afviser I "anonyme" venneanmodninger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2010

dorthemus

NR3ønskebarn skriver:

Søde, du kan altså gå ind på vedkommendes profil og blokere dem og så kommer der en boks frem hvor du kan vælge at sætte kryds i.. Noget med uønsket kontakt og så bloker hvis det var det du søgte

Knus Sussie 33+2

Tror bare jeg bitcher over facebook generelt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Lillefe

Hvis det er en jeg slet ikke har snakket med så ville jeg ikke godkende dem.. der gælder det samme regler alle steder.. også her..

Anmeld

28. september 2010

Dansker I Holland

dorthemus skriver:

Tror bare jeg bitcher over facebook generelt  

Hehe ja facebook er rimelig f*****d nogle gange

Anmeld

29. september 2010

klmf

bagger26 skriver:

Kan godt forstå man er forsigt, syntes ikke rigtig man kan være for forsigtig når det dejer sig om nettet.. Så syntes det er helt fair man ikke har venner man ikke kender, eller har snakket nok med til man er tryg ved dem...

Jeg har også den regl ang facebook, at jeg kun godkender personer som jeg også vil hilse på på gaden.. I starten godkendte jeg bare alt og alle jeg viste hvem var, men så blev mit liv lidt for offentligt på dne måde, så der blev slettet en helt masse mennesker på et tidspunkt...

Jeg har også ryddet op! Hvorfor skal en jeg har mødt på et kursus for 10 år siden have adgang til mine private billeder??

Anmeld

29. september 2010

Slettet

dorthemus skriver:

Ja men nu kan man jo ikke længere afvise folk på FB...er rasende over det

Kan man ikke??

Anmeld

29. september 2010

Svei

Malene84 skriver:

Godaften piger,

Hmmm... jeg har lidt dårlig samvittighed!!! Især fordi jeg for et par dage siden lovede, at jeg ville byde alle nye velkommen til siden... men har netop nu lige afvist nr. 3 venneanmodning, da personen hverken havde billede eller profiltekst.... gør I også det?

Sys jo bare det er synd et eller andet sted, da der jo selvfølgelig sikkert sidder en reel person bag profilen

Hvis ikke det er nogen jeg har et "forhold til", så afviser jeg...lige meget om der er billede eller ej.

Anmeld

29. september 2010

Malene84

lotchen skriver:

Jeg har også ryddet op! Hvorfor skal en jeg har mødt på et kursus for 10 år siden have adgang til mine private billeder??

Anmeld

29. september 2010

Kats

Jeg har lige gjort det  Kan vedkommende se, at jeg har afvist hende??

Nej vedkommende kan ikke umiddelbart se, at du har afvist hende! Forstået sådan, at hun ikke får en besked om at være blevet afvist.

Da man kunne ignorere, da fik de "afviste" heller ikke en besked om at man havde sagt nej tak.
Men til gengæld havde de atter mulighed for at lave en "venneforespørgsel"... og kunne derved regne ud, at de var blevet afvist... og så begyndte det jo at blive lidt akavet!

Hvis man slet ikke gør noget nu, så sker der omvendt heller ingenting.
Dvs. når jeg får en "venneforespørgsel", som jeg gerne vil acceptere, gør jeg selvsagt det.... hvis IKKE, så lader jeg den bare være... Og ja, så bliver listen stille og roligt længere og længere, men det betyder jo intet.
På den måde, bliver ingen "afvist" og får samtidigt heller ikke adgang til min profil.
Det de kan se på profilen, er nøjagtigt det samme de alligevel ville kunne se, hvis de ikke havde lavet en "venne-forespørgsel".

Til gengæld er det en god ide, at tjekke sine privatlivs-indstillinger, de er toneangivende for, hvor meget eller hvor lidt, de mennesker som man ikke er venner med kan se på profilen.

Og bare lige for at slå en krølle, så kan man - som jeg og andre også har gjort - lave forskellige kategorier, for de venner man har acceptereret  
For nogle er måske fine venner - men som man alligevel ikke ønsker skal se billeder fra ferien, fødslen etc... Og andre må gerne se det hele...

Åh jo, og så havde jeg nær glemt den vigtigste del... blokeringen Det er jo befriende... på den måde holder der op med at eksisterer noget som helst "link" mellem dig og vedkommende du blokerer... I eksisterer bare slet ikke i hinandens verden..
Tænk engang, hvis det var så nemt i den virkelige verden...

Ihh nu blev det alt for langt - undskyld..

Men vil bare lige tilføje, at jeg synes FB er et rigtig hyggeligt redskab til at bevare kontakt, med nogen man bor langt fra og sjældent ser. Man skal bare lige have styr på privatlivsindstillingerne  

Anmeld

29. september 2010

<3

dorthemus skriver:

Ja men nu kan man jo ikke længere afvise folk på FB...er rasende over det

?? hvad kan man ikke??

Anmeld

29. september 2010

oo

jeg afviser også selvom folk har billede og profiltekst.... jeg afviser også folk på facebook selvom jeg kender dem/har kendt dem tidligere. det må man da helt selv om, og det handler ikke om, at jeg ikke kan LIDE dem jeg afviser, det handler bare om, at der er nogle features herinde (og på facebook) som gør, at jeg kun har venner som jeg gerne vil dele ALT med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.