er enige!

Ha en god dag!!

Anmeld

5. oktober 2010

lisbethita

Brams skriver:

Min datter har heller aldrig ville tage en flaske og jeg har bare glædet mig over, at hun ville ammes og at jeg nu da hun er blevet 11 mdr. ikke skal vænne hende fra flasken også.

Hun har selv for ca. 1 mdr. siden valgt amningen fra, så nu får hun kun af kop, synes det er dejligt at slippe for flaskerne. Jeg kan godt se at man er mere afhængig når man kun ammer, men det er jo trods alt ikke så lang tid - så nyd det mens du kan, jeg savner det allerede

Jeg tror bare vi er forskellige... jeg har haft det lidt ambivalent med at amme hele tiden. Når hun virkeligt har brug for det, så vil jeg gerne give hende det, men inderst inde er jeg lidt træt af det og har det ikke sådan, som du beskriver det - at du bare elsker det. Det er nok derfor ;-) Så jeg glæder mig nok lidt til ammeperioden er over, selvom den også har haft dens gode sider. 

Men nåå...det er nu luksusproblemer. Så længe hun er sund og rask, så kan jeg på ingen måde klage ;-)

tak fordi du skrev ;-)

Anmeld

5. oktober 2010

Maja88

lisbethita skriver:

Folk har jo forskellige holdninger.... og jeg vil gerne have, at min datter skulle bruge sut, selvom jeg har et let barn. Jeg synes det ville være skønt at kunne trøste hende om natten med en sut. Men jeg synes især det ville være rart at hun kan trøste sig med en sut, når hun skal i dagpleje, når jeg ikke er der og når andre skal passe hende. Det er også en tryghed for mig at vide, at hun ikke er ked af det, hvis hun ahr sin sut. Hun er glad for sit tæppe, som hun sutter på, men det er altså ikke det samme... Såååå...jeg synes lige så meget det er for hendes skyld, så hun ikke er ked af det, når jeg ikke er hos hende, når jeg snart skal på arbejdsmarkedet igen. Men fair nok...at vi ikke er enige!

Ha en god dag!!

sagde jo også bare det var min holdning. altså vil mit kommende barn have sut skal det heller ikke nægtes. men når hun nu ikkeVIL have sutten så kunne man prøve andre trøsteobjekter

Anmeld

5. oktober 2010

Brams

lisbethita skriver:

Jeg tror bare vi er forskellige... jeg har haft det lidt ambivalent med at amme hele tiden. Når hun virkeligt har brug for det, så vil jeg gerne give hende det, men inderst inde er jeg lidt træt af det og har det ikke sådan, som du beskriver det - at du bare elsker det. Det er nok derfor ;-) Så jeg glæder mig nok lidt til ammeperioden er over, selvom den også har haft dens gode sider. 

Men nåå...det er nu luksusproblemer. Så længe hun er sund og rask, så kan jeg på ingen måde klage ;-)

tak fordi du skrev ;-)

Luksusproblem eller ej, hvis det er noget der betyder noget for dig, så synes jeg du skal mærke efter hvor meget du vil "ofre" for det du får ud af det.

Det vigtigste er jo, at både du og din datter er glade  Det er jo meget forskelligt hvordan man har det med amning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.