Dilemma!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2010

Jones

Baagøe skriver:

Da de fleste har sagt Ja, kunne det være meget interessant at vide, hvorfor du mener han ikke skal inviteres? Prøver jo at få så mange argumenter for begge dele som muligt

Det virker til at han selv har meldt sig helt ud, så kan jeg ikke se hvorfor man skal stille døren på klem og invitere ham til boller og varm kakao.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2010

Pige2009

qp skriver:

Allerførst vil jeg sige, at når en far fravælger sit barn og evt. senere vil have et forhold til barnet, ja så må det da være han selv der tager kontakten. Han ved jo godt hvornår hans datter har fødselsdag og hvis han vægter, at være der - så har han da alverdens muligheder for, at komme i kontakt med dig. Han svarer jo bevidst ikke på dine henvendelser og har dermed fravalgt al kontakt til jer og det er hans valg hvilket jeg synes du bør respektere.

Du skriver meget om, at du gør dette for Laura og at du vil kunne se hende i øjnene osv osv... Men hvis jeg skal være ærlig, så synes jeg dette virker lidt selvdestruktivt og har noget med dig selv og dine uafklarede følelser mht. ham at gøre?

Hvis du virkelig vil, at Laura skal have en GOD dag (uden dårlig stemning) så mener jeg, at det enten kræver at han tager kontakt til jer og i får talt ordentlig igennem og derved renset luften for "dårlig stemning" eller at du fokuserer på Laura 100% og lader ham være.

Ja, ok. Sådan kan man selvfølgelig også se på det. Men jeg synes nu ikke, at han har fravalgt hende. Jeg vil snarere betegne det som en af hans panikperioder

Men det du skriver, giver da klart stof til eftertanke

Anmeld

28. september 2010

Pige2009

Caroline86 skriver:

hej søde!

Jeg har ikke læst alle svarene, så jeg beklager meget hvis jeg gentager nogen

Jeg har stemt JA... Jeg synes helt sikkert han skal inviteres. Som du selv siger har du kun dit på det tørre hvis du gør det! Hvis han vælger ikke at komme, so be it! Men hvis du ikke inviterer ham risikerer du at du ikke føler dig fair overfor Lauramusen!

Desuden, hvis han takker ja til at komme, er det en god chance for at få talt lidt med ham og finde ud af hvad pokker der helt præcis foregår! Ikke at det skal være JER fødselsdagen handler om, selvfølgelig ikke, men han kan ikke afvise dine opkald hvis du står lige foran ham!

Håber det hele løser sig!

Og så liiiiige en ekstra krammer!

Tak søde

Anmeld

28. september 2010

Pige2009

Znuzke skriver:

Jeg krydser også fingre for jer

Og hvis det ikke var mig der selv havde oprettet indlægget omkring Kasper, så tror jeg heller ikke at jeg havde svaret på det - jeg ville slet ikke vide hvad jeg skulle skrive....

Jeg tænker lidt at konen og tænker på at Lauras fødselsdag nærmer sig, så hun er nok også allerede begyndt at gå i forsvarsposition for at holde på ham - og holde ham væk fra Laura. For selv om han måske ikke vil dig, så vil han jo gerne Laura, men hun gør det nok ikke nemt for ham.

Ja, det har jeg slet ikke tænkt på, at Sidsel (konen) måske tænker sådan. Det mærkelige er, at han siger han elsker mig, så det hele er meget surrealistisk lige nu

Anmeld

28. september 2010

Pige2009

lotchen skriver:

Altså, jeg tror bare risikoen for at han takker nej er større hvis han ved, din familie er der. Det er jo nok rimelig ubehageligt for ham at tænke på, så måske han laver en kylling og siger nej tak. Det ville være ærgerligt for Laura, hvis det er på grund af det at han ikke kommer til hendes fødselsdag synes jeg

Du har helt ret. Måske skulle jeg sende ham den officielle invitation, og så skrive en lille seddel, hvor jeg skriver, at han også er velkommen til morgenmad på selve dagen, så det bare bliver ham, Laura og jeg God idé...

