Hjælp...min datter vil ikke tage flaske! Hun vil kun ammes!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2010

lisbethita

dorthemus skriver:

Prøv at se denne:

http://www.onlinekids.dk/shop/silikone-bidesut-fra-3661p.html

Det er af mærket Tommee Tippee som én anbefalede...tror jeg køber en flaske for min datter vil heller ikke tage flaske

http://www.onlinekids.dk/shop/sutteflaske-260-ml-3617p.html

Dorthe.....jeg har lige købt den i Føtex!!!!!! OG DEN VIRKER SGU!!! Tror du ikke, at hun har spist 120ml mælk i den?? Det er som om, at hun bedre kan finde ud af at suppe af denne her. Det var tydeligt at se. 

Altså.... vi går i sutteflaske træning herhjemme nu, det gør vi altså! 

;-) Mor er glad 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2010

lisbethita

Millesmammi skriver:

har du prøvet en tommie tippie flaske? det ligner et bryst, og det var det eneste min datter ville tage

ER DU GODT KLAR OVER; AT DEN VIRKER????? Jeg har købt flasken, og hun har spist 120ml???? Du har altså virkeligt hevet et guldkorn op af tasken til mig, der! Er dig evigt taknemmelig, ha ha!!!

TAK!!!!!!!!!!! ;-) Kram Lisbeth

Anmeld

5. oktober 2010

lisbethita

Valle81 skriver:

De kan købes i Bilka:0) De har ofte en trepak på tilbud til 99,95:0)

Jeg bruger dem til Anton, og de er super:0)

har du prøvet forskellige typer mme??? Det kan være hun simpelthen ikke kan lide det der er i?:0)

Prøv økologisk Hipp:0) Det kan jeg stærkt anbefale:0)

Knus

Den virker, den virker, den virker!!!!!!!!!!! 

Anmeld

5. oktober 2010

lisbethita

Maja88 skriver:

sagde jo også bare det var min holdning. altså vil mit kommende barn have sut skal det heller ikke nægtes. men når hun nu ikkeVIL have sutten så kunne man prøve andre trøsteobjekter

Anmeld

5. oktober 2010

dorthemus

lisbethita skriver:

Dorthe.....jeg har lige købt den i Føtex!!!!!! OG DEN VIRKER SGU!!! Tror du ikke, at hun har spist 120ml mælk i den?? Det er som om, at hun bedre kan finde ud af at suppe af denne her. Det var tydeligt at se. 

Altså.... vi går i sutteflaske træning herhjemme nu, det gør vi altså! 

;-) Mor er glad 

Ej fåes den virkelig i Føtex!!! Skal så meget have den i morgen

Hvad kostede den??

Anmeld

5. oktober 2010

lisbethita

dorthemus skriver:

Ej fåes den virkelig i Føtex!!! Skal så meget have den i morgen

Hvad kostede den??

Jaaah.... det hørte jeg. Jeg syntes at 60 kr i porto var liiige i overkanten. Tror jeg gav 64 for den. Jeg købte ekstra suttehoveder til. Tror de kostede 34. De havde også nogle af sutterne, ikke lige den du viste mig. Jeg startede med flasken, og det er en ok start for mig. Øj...vi skal i træning nu. Jeg er bare så glad, fordi det har altså gået mig lidt på, det der amning. Tror måske bare jeg har nået min grænse?? Jeg ved det ikke?? 

Men glad...det er jeg ;-)

Anmeld

5. oktober 2010

dorthemus

lisbethita skriver:

Jaaah.... det hørte jeg. Jeg syntes at 60 kr i porto var liiige i overkanten. Tror jeg gav 64 for den. Jeg købte ekstra suttehoveder til. Tror de kostede 34. De havde også nogle af sutterne, ikke lige den du viste mig. Jeg startede med flasken, og det er en ok start for mig. Øj...vi skal i træning nu. Jeg er bare så glad, fordi det har altså gået mig lidt på, det der amning. Tror måske bare jeg har nået min grænse?? Jeg ved det ikke?? 

Men glad...det er jeg ;-)

Det forstår jeg godt...jeg vil stadig gerne amme Runa mest, men det ville også være dejligt at kunne give en flaske en gang imellem.

Runa bruger jo ikke sut...har prøvet 6 forskellige så jeg tror det løb er kørt.

Hvilken slags mme bruger du? Vi har kun forsøgt os med Nan1.

Anmeld

5. oktober 2010

Katjaro

Godt jeg læste hele tråden inden jeg svarede For ellers ville jeg have sagt: Skru ikke forventningerne for højt op ifht Tommee Tippii, for her i huset virkede de heller ikke.

Jeg prøvede hvad som helst. Theis ville IKKE have noget som helst andet en den naturlige vare.

jeg ville personligt ikke selv tage en ammestop pille når ungen er 6 måneder bare fordi jeg "gerne ville have min frihed tilbage"

SST anbefaler at der ammes i et år - og hvad er 12 måneder af et helt liv??? Kan vi ikke liiiiige give vores børn det???

