Baagøe skriver:
Jeg kryber til korset og indrømmer at være ophavskvinde til det anonyme indlæg "Er knust!" for ikke så længe siden.
https://www.baby.dk/debat/64616pi1/enlig-morfar/er-knust.aspx
Situationen er stadig uændret eller måske endda ændret til det værre. Lauras far svarer hverken på mail, sms eller telefon, og nu har jeg helt droppet at komme i kontakt med ham. Mit dilemma består så i, om jeg skal invitere ham til Lauras 1-års fødselsdag, som jeg holder den 24. oktober?
Min første indskydelse er JA, da jeg så kan se Laura i øjnene senere, hvis han som jeg regner med ikke vil deltage. For så har jeg gjort mit for at række ud, men jeg er som skrevet meget i tvivl om, hvad jeg skal.
Hvad ville I gøre? Begrund gerne jeres svar!
Allerførst vil jeg sige, at når en far fravælger sit barn og evt. senere vil have et forhold til barnet, ja så må det da være han selv der tager kontakten. Han ved jo godt hvornår hans datter har fødselsdag og hvis han vægter, at være der - så har han da alverdens muligheder for, at komme i kontakt med dig. Han svarer jo bevidst ikke på dine henvendelser og har dermed fravalgt al kontakt til jer og det er hans valg hvilket jeg synes du bør respektere.
Du skriver meget om, at du gør dette for Laura og at du vil kunne se hende i øjnene osv osv... Men hvis jeg skal være ærlig, så synes jeg dette virker lidt selvdestruktivt og har noget med dig selv og dine uafklarede følelser mht. ham at gøre?
Hvis du virkelig vil, at Laura skal have en GOD dag (uden dårlig stemning) så mener jeg, at det enten kræver at han tager kontakt til jer og i får talt ordentlig igennem og derved renset luften for "dårlig stemning" eller at du fokuserer på Laura 100% og lader ham være.
Anmeld