barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2010

Sofia

Mettemus skriver:

Ork man hvor kan jeg også hidse mig op over folk med barnevogne som simpelthen ikke har tænkt sig at flytte sig en milimeter for andre mennesker på fortovet/i netto/i bussen/alle andre steder. Vi overvejede derfor også en kombivogn, men måtte indse at vi ikke havde råd til at skifte efter et år, da de jo desværre er noget mindre i liggemål end barnevogne og derfor ikke kan bruges til at sove i så længe. Så jeg har tænkt mig at være lidt mere fleksibel på fortovene og behøver måske ikke lige handle ind i "myldretiden"

Hej Mette, min kæreste og jeg har overvejret en Emmaljunga Duo Combi, men vi har bestemt heller ikke råd til at skifte vognen ud efter et år, og regnede heller ikke med det blev nødvendigt, for havde læst den kunne bruges til barnet blev 3 år ca, hvorefter jeg satsede på at klapvognsdelen ville være det eneste vi havde brug for.. Så ville lige høre dig til, om det er noget familie/venner der har fortalt at en combivogn kun "holder" i et år, butikken hvor du købte din Trille eller? For vil da helt sikkert overveje det en ekstra gang hvis vi kan blive nød til at skifte den ud efter et år.. SUen rækker jo ikke særlig langt as you know. Håber det er okay jeg lige spørger til det! Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2010

Marco2

Sofia skriver:

Hej Mette, min kæreste og jeg har overvejret en Emmaljunga Duo Combi, men vi har bestemt heller ikke råd til at skifte vognen ud efter et år, og regnede heller ikke med det blev nødvendigt, for havde læst den kunne bruges til barnet blev 3 år ca, hvorefter jeg satsede på at klapvognsdelen ville være det eneste vi havde brug for.. Så ville lige høre dig til, om det er noget familie/venner der har fortalt at en combivogn kun "holder" i et år, butikken hvor du købte din Trille eller? For vil da helt sikkert overveje det en ekstra gang hvis vi kan blive nød til at skifte den ud efter et år.. SUen rækker jo ikke særlig langt as you know. Håber det er okay jeg lige spørger til det! Knus

En kombivogn har jo normalt ikke et særlig langt liggemål. De fleste ligger omkring 80 cm. og så er barnet jo kun omkring 1 år før det ikke kan være i barnevognen mere.

Håber I finder en god løsning der passer Jer.

AG

Anmeld

25. september 2010

Sofia

Marco2 skriver:

En kombivogn har jo normalt ikke et særlig langt liggemål. De fleste ligger omkring 80 cm. og så er barnet jo kun omkring 1 år før det ikke kan være i barnevognen mere.

Håber I finder en god løsning der passer Jer.

AG

Nej det kan jeg selvfølgelig godt se.. Nu stiller jeg lige et formentligt dumt spørgsmål, men er uvidende på området.. Vi bor i lejlighed, og vores barn kommer ikke til at ligge ude at sove. (måske hvis vi får en altan, men så bliver det i en anden alm. altan-barnevogn vi køber ud over kombivognen). Derfor skal kombivognen kun bruges sådan til gåture, når vi er på indkøb osv. Efter det første år, eller når liggemålet bliver for småt, mon vi så vil kunne gå over til "bare" at lade barnet sidde i klapvognsdelen når vi går tur osv... ??? Eller er det simpelthen normalt at dem der køber en kombivogn, skifter den ud til en almindelig barnevogn efter det første år...? 

Anmeld

25. september 2010

Mettemus

Sofia skriver:

Hej

Nej jeg har ikke hørt det fra nogen jeg kender, kunne bare ikke umiddelbart finde nogen kombi-vogne med et liggemål på mere end 80 cm, og hvis man nu ender med et langt barn, bliver 80 cm hurtig for lidt. Men det kan sagtens være at jeg ikke har ledt grundigt nok. Jeg har fx ikke kigget Emmaljunga, da de er for dyre til os.

Anmeld

26. september 2010

Riksen

IAH skriver:

Nej, nej. Bare rolig. Jeg har ikke købt endnu heller. Kigger på det, men går ikke længere. Jeg føder også i januar.
Jeg har sat en dato på, hvornår jeg vil begynde det helt store indkøb. Det er den dag mit 3.trimester starter.. Lige nu er jeg ved at undersøge om det kan betale sig at tage en tur til Sverige... og det kan det vistnok.
Iben 

Ok! Rart at vide at jeg ikke er den eneste.

Hm... ja, det er da en god ide at sætte en deadline for køb af babyudstyr.

Anmeld

27. september 2010

piadas

Jubii, så fik vi den sidste af de "store" ting på plads! Vi har nemlig også købt barnevogn. Jeg opdagede, at babytrold.dk havde lagersalg i weekenden i Aalborg, hvor man kunne spare op til 80%, men nogle af barnevognene var så demovogne, men det kunne man ikke se!

