Personligt ville jeg fravælge den nf-scanning. Skulle jeg få et mongolbarn ville jeg elske det ligeså højt, som hvis det var en der ikke fejlede noget. Nu har jeg også været opvokset med mange handicappede og mongoler omkring mig. Min søster er udviklingshæmmet, og gik derfor i en specialklasse, hvor der også var mongoler....og hold da op hvor var de herlige
mongoler og handicappede i det hele taget, har altid en speciel plads i mit hjerte.
Jeg vil så påpege at jeg så godt kan forstå de der fravælger et handicappet barn, for der er lige det ekstra arbejde i det, det kræver meget mere overskud, og man skal virkelig være parat til at kunne yde det ekstra. det er altså ikke alle der har det overskud. Til gengæld bliver man så overøst med kærlighed, hvis man får et mongolbarn.....der er ikke nogen der er mere kærlige.
Jeg vil sige jeg forstår begge valg. Jeg personligt ville vælge barnet uanset hvad, men jeg har jo så også igennem min opvækst oplevet handicappede på en anden måde end så mange andre. Man får en helt anden indblik i det, når man sidder i situationen, end hvis man ikke har nogen handicappede i sin omgangskreds.
Jeg vil så også sige at jeg som barn i perioder oplevede at der ikke var så meget tid til mig. Der var jeg så heldig at jeg havde mine andre søskende, for ellers kunne det godt være jeg havde oplevet en eller anden form for svigt. Min mor var ikke en dårlig mor, hun var/er en kanon mor. Men hun var alene med os, og skulle tage sig af 4 børn, hvoraf den ene var handicappet. Det kræver sin kvinde at være alene om alt det
men hun er sgu sej
og jeg er bare så glad for at min mor fik min søster. For selvom min søster er meget handicappet, så betyder hun alt for mig, og vi har et specielt og meget tæt forhold til hinanden.
Anmeld