Dato for kejsersnit :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2010

Vial

Tina2 skriver:

Nej, det lyder da også fint det bare er din mor :-)

Jeg skal føde hjemme denne gang, og flere har spurgt hvorfor vi ikke ville ha' en hjælper der også, altså udover min mand og så JM... Men det har jeg slet ikke lyst til, har kun lyst til min mand skal være der :-)

Sidste gang, som var 2. gang var min veninde med, som er uddannet doula og læser til JM. Og det var hun fordi hun havde hjulpet mig meget gennem graviditeten pga jeg havde det rigtig dårligt med tanken om at skulle føde igen, da min 1. fødsel ikke var særlig sjov.... Så det var rigtig fedt at ha' hende med.....

Denne gang føler jeg mig dog helt tryg og kender de to JM jeg har rigtig godt. De andre gange har jeg født i Aalborg ved JM jeg ikke kendte, men har valgt dem fra og valgt nogle andre denne gang :-)

Ih, det må være så skønt med en hjemmefødsel. Tænk, at sove i sin egen seng og have oplevelsen derhjemme. Du kan dagligt mindes fødslen ved bare at kigge derhen, hvor miraklet så dagens lys. Det er sgu stort.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2010

Tina2

KaMa skriver:

Ih, det må være så skønt med en hjemmefødsel. Tænk, at sove i sin egen seng og have oplevelsen derhjemme. Du kan dagligt mindes fødslen ved bare at kigge derhen, hvor miraklet så dagens lys. Det er sgu stort.

Ja, hun skal fødes i vand... Jeg fødte også min søn i vand sidst- dog på sygehuset:-) Det er den eneste rigtige måde for mig at føde på, så jeg glæder mig til at gøre det igen:-)

Anmeld

31. juli 2010

forår

Hvor er det altså bare super spændende....wweeeooooo

Hvornår skal vi fejre at du har fået en konkret dato?

Krams

Anmeld

31. juli 2010

Vial

forår skriver:

Krams

Måske en dag i løbet af næste uge? Jeg kan da komme forbi jer. Mine arme er endnu ikke blevet forkorte til at nå rattet i bilen ;-)

Anmeld

31. juli 2010

Vial

forår skriver:

Krams

Måske en dag i løbet af næste uge? Jeg kan da komme forbi jer. Mine arme er endnu ikke blevet forkorte til at nå rattet i bilen ;-)

Anmeld

31. juli 2010

forår

KaMa skriver:

Jeg kan kun tirsdag eller i weekenden...man har jo rygende travlt når man er på barsel

Anmeld

31. juli 2010

Maria.

KaMa skriver:

I dag var jeg på Riget, så jeg vil lige komme med en update.

Mod alle forventninger, så er jeg stadig godt og grundig gravid. Intet tyder på, at fødslen er ved at gå i gang. Jeg er helt lukket, minimalt med plukkeveer, og laaang livmoderhals.

Børnene har det super godt derinde. Viola har stadig lige i underkanten af fostervand, men nok til at klare sig. Hun hikker konstant, så det er tydeligt, at hun får sig et par drinks tit og ofte. Dejlig betryggende.

Vækstmæssigt ligger Viola på 21 % under gennemsnittet. Hun er skønnet til at veje 2020 gram (Hun er dog skudt lige i underkanten - scanningsdamen er sikker på, at hun reelt er større. Det var bare svært at få de rigtige mål på hende).

Alvin liger 10,6 % under gennemsnittet og er skønnet til 2285 gram.

De har begge nogle ordentlige parykker kunne man se på scanningen igen i dag. En masse "søgræs" flød rundt omkring deres hoveder..

Det vildeste var dog, at jeg fik tid til planlagt kejsersnit:

20. august 2010

får Alvin og Viola fødselsdag. Det er om præcis 3 uger, og tiden går nærmest baglæns.. Til den tid er de 37+6.

Som nævnt er der minimal risiko for, at de kommer før den tid. Jeg har desværre ikke kunne vælge en vaginal fødsel, da Viola ligger nederst og har skruet sin numse plus et par korslagte ben helt ned i mit bækken.

Hvor bli'r det spændende..

D. 29 august er da en fin dag at have fødselsdag på!

Anmeld

31. juli 2010

FruEllingsen

Jamen det er jo lige om lidt hvor er det spændene

Anmeld

31. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
KaMa skriver:

Ja, det giver en ro at vide, at det kritiske tidspunkt er overstået.

Tror, at det bliver ret udramatisk med KS. Jeg er ret fortrolig med operationsstuer og opsprætning af mave.... Der er kun to ting, der kan presse mig lidt: For lang ventetid pga af akutte indgreb - evt aflysning.. arrghh. Og så er jeg nervøs for den der rygmarvsbedøvelse..av av av.

Jeg ved ikke, hvordan du har det, men hos mig, er der en ny lille ting, der har meldt sig de sidste uger. Nu kan jeg blive helt bange for at miste en af dem - eller begge. Nu er jeg så tæt på målet, og tanken om at miste så sent er simpelthen så tragisk. Min jordemoder siger, at det er meget normalt. Det er jo ikke sådan, at jeg ligger og græder over det, men en lille snigende angst kommer en gang i mellem. Man vil åbenbart altid have lidt bekymring..

Sådan som du beskriver, sådan har jeg stort set haft det hele tiden... Den lyserøde, uskyldsrene graviditet, er død for mit vedkommende og jeg er også super bange for at hun skal blive stille i maven på mig. Jeg vil se hende, holde hende, dufte hende... SNART... Min jm spurgte mig om det ikke gav ro, at vide at hun ville have det fint, hvsi hun blev født nu, men det er ikke det jeg er bange for. jeg er slet ikke bange for at føde før tiden.

Jeg er bange for at hun bliver stille... mmm... Men indtilvidere, er hun heldigvis super aktiv og jeg prøver at skubbe de dumme tanker væk...

Anmeld

31. juli 2010

Vial

Zafir skriver:

Sådan som du beskriver, sådan har jeg stort set haft det hele tiden... Den lyserøde, uskyldsrene graviditet, er død for mit vedkommende og jeg er også super bange for at hun skal blive stille i maven på mig. Jeg vil se hende, holde hende, dufte hende... SNART... Min jm spurgte mig om det ikke gav ro, at vide at hun ville have det fint, hvsi hun blev født nu, men det er ikke det jeg er bange for. jeg er slet ikke bange for at føde før tiden.

Jeg er bange for at hun bliver stille... mmm... Men indtilvidere, er hun heldigvis super aktiv og jeg prøver at skubbe de dumme tanker væk...

Jamen, så er vi jo i samme båd!

Der er sgu bare ikke noget lyserødt over at være gravid.. måske, når man tænker tilbage, og ved at det hele gik rigtig godt, så bliver det lyserødt...

Mine to er også super aktive, men kan da nogle gange godt få lidt stress, hvis en af dem tager en lang lur..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.