Vi har valgt den fra alle 3 gange.
Jeg kan overhovedet ikke bruge en risiko-vurdering til noget som helst!!! INTET!!!
Jeg er da fuldstændig ligeglad med om chance for et barn med downs er 1:2 eller 1:564783 , fuldstændig ligeglad, men jeg ikke ikke ligeglad med OM jeg får et barn med downs eller det. Dét betyder noget for os!
De to første børn fik vi ingen undersøgelser (heller ikke MD) fordi vi ønskede vores børn uanset hvordan de så end var skabt rent fysisk! Det var vores børn og de er gode nok som de er, også selvom der skulle være en 'kromosomfejl' på dem. Vi ville elske dem uanset hvad, og synes ikke vi kunne nægte vores egne børn et liv!!! Da vi ventede vores 3. barn, var vi enige om at det villle være så stor en belatning for de to små børn vi allerede havde, hvis vi fik et stærkt handicappet barn og derfor valgte vi at få taget en fostervandsprøve som med 100% sikkerhed kan sige om der er downs eller ej. (og hvis den havde været positiv, så havde vi på forhånd taget beslutningen at vi af hensyn til de to små, blev nød det nye barn nød til at lade livet, af hensyn til sine store søskende. Den højeste pris man kan betale, men vi vurderede det som nødvendigt)
Skulle jeg blive gravid med et 4. barn ville vi gøre det sammen igen. Droppe NF-scanningen, for vi er stadig ligeglade med sandsynligheder, men vi vil gerne vide hvad vi helt sikker venter os/ikke venter os.
Ja, det er dyrer for samfundet, men tilgengæld føder jeg hjemme og det er bare SÅ meget billigere end en hospitaltsfødsel, så jeg er stadig billigere for samfundet end en almindelig gennemsnitsgravid. Så jeg tager ikke nogen resourcer fra nogen, ved at vælge den sikre løsning.
Anmeld