lisbethita skriver:
Tjaaa.....men de får ikke nok ind via kop, synes jeg. Smilla er nemlig rigtig god til at drikke via kop allerede, men hun kan ikke drikke hendes aftens amnings-måltids portion via kop. Kunne hun det, så var det heller ikke noget problem. En hel anden ting er, at hun faktisk tog den nye sutteflaske, jeg købte i dag, som blev anbefalet i dag. Det er jeg faktisk rigtigt glad for.
Tror det er svært for mig bare at acceptere, at hun kun vil have bryst - især fordi jeg ikke har det så godt med at amme mere. Jeg har mistet lysten, og når det ikke er godt for mig mere, så er det det jo nok heller ikke for hende. Men altså...det er da et luksusproblem. Hun er sund og rask og har det godt. Så....jeg skal jo nok komme gennem det, hvis det er ;-)
Tak fordi du skrev ;-)
Tillykke ´med at hun tog den nye sutflaske. Så håber jeg at du har fået løst dit problem.
Jeg kan sagtens følge dig i at man kan miste lysten til at amme, det har jeg også selv prøvet et par gange (har 3 børn), men derfor er jeg nu ikke holdt op af den grund. Jeg har godt nok også mistet lysten til at skifte lortebleer, men det har jeg også gjort mange gange på trods af manglende lyst. Jeg ved godt de to ting ikke kan sammenlignes helt, for det er nemmere at holde op med at amme, end at holde op at skifte ble. Men min pointe er bare, at der er masser af surt arbejde forbundet med at have et lille barn, og det med at det er skidt for dit barn hvis det er skidt for dig, det er jeg altså ikke helt enige med dig i.
De gange jeg har holdt op med at amme, har det altid været en kæmpe lettelse, og jeg har ikke savnet det 1 sek bagefter. Faktisk var jeg træt af tanken af at skulle amme da jeg var gravid med nr. 3, for jeg gad ikke amme igen!! Alle sagde; når den lille først ligger i dine arme så får du lyst igen. Det gjorde jeg nu ikke, men jeg valgte at amme alligevel. Ikke 'på trods' men bare i accept af at det høre med når man har en baby (og iøvrigt ikke har nogle ammeproblemer). Der er helt sikkert mange mødre der ville have valgt anderledes, og ville sige, at hvis de har mistet lysten til at amme så skal de heller ikke gøre det.
Det eneste jeg vil med dette indlæg, det er blot at gøre opmærksom på at man altid kan anskue tingene fra en anden vinkel, og når man er kørt fast i en problemstilling kan det nogen gange være godt lige at overveje om det ER et problem, eller om man bare gør det til et problem. (og nu tænker jeg ikke på din konkret problemstilling med at få hende til at tage flaksen, for det er jo løst nu. Men der kommer andre ting hen af vejen, hvor din datter måske ikke lige vil det på den måde som DU synes hun skal gøre tingene på, -og så er det værd at overveje om det kan anskues på en anden måde).
Endnu engang tillykke med at din problem er løst for nu!!! Det er ALTID dejligt når tingene falder i lidt bedre hak, end det gjorde tidligere.