Dato for kejsersnit :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.823 visninger
63 svar
0 synes godt om
30. juli 2010

Vial

I dag var jeg på Riget, så jeg vil lige komme med en update.

Mod alle forventninger, så er jeg stadig godt og grundig gravid. Intet tyder på, at fødslen er ved at gå i gang. Jeg er helt lukket, minimalt med plukkeveer, og laaang livmoderhals.

Børnene har det super godt derinde. Viola har stadig lige i underkanten af fostervand, men nok til at klare sig. Hun hikker konstant, så det er tydeligt, at hun får sig et par drinks tit og ofte. Dejlig betryggende.

Vækstmæssigt ligger Viola på 21 % under gennemsnittet. Hun er skønnet til at veje 2020 gram (Hun er dog skudt lige i underkanten - scanningsdamen er sikker på, at hun reelt er større. Det var bare svært at få de rigtige mål på hende).

Alvin liger 10,6 % under gennemsnittet og er skønnet til 2285 gram.

De har begge nogle ordentlige parykker kunne man se på scanningen igen i dag. En masse "søgræs" flød rundt omkring deres hoveder..

Det vildeste var dog, at jeg fik tid til planlagt kejsersnit:

20. august 2010

får Alvin og Viola fødselsdag. Det er om præcis 3 uger, og tiden går nærmest baglæns.. Til den tid er de 37+6.

Som nævnt er der minimal risiko for, at de kommer før den tid. Jeg har desværre ikke kunne vælge en vaginal fødsel, da Viola ligger nederst og har skruet sin numse plus et par korslagte ben helt ned i mit bækken.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2010

smokin

KaMa skriver:

I dag var jeg på Riget, så jeg vil lige komme med en update.

Mod alle forventninger, så er jeg stadig godt og grundig gravid. Intet tyder på, at fødslen er ved at gå i gang. Jeg er helt lukket, minimalt med plukkeveer, og laaang livmoderhals.

Børnene har det super godt derinde. Viola har stadig lige i underkanten af fostervand, men nok til at klare sig. Hun hikker konstant, så det er tydeligt, at hun får sig et par drinks tit og ofte. Dejlig betryggende.

Vækstmæssigt ligger Viola på 21 % under gennemsnittet. Hun er skønnet til at veje 2020 gram (Hun er dog skudt lige i underkanten - scanningsdamen er sikker på, at hun reelt er større. Det var bare svært at få de rigtige mål på hende).

Alvin liger 10,6 % under gennemsnittet og er skønnet til 2285 gram.

De har begge nogle ordentlige parykker kunne man se på scanningen igen i dag. En masse "søgræs" flød rundt omkring deres hoveder..

Det vildeste var dog, at jeg fik tid til planlagt kejsersnit:

20. august 2010

får Alvin og Viola fødselsdag. Det er om præcis 3 uger, og tiden går nærmest baglæns.. Til den tid er de 37+6.

Som nævnt er der minimal risiko for, at de kommer før den tid. Jeg har desværre ikke kunne vælge en vaginal fødsel, da Viola ligger nederst og har skruet sin numse plus et par korslagte ben helt ned i mit bækken.

Nej hvor dejligt! Krydser fingre for at du får en dejlig fødsel/kejsersnit....

Anmeld

30. juli 2010

tb

uhhh det bliver så spændende  held og lykke med det hele om 3 uger....

knus tina

Anmeld

30. juli 2010

twinboys

Weeeeeeeeeee om 3 uger bliver du MOAR til to dejlige små pus...

Og de kommer lige til deres fødselsdag wauw smiler

De 3 uger de skal nok gå hurtigt...

Stort tillykke...

Majbritt

Anmeld

30. juli 2010

Koen.

held og lykke hvor bliver det spændende Dejligt for dig at have en dato på hvornår de ser dagens lys!

Anmeld

30. juli 2010

Mettemus

Tillykke med at du har holdt på dem så længe, indimellem har der da været lige rigeligt med drama omkring de to små guldklumper?

Og hvor vildt at kende fødselsdagen - så kan nedtællingen jo for alvor gå i gang. Er du klar til deres ankomst?

Anmeld

30. juli 2010

Vial

Ja, det er for vildt!!!

Det er jo minimalt med tid, der er tilbage, men det føles alligevel som lang tid. Jeg skal dog prøve at nyde min sidste tid som chefen i mit eget liv. Den stilling er jo blevet opsagt pr. 20. august

Nu skal de bare gro. Man siger, at tvillinger fra nu af tager 300 gram på hver om ugen. Realistisk set, så tænker jeg, at mine nøjes med 200 gram. Det er dog nok til, at de kommer op over de 2500 gram, og det er jeg rigtig godt tilfreds med.... de skal jo heller ikke blive ALT for store med alt det lækre tøj, jeg har købt til dem i små størrelser..

Anmeld

30. juli 2010

Tanja84

Iiiih hvor skønt du nu for alvor kan begynde den endelige nedtælling.

Er ikke i tvivl om de sidste tre uger kommer til at flyve af sted, når først du sidder i den anden ende med de to vidunder

Har selv termin d. 9 august og her er der hellere ikke det mindste tegn på, at der skulle være en fødsel i sigte, så er spændt på at få en update i næste uge, hvor jeg skal til fødselslæge. Var til jormoder i starten af ugen og hun skønnede vores "lille" pige til 3.500 g. så vægtmæssigt er hun i hvert fald klar (hvilket hendes mor og far også er).

Men hvem ved,  måske vi ses ude på Riget d. 20

Sender i hvert fald masser af og varme tanker, samt  alt jeg har, for at du får en god fødsel/kejsersnit.

Anmeld

30. juli 2010

<3

Ja det er både en fantastisk og lidt mærkelig følelse at få datoen afvide på ens babys/babyers ankomst.

Nyd tiden og se at få sovet/hvilet hvis du kan på forhold

knus fra en der fødte to dage før pks

Anmeld

30. juli 2010

Bare mig..

Tillykke kan man vel godt sige SÅ TILLYKKE!  det er jo lige om meget snart, så det må være lidt underligt, at du ved datoen... Og at de evt kan komme før.. I hvertfald 3 uger og så ER de der..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.