Vi fik en Trille barnevogn inkl. lift og pusletaske til kr. 2.000,- Så købte vi godt nok også madrasser til både lift og barnevogn, fluenet, regnslag, sengetøj, en musik-uro og en stak stofbleer, så vi endte på kr. 2700,-, men de fleste af tingene var også ca. kr. 100,- billigere end normalt. Jeg synes, vi gjorde en god handel, og jeg er glad for, at jeg kun mangler småtingene efterhånden, men der skal jo også være lidt at lave, når man går på barsel!

Forresten har et par mine veninder fortalt, at Babysam også plejer at have noget tilsvarende mellem jul og nytår, hvor man f.eks. kan få udgåede Odder-barnevogne til kr. 1.000,-

Så hvis man har is i maven og tør vente så længe med at købe barnevogn, skulle det være muligt at gøre en god handel der!

Anmeld

27. september 2010

Diana...

Riksen skriver:

Tillykke med alle jeres fine vogne!

Er jeg mon den eneste, der stadig ikke har købt en? Jeg skal først føde i januar, men bliver da helt stresset af at se alle jeres fine vogne... hm... måske man skulle finde en dato snarest, så manden og mine forældre og jeg kan se på vogne og forhåbentlig finde en, vi vil have.

Nå, men tillykke igen! Jeg håber I bliver glade for dem

NEJ det er du absolut ikke. Jeg har heller ikke købt og køber heller ikke før til januar jeg har termin 27 januar så den bliver købt først i januar. Lidt i håb om at der måske er lidt barnevogne på januar udsalg. hi hi. 

Jeg synes man skal bruge så mange penge på alt mulig så vi har intet købt andet end en heldragt og babydyne, i håb om vi finder en masse gode tilbud hi hi. 

Men vi skal have en emmaljunga vi har klapvognen og den er SÅ lækker at køre med så vi vil gerne have barnevognen derfra til lillepigen. 

Knus Diana

Anmeld

30. september 2010

Riksen

Diana... skriver:

NEJ det er du absolut ikke. Jeg har heller ikke købt og køber heller ikke før til januar jeg har termin 27 januar så den bliver købt først i januar. Lidt i håb om at der måske er lidt barnevogne på januar udsalg. hi hi. 

Jeg synes man skal bruge så mange penge på alt mulig så vi har intet købt andet end en heldragt og babydyne, i håb om vi finder en masse gode tilbud hi hi. 

Men vi skal have en emmaljunga vi har klapvognen og den er SÅ lækker at køre med så vi vil gerne have barnevognen derfra til lillepigen. 

Knus Diana

Jeg tror nu ikke at jeg kan holde mig i skindet helt til januar... eller... det er jo mine forældre, der giver, og jeg ved ikke hvad deres prisniveau er, så det ville jo være smart, hvis man kunne spare lidt på januarudsalget... men tror ikke jeg har nerver til det.

Et spørgsmål: ud fra hvad jeg kan læse, så kan I anbefale Emmaljunga??

Anmeld

30. september 2010

Diana...

Riksen skriver:

Jeg tror nu ikke at jeg kan holde mig i skindet helt til januar... eller... det er jo mine forældre, der giver, og jeg ved ikke hvad deres prisniveau er, så det ville jo være smart, hvis man kunne spare lidt på januarudsalget... men tror ikke jeg har nerver til det.

Et spørgsmål: ud fra hvad jeg kan læse, så kan I anbefale Emmaljunga??

Vi har odder barnevogn og emmaljunga klapvogn nu og jeg elsker dem begge to men emmaljungaen er bare så lækker at køre med den er så let og lækker så sådan en skal vi have denne gang 

Anmeld

30. september 2010

Marco2

Nej det kan jeg selvfølgelig godt se.. Nu stiller jeg lige et formentligt dumt spørgsmål, men er uvidende på området.. Vi bor i lejlighed, og vores barn kommer ikke til at ligge ude at sove. (måske hvis vi får en altan, men så bliver det i en anden alm. altan-barnevogn vi køber ud over kombivognen). Derfor skal kombivognen kun bruges sådan til gåture, når vi er på indkøb osv. Efter det første år, eller når liggemålet bliver for småt, mon vi så vil kunne gå over til "bare" at lade barnet sidde i klapvognsdelen når vi går tur osv... ??? Eller er det simpelthen normalt at dem der køber en kombivogn, skifter den ud til en almindelig barnevogn efter det første år...? 

Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar. Er de tikke det man siger?

Jeg er ikke så meget inde i combi-vognene fordi vi valgte den fra pga det korte liggemål.

Men tror bestemt ikke folk går ud først og investerer i en combi og efter et år i en alm barnevogn. 

Synes da jeres løsning lyder fin. Med en combivogn og så en altanvogn med fuldt liggemål. Det er noget nemmere at slæbe en combivogn op og ned fremfor en stor barnevogn. Men klapvogne er bare ikke så gode at ligge i for de små, som en barnevogn, men når I har altanvognen er det jo ikke noget problem.

Glæder mig til at se hvad I finder ud af.

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.