18januar/kats skriver:
Nej vedkommende kan ikke umiddelbart se, at du har afvist hende! Forstået sådan, at hun ikke får en besked om at være blevet afvist.
Da man kunne ignorere, da fik de "afviste" heller ikke en besked om at man havde sagt nej tak.
Men til gengæld havde de atter mulighed for at lave en "venneforespørgsel"... og kunne derved regne ud, at de var blevet afvist... og så begyndte det jo at blive lidt akavet!
Hvis man slet ikke gør noget nu, så sker der omvendt heller ingenting.
Dvs. når jeg får en "venneforespørgsel", som jeg gerne vil acceptere, gør jeg selvsagt det.... hvis IKKE, så lader jeg den bare være... Og ja, så bliver listen stille og roligt længere og længere, men det betyder jo intet.
På den måde, bliver ingen "afvist" og får samtidigt heller ikke adgang til min profil.
Det de kan se på profilen, er nøjagtigt det samme de alligevel ville kunne se, hvis de ikke havde lavet en "venne-forespørgsel".
Til gengæld er det en god ide, at tjekke sine privatlivs-indstillinger, de er toneangivende for, hvor meget eller hvor lidt, de mennesker som man ikke er venner med kan se på profilen.
Og bare lige for at slå en krølle, så kan man - som jeg og andre også har gjort - lave forskellige kategorier, for de venner man har acceptereret
For nogle er måske fine venner - men som man alligevel ikke ønsker skal se billeder fra ferien, fødslen etc... Og andre må gerne se det hele... 
Åh jo, og så havde jeg nær glemt den vigtigste del... blokeringen
Det er jo befriende... på den måde holder der op med at eksisterer noget som helst "link" mellem dig og vedkommende du blokerer... I eksisterer bare slet ikke i hinandens verden..
Tænk engang, hvis det var så nemt i den virkelige verden... 
Ihh nu blev det alt for langt - undskyld..
Men vil bare lige tilføje, at jeg synes FB er et rigtig hyggeligt redskab til at bevare kontakt, med nogen man bor langt fra og sjældent ser. Man skal bare lige have styr på privatlivsindstillingerne