Dilemma!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2010

Moar'en

Baagøe skriver:

Det med følelserne er intet problem, da jeg er rigtig god til at lægge låg på over for min familie... Jeg vil gerne have, at han er med, så Laura har "mindet" og billeder med ham til at kigge på senere i livet. Derudover er det også for hans egen skyld, for hendes første fødselsdag er jo lidt stort, synes jeg, og jeg tror han vil fortryde det, hvis han ikke kommer...

Jamen hvis du mener du kan lægge bånd på dig selv, så synes jeg da os du skal invitere ham, både for laura skyld, men os hans egen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Pige2009

Marge skriver:

Fordi hun er hans kone. Hun har fortjent at vide han er inviteret til sin datters fødselsdag. Og han lyder ikke som typen der er specielt ærlig så tvivler på han selv fortæller hende det hvis han kan slippe.

Ok. Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke orker eller overhovedet gider at blande mig i deres forhold, som situationen ser ud nu - det må blive hans egen sag. Men du har da ret i, at han ikke er særlig ærlig...

Anmeld

28. september 2010

Pige2009

SussieThyssen skriver:

Giga knus først og JA!!!

En af de andre søde piger herinde foreslog at du skulle sende ham en indbydelse, som om det er din lille pige selv, der inviterer.
Og så er det op til ham.
DU har gjort dit.
Kærligst
Sussie

Det var egentlig også min tanke:  "Kære Far..." osv.

Anmeld

28. september 2010

Pige2009

Jones skriver:

Nej  - jeg kan slet ikke se hvorfor du skulle invitere ham.

Da de fleste har sagt Ja, kunne det være meget interessant at vide, hvorfor du mener han ikke skal inviteres? Prøver jo at få så mange argumenter for begge dele som muligt

Anmeld

28. september 2010

pipsen

Din datter vil da have det bedst med en hyggelig dag sammen med sin mor og familie. Spændinger kan små børn sagtens opfange, så det vil da ikke være for Lauras skyld at han er der...

Hvis det var mig, ville jeg skifte fokus over på din datter og have en skøn dag. Måske skrive et brev en gang for alle, at han er velkommen til at være sammen med sin datter. Så har du dit på det rene. 
Jeg kunne forestille mig, at han lige nu vælger sin datter fra, fordi der stadig er følelser i klemme mellem jer to.

Han har valgt sin kone og dette er måske måden han kan redde sit ægteskab på? Så mit råd vil være, at være god til dig selv og din datter og fokuser på de ting i jeres liv, som gør jer glade 

Anmeld

28. september 2010

sarahb

ja- så har du alt dit på det rene selvom han ikk fortjener det

Anmeld

28. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Baagøe skriver:

Jeg kryber til korset og indrømmer at være ophavskvinde til det anonyme indlæg "Er knust!" for ikke så længe siden.
https://www.baby.dk/debat/64616pi1/enlig-morfar/er-knust.aspx

Situationen er stadig uændret eller måske endda ændret til det værre. Lauras far svarer hverken på mail, sms eller telefon, og nu har jeg helt droppet at komme i kontakt med ham. Mit dilemma består så i, om jeg skal invitere ham til Lauras 1-års fødselsdag, som jeg holder den 24. oktober?

Min første indskydelse er JA, da jeg så kan se Laura i øjnene senere, hvis han som jeg regner med ikke vil deltage. For så har jeg gjort mit for at række ud, men jeg er som skrevet meget i tvivl om, hvad jeg skal.

Hvad ville I gøre? Begrund gerne jeres svar!

hej søde!

Jeg har ikke læst alle svarene, så jeg beklager meget hvis jeg gentager nogen

Jeg har stemt JA... Jeg synes helt sikkert han skal inviteres. Som du selv siger har du kun dit på det tørre hvis du gør det! Hvis han vælger ikke at komme, so be it! Men hvis du ikke inviterer ham risikerer du at du ikke føler dig fair overfor Lauramusen!

Desuden, hvis han takker ja til at komme, er det en god chance for at få talt lidt med ham og finde ud af hvad pokker der helt præcis foregår! Ikke at det skal være JER fødselsdagen handler om, selvfølgelig ikke, men han kan ikke afvise dine opkald hvis du står lige foran ham!

Håber det hele løser sig!

Og så liiiiige en ekstra krammer!

Anmeld

28. september 2010

thildemus

Har også stemt ja. Synes der er for og imod.

Far skal naturligvis kunne fejre Laura, og hvis I mener at kunne se bort fra jeres egne følelser, så ville det jo være "mest normalt" for Laura, at I begge var der.

Men hvis du vil være på god fod med konen, er det måske ikke så godt at invitere kun ham og ikke hende Ikke at jeg tror hun ville komme (med det du har skrevet tidligere), men så erkender du i det mindste hendes eksistens Som jeg har skrevet til dig tidligere synes jeg du virker helt vildt moden og modig i forhold til konen, og ved godt at det ikke er en mulighed at invitere hende med til denne fødslesdag, kom bare til at tænke på hvordan hun ville opfatte situationen.

Men idet han ikke reagerer på nogle af dine henvendelser, så er chancen for at han kommer til fødselsdagen måske ikke overvælende - og så er det måske rarest for dig i forhold til Laura, at have inviteret hendes far ...

Anmeld

28. september 2010

ekzunz

Baagøe skriver:

Ja, de fleste af jer "gamle" brugere kender jo vores situation Jeg vil vildt gerne have, at han kommer, for jeg savner ham enorm meget Men da det er Lauras dag, må følelserne gemmes væk og det ved jeg også, at vi begge sagtens magter. Han har mødt mine forældre og da vi er en lille familie, kommer der ikke så mange udover dem.

Jeg håber jo også, han skifter mening, så jeg kan sidde med ham i sofaen om nogle år

Forøvrigt berørte det mig dybt at læse dit indlæg omkring Kasper, og jeg har ikke svaret, da jeg simpelthen ikke vidste, hvad jeg skulle sige....

Jeg krydser også fingre for jer

Og hvis det ikke var mig der selv havde oprettet indlægget omkring Kasper, så tror jeg heller ikke at jeg havde svaret på det - jeg ville slet ikke vide hvad jeg skulle skrive....

Jeg tænker lidt at konen og tænker på at Lauras fødselsdag nærmer sig, så hun er nok også allerede begyndt at gå i forsvarsposition for at holde på ham - og holde ham væk fra Laura. For selv om han måske ikke vil dig, så vil han jo gerne Laura, men hun gør det nok ikke nemt for ham.

Anmeld

28. september 2010

klmf

Baagøe skriver:

Jeg har allerede lavet en invitation, jeg vil sende ud til hans firma. Laura fylder først år den 25. oktober, men jeg holder det den 24. da det er en søndag. Faktisk har jeg slet ikke overvejet om jeg skulle invitere ham alene, men måske er det en mulighed

Altså, jeg tror bare risikoen for at han takker nej er større hvis han ved, din familie er der. Det er jo nok rimelig ubehageligt for ham at tænke på, så måske han laver en kylling og siger nej tak. Det ville være ærgerligt for Laura, hvis det er på grund af det at han ikke kommer til hendes fødselsdag synes jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.