Anmeld

28. september 2010

Pige2009

Jones skriver:

Det virker til at han selv har meldt sig helt ud, så kan jeg ikke se hvorfor man skal stille døren på klem og invitere ham til boller og varm kakao.

Nej, jeg kan godt se, det rationelle i det, du skriver, men det er bare så pokkers svært...

Anmeld

5. oktober 2010

bredkjaer1

Åh søde! hold da op, vidste jo slet ikke det stod sådan til!

Men nu er jeg da først rigtig arrig på ham!!! Det eneste lyspunkt er at han er interesseret i at være en del af Laura's liv.. men hvordan håndterer hun uregelmæssigheden i hans besøg?

Ved godt at det er lettere sagt end gjort, det der med at glemme dem -selvom de har knust ens hjerte, men du fortjener så meget bedre. Og Laura fortjener en glad og lykkelig mor. Selvom han en gang i fremtiden skulle vælge jer til, så vil usikkerheden altid ligge og gnave..

Tror du bliver nødt til at distancere dig fra ham for at komme helskindet igennem.

Mht Laura's fødselsdag så synes jeg det er stort af dig at ville invitere ham med. Men tænker -som en del andre, kan jeg se- om hvordan sammensætningen bliver, og om der er nogle til at bakke dig op?

Hvis du inviterer ham, og han dukker op sammen med sin kone- vil du kunne håndtere det? Jeg tvivler på, jeg kunne.

Jeg har stemt nej, for jeg synes ikke du skylder ham det (eller noget andet) og tror ærlig talt ikke Laura vil klandre dig  i fremtiden for ikke at have inviteret ham med. Desuden ved han jo hvornår hun har fødselsdag, han burde selv være stor nok til at melde sig på banen.

Varmeste tanker fra Tina

Anmeld

5. oktober 2010

Pige2009

bredkjaer1 skriver:

Åh søde! hold da op, vidste jo slet ikke det stod sådan til!

Men nu er jeg da først rigtig arrig på ham!!! Det eneste lyspunkt er at han er interesseret i at være en del af Laura's liv.. men hvordan håndterer hun uregelmæssigheden i hans besøg?

Ved godt at det er lettere sagt end gjort, det der med at glemme dem -selvom de har knust ens hjerte, men du fortjener så meget bedre. Og Laura fortjener en glad og lykkelig mor. Selvom han en gang i fremtiden skulle vælge jer til, så vil usikkerheden altid ligge og gnave..

Tror du bliver nødt til at distancere dig fra ham for at komme helskindet igennem.

Mht Laura's fødselsdag så synes jeg det er stort af dig at ville invitere ham med. Men tænker -som en del andre, kan jeg se- om hvordan sammensætningen bliver, og om der er nogle til at bakke dig op?

Hvis du inviterer ham, og han dukker op sammen med sin kone- vil du kunne håndtere det? Jeg tvivler på, jeg kunne.

Jeg har stemt nej, for jeg synes ikke du skylder ham det (eller noget andet) og tror ærlig talt ikke Laura vil klandre dig  i fremtiden for ikke at have inviteret ham med. Desuden ved han jo hvornår hun har fødselsdag, han burde selv være stor nok til at melde sig på banen.

Varmeste tanker fra Tina

Ja, det er lidt vildt. Han er inviteret alene, og jeg ved, han aldrig kunne finde på at dukke op med konen. Min familie vil rigtig gerne møde ham, da han jo er Lauras far. Mine forældre har mødt ham en gang.

Du har ret i, at vi skal videre, for Laura kan ikke kende ham mere, når han er her og hun aner ikke, at han er hendes far... Hvad angår mig selv er det også svært, når jeg nu elsker ham så højt. For ja, jeg ved godt at jeg fortjener bedre, men følelser kan man desværre ikke selv styre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.