Nu har jeg snakket og snakket og tænkt de sidste 2 timer... Det er fucking hårdt at stå midt i.
Jeg vil prøve at finde en måde at fortælle Idun, hvordan det er, sammen med min psykolog her i eftermiddag.
Jeg er pt mest vred på min mors psykolog, der har fastholdt hende i at holde palisaden mellem hende og psykosen oppe og bygge dem højere og højere, i stedet for at hjælpe hende til at erkende og få noget rigtig behandling. Jeg har en stor stor lyst til at skrive et meget vred og kæmpe sviner brev til min mors psykolog. Jeg har tidligere forsøgt at komme i kontakt med hende, fordi jeg var bange for at min mor manipulerer hende, til kun at se en lille del af verdenen, for det er borderliners nemlig også ret gode til. - Men det burde en psykolog opdage. Så jeg forsøgte at give hende et mere nuanceret billede af min mor og hele situationen og jeg fik en mail tilbage, at det kunne hun aldrig nogensinde bruge til noget, da jeg ikke havde noget med sagen at gøre.
Men jeg har sådan lyst til at skrive til hende:
Tak fordi du fastholder min mor, i en vrang opfattelse af verdenen.
Tak fordi du aldrig har hjulpet hende til at få et nemmere forhold til sin omverden.
Tak fordi du har hjulpet hende til at miste kontakt med ALT sin familie, incl mig, Idun og Tom, - som var de sidste tilbage.
Tak for alt - Du er sørmer en fremragende psykolog.
Det har jeg super meget lyst til at skrive til hende.
Jeg er også mega vred på mig selv, over at jeg turde tro en smule på at hun ville gøre noget. At hun ærligt ville forsøge at forstå at vi har grænser og at de grænser skal overholdes for at vi kan have et samværd. At jeg troede på hende, efter vores møde, når aller første gang, at vi skal ses, så får jeg så kraftig en reaktion på en grænse. Så vil det aldrig kunne gå. Så vil det være en endeløs konflikt, der ville æde mig op og få mig til at ende som min mor - og DET vil jeg IKKE.
Så det er en lille update. Jeg skriver nok en hel masse mere i løbet af dagen. Jeg har brug for at få det vendt i hovedet. Jeg er totalt banan mos i skalden!!!...