Kære, kære, kære Zafir.
Endelig har jeg begge hænder fri til at skrive det indlæg der har brændt i mig siden jeg læste din sørgelige tråd.
Da du fortalte om dit sidste møde med din mor og jeg læste op på hvad der er foregået mellem jer gennem tiden må jeg tilstå at min første tanke var "åh nej - det ender galt". Ikke fordi jeg ikke troede på dig - men jeg stoler ikke på borderlines og deres løfter før et modsatte er bevist. At du har så stærk en personlighed og et selv at du rent faktisk er bevidst om hvad du har brug for at få bearbejdet og så GØR det - opsøger den hjælp du har brug for - jamen jeg tager hatten af igen og igen. Der er så håbløst mange mennesker som virkelig har brug for hjælp og som aldrig får taget sig sammen til at række ud. Hvor mange hundrede indlæg har vi ikke efterhånden læst - ano og det hele, fra folk der er ensomme, undertrykte, plagede og forpinte, fanget i håbløse relationer til kærester, mænd, kvinder, forældre, børn, venner og veninder - og som aldrig kommer videre? Men ikke dig! DU ER STÆRK!!! Og du er helt sikkert et forbillede for mange, herinde som ude i livet.Jeg er selv en af dem.
Jeg håbr at din mor på et tidspubkt vågner op og lugter kaffen, men med en diagnose som borderline er der nok rigtig lange udsigter, desværre. Heldigvis er du bevidst om det, og det kan nok spare dig for mange skuffelser. Jeg synes at det var utrolig flot af dig at give hende chancen, men nu handler det som du jo ved, om at bearbejde den sorg der følger med.
Hvad angår den "psykolog" din mor ser - send dog det brev. Om ikke andet så for din egen skyld. Jeg er af den mening at hvis man ikke ser en markant bedring efter 2 år i terapi så skal man simpelthen skifte behandler! Min ekskærestes mor gik hos den samme psykodynamiske kvaksalver i 12 år (og gør det stadig) og hun drak, truede med selvmord og manipulerede med sine omgivelser fuldstændigt hæmningsløst og uden ændring i al den tid jeg kendte hende... Så SKAL man skifte psykolog!!! Hvis der var mulighed for det kunne I jo faktisk gå til medierne med den historie, for det er jo dybt kritisabelt at psykologen ikke selv indser at hendes behandling ikke holder, når din mor gang på gang svigter og smadrer sine relationer.
Til slut: Jeg tænker på dig og tror på at hvis nogen kan komme videre og fortsat knække den frygtelige sociale arv du er vokset op med SÅ ER DET DIG!!!!
Pas godt på Idun, Frigg, Tom, Mickey og de andre omkring dig - og lad dem passe godt på dig!
Kærligste hilsner
Rosa
PS. Jeg kiggede efter dig på vikingemarkedet på Moesgaard i weekenden, men du var der jo selvfølgelig ikke - så hvis du hører at en lille trunte med baby på armen har spurgt efter Zafir fra Sindres Æt - så var det mig og Jonte