KaMa skriver:
Der må kun komme én person med ind til kejsersnittet. På opvågning må der også kun være en pårørende (min mor) og så børnene.
Efter lidt tid så kommer vi op på afdelingen, der skal jeg straks i gang med amning, for at få sat gang i det. Der vil min far også være der. Min mor skal medindlægges. Hun skal hjælpe mig med børnene, da jeg jo er nyopereret. Vi får enestue.
Min far tager nok hjem, når han har hørt lidt om forløbet og hilst på sine børnebørn.. evt. skiftet et par bleer..haha.
Min tvllingesøster var ellers også i spil længe. Havde det været en vaginal fødsel, så havde min mor og søster skulle være med inde på stuen. Jeg kan bare ikke se, hvad min søsters rolle skal være i det her, når det er så begrænset med pårørende, og jeg skal have amning op at køre hurtigst muligt.
Nej, det lyder da også fint det bare er din mor :-)
Jeg skal føde hjemme denne gang, og flere har spurgt hvorfor vi ikke ville ha' en hjælper der også, altså udover min mand og så JM... Men det har jeg slet ikke lyst til, har kun lyst til min mand skal være der :-)
Sidste gang, som var 2. gang var min veninde med, som er uddannet doula og læser til JM. Og det var hun fordi hun havde hjulpet mig meget gennem graviditeten pga jeg havde det rigtig dårligt med tanken om at skulle føde igen, da min 1. fødsel ikke var særlig sjov.... Så det var rigtig fedt at ha' hende med.....
Denne gang føler jeg mig dog helt tryg og kender de to JM jeg har rigtig godt. De andre gange har jeg født i Aalborg ved JM jeg ikke kendte, men har valgt dem fra og valgt nogle andre denne gang :-)
Anmeld