Zafir skriver:
Det er lige en update til dem der har fulgt med i alt det her med min mor.
Det første møde var gået fint og jeg fik forklaret hende, hvordan det var og at hun blev nødt til at respektere og acceptere mig og min familie og hvordan vi gør tingene og opdrager vores børn.
I morgen skulle jeg så mødes med Idun og min mor. Idun har ikke set min mor siden jul og spørger rigtig meget til mormor. Hun ved vi skulle ind til hende i morgen.
Jeg har sms'et lidt med min mor de sidste par dage, om hvad vi skulle lave osv. Jeg har altid haft et problem med at hun overdænger Idun med gaver og sager, så Idun mere ser hende som julemanden, end mormor. Det har jeg prøvet at sætte grænser for, altid mens Idun har levet.
Jeg skriver så til hende idag, at hun bliver nødt til at skrue ned for gaveracet, og respektere at jeg ikke vil have det.
Hun ringer mig op og er HELT VILDT VRED og siger at jeg ikek skal diktere hendes liv.
Så smækker hun på.
Jeg skriver til hende, at det er bare sådan det er, og at der ingen grund til at være vred.
Hun skriver så til mig:
Så må det være sådan. Jeg kan ikke være sammen med dig, på disse dikterende måder. Der går min grænse simpelthen. Jeg er så såret efterhånden. Ikke mindst over hvor lidt du egentligt respekterer og holder af mig. Farvel Zafir.
Jeg skriver tilbage til hende, at hvis hun ændrer mening, er hun velkommen til at vende tilbage, hvis hun beslutter at hun kan respektere mine grænser. Jeg elsker dig - slutter jeg sms'en af...
Jeg er rigtig ked af det ligenu. Jeg kommer til at skuffe Idun så frygteligt, fordi jeg skal fortælle hende at vi IKKE skal ind til mormor og at jeg skal fortælle hende, at vi ikke kommer til at se mormor igen.
Jeg aner ikke hvad jeg skal sige til hende.
Og jeg aner ikke, hvordan jeg lige skal håndtere at situationen er en anden og jeg ikke skal se min mor igen. SElvom hun jo ikke er en 'mor' og alt det, som min tereapi har hjulpet mig til, gennem det sidste halve år.
Jeg kan desværre ikke lige få fat i min psykolog ligenu. Jeg har skrevet en mail til hende...
Hvad fanden gør jeg?
Jeg bliver nødt til lige at køre til lægen med en urinprøve og købe lidt ind. men jeg føler mig helt handlingslammet ligenu...
Du skal hurtigst muligt få fat på en god veninde eller din kæreste. For ligenu er du i sorg og så skal du ikke være alene. Sorgen er på Iduns vegne, jeres ufødte barns vegne og dine egne vegne. Første møde gik fint og man sætter automatisk forventninger op - selvom man ved bedre - og så skuffer hun på den her måde. Det er absurd at hun fravælger jer alle pga. at hun ikke må give gaver. Men det giver mening i hendes verden. Jeres verden er lige nu ikke kompatible.
Jeg mener ikke du skal være alene lige nu. FOr at blive afvist på den måde af din mor er ikke for børn. Det er hende som gav dig liv og du står i en spejl-situation hvor du skal til at give liv og kan ikke andet end at tage det her meget hårdt.
Håber du finder ro snart vedvidende at du ikke kunne handle anderledes og dine handlinger er for det bedste!