Mange mener at de ikke kan slippe hjemmefra fordi barnet bliver ammet i søvn.... har de mon prøvet at lade faren komme til??? Hos os overtog faren putningen selv om Theis blev ammet en del endnu. Faktisk havde han meget lettere ved at få knægten til at sove end mig

Theis valgte selv amningen fra da han 11 måneder gammel blev syg. Og i dag har vi så slet ingen problemer med at skulle vænne ham fra hverken flaske eller sut - hold kæft hvor er det nemt sammenlignet med søsteren

Anmeld

5. oktober 2010

MariaJ

lisbethita skriver:

Hej Maria...

Ihhhhhh....jeg har gode nyheder!!! Jeg købte den sutteflaske de anbefalede herinde og til min store store overraskelse drak hun 120ml her til aften GISP!!!!!!!!!!!! Så Tommee tippiee virker altså! Jeg tror simpelthen jeg fandt ud af, at hun faktisk ikke kan finde ud af avent sutteflasken. Jeg prøvede nemligt at amme hende med en suttebrik. Det fattede hun ingenting af... og derfor prøvede jeg at købe den tommee tippiee flaske, fordi de skulle efterligne moderens bryst. Troede det var løgn, da jeg fik hende til at drikke. Altså ikke at hun babbede løs fra start...vi skulle lige finde ud af det sammen, men hun suttede og det er ALDRIG sket før.

Jeg synes det er faktisk - især fordi jeg har været nervøs for, hvad jeg skulle gøre i dagplejen eller hvis hun skal passes. 

MOR ER GLAD.....OG DET ER SMILLA OGSÅ ;-)

Tak fordi du skrev ;-)

Ej, det er jo for vildt. Så må jeg vist også bare bøje mig i støvet og løbe ud og købe sådan en. Jeg har faktisk også fået den anbefalet i den tråd jeg lavede tidligere. Jeg nåede bare aldrig til den i eksperimentrækkefølgen, fordi vi trods alt oplevede en slags fremskridt ved MAM flasken. Men Tommee Tippiee it is, fra nu af! I hvert fald et forsøg værd

Anmeld

5. oktober 2010

Mumto3

lisbethita skriver:

Tjaaa.....men de får ikke nok ind via kop, synes jeg. Smilla er nemlig rigtig god til at drikke via kop allerede, men hun kan ikke drikke hendes aftens amnings-måltids portion via kop. Kunne hun det, så var det heller ikke noget problem. En hel anden ting er, at hun faktisk tog den nye sutteflaske, jeg købte i dag, som blev anbefalet i dag. Det er jeg faktisk rigtigt glad for. 

Tror det er svært for mig bare at acceptere, at hun kun vil have bryst - især fordi jeg ikke har det så godt med at amme mere. Jeg har mistet lysten, og når det ikke er godt for mig mere, så er det det jo nok heller ikke for hende. Men altså...det er da et luksusproblem. Hun er sund og rask og har det godt. Så....jeg skal jo nok komme gennem det, hvis det er ;-) 

Tak fordi du skrev ;-)

Tillykke ´med at hun tog den nye sutflaske. Så håber jeg at du har fået løst dit problem.

Jeg kan sagtens følge dig i at man kan miste lysten til at amme, det har jeg også selv prøvet et par gange (har 3 børn), men derfor er jeg nu ikke holdt op af den grund. Jeg har godt nok også mistet lysten til  at skifte lortebleer, men det har jeg også gjort mange gange på trods af manglende lyst. Jeg ved godt de to ting ikke kan sammenlignes helt, for det er nemmere at holde op med at amme, end at holde op at skifte ble. Men min pointe er bare, at der er masser af surt arbejde forbundet med at have et lille barn, og det med at det er skidt for dit barn hvis det er skidt for dig, det er jeg altså ikke helt enige med dig i.

De gange jeg har holdt op med at amme, har det altid været en kæmpe lettelse, og jeg har ikke savnet det 1 sek bagefter. Faktisk var jeg træt af tanken af at skulle amme da jeg var gravid med nr. 3, for jeg gad ikke amme igen!! Alle sagde; når den lille først ligger i dine arme så får du lyst igen. Det gjorde jeg nu ikke, men jeg valgte at amme alligevel. Ikke 'på trods' men bare i accept af at det høre med når man har en baby (og iøvrigt ikke har nogle ammeproblemer). Der er helt sikkert mange mødre der ville have valgt anderledes, og ville sige, at hvis de har mistet lysten til at amme så skal de heller ikke gøre det.

Det eneste jeg vil med dette indlæg, det er blot at gøre opmærksom på at man altid kan anskue tingene fra en anden vinkel, og når man er kørt fast i en problemstilling kan det nogen gange være godt lige at overveje om det ER et problem, eller om man bare gør det til et problem. (og nu tænker jeg ikke på din konkret problemstilling med at få hende til at tage flaksen, for det er jo løst nu. Men der kommer andre ting hen af vejen, hvor din datter måske ikke lige vil det på den måde som DU synes hun skal gøre tingene på, -og så er det værd at overveje om det kan anskues på en anden måde).

Endnu engang tillykke med at din problem er løst for nu!!! Det er ALTID dejligt når tingene falder i lidt bedre hak, end det gjorde tidligere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.