Dato for kejsersnit :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2010

<3

KaMa skriver:

Tak - håber du får ret.

Jeg har i hvert fald brugt noget af tiden hjemme på at gennemtænke og arrangere en "babyfabrik", så hverdagen kan køre lidt på skinner. Min sundhedsplejerske var forbi for at hilse på mig for et par uger siden. Hun var meget imponeret over, hvor gennemtænkt alt var.. haha (kunne jo så afsløre, at jeg ikke havde andet at gå op i).

Derudover så har jeg bare ALT ALT for meget tøj.. haha.

Tja "for meget" tøj kan jo købe en lidt mere overskud i hverdagen ved mindre tøjvask... Alt er en hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2010

klmf

Tillykke med at de bare har det godt, det er dejligt at høre. Hvor VILDt at vide, hvilken dag det bliver!! Det var næsten det mest frustrende dengang syntes jeg, jeg var ved at blive helt rundtosset af at gå og spekulere på, hvornår han kom. Nu skla du bare nyde de sidste uger med 'fred og ro' og glæde dig til den ultimative fede oplevelse; at blive MOR MOR MOR MOR

Anmeld

31. juli 2010

LISBETH:-)

Tillykke med datoen. Det er bare så vildt at vide hvornår de små får fødselsdag. Selvom tiden nu vil snegle sig afsted, er de små puds der lige pludselig. Jeg synes ihvertfald at tiden bare er fløjet af sted fra jeg fik min dato og nu er hun sku snart 10 uger gammel. Så nyd din sidste tid som gravid og gør alt det du ikke kan komme til at gøre når dine 2 små vidundere er kommet til verden.

Rigtig meget held og lykke!!!!!!

Anmeld

31. juli 2010

Vial

Kirle skriver:

Tja "for meget" tøj kan jo købe en lidt mere overskud i hverdagen ved mindre tøjvask... Alt er en hjælp

Ja, det har jeg også tænkt...specielt fordi, at jeg ikke må bære vasketøj i 6 uger efter fødslen (min vaskemaskine står i kælderen i hovedhuset - bor i et baghus).

Jeg forstår jo at udfordre mig selv: Enlig med tvillinger, der hverken må handle eller vasketøj i 6 uger efter fødslen. Heldigvis kommer min veninde hver torsdag og min mor nogle af de andre dage.

Anmeld

31. juli 2010

Vial

Tillykke med at de bare har det godt, det er dejligt at høre. Hvor VILDt at vide, hvilken dag det bliver!! Det var næsten det mest frustrende dengang syntes jeg, jeg var ved at blive helt rundtosset af at gå og spekulere på, hvornår han kom. Nu skla du bare nyde de sidste uger med 'fred og ro' og glæde dig til den ultimative fede oplevelse; at blive MOR MOR MOR MOR

Ja, det er vildt at kende dagen. Meeen jeg kan love dig for, at det føles som om laaaang tid...suk.

Jeg må indrømme, at jeg håber, at det går i gang af sig selv - bare en dag eller to før KS. Kunne godt tænke mig at mærke veer og det der med: Nu nu nu... panik panik..jubiiii

...altså vandet må helst ikke gå - og slet ikke i Netto. Jeg skal nemlig ligge mig ned med det samme og vente på ambulance. Pigen ligger jo i UK og er ret lille. Så det kan være farligt at blive på benene.. Så kan godt nøjes med et semi-drama, hvor jeg bare får veer..

Anmeld

31. juli 2010

Vial

lisbeth2910 skriver:

Tillykke med datoen. Det er bare så vildt at vide hvornår de små får fødselsdag. Selvom tiden nu vil snegle sig afsted, er de små puds der lige pludselig. Jeg synes ihvertfald at tiden bare er fløjet af sted fra jeg fik min dato og nu er hun sku snart 10 uger gammel. Så nyd din sidste tid som gravid og gør alt det du ikke kan komme til at gøre når dine 2 små vidundere er kommet til verden.

Rigtig meget held og lykke!!!!!!

God pointe: Jeg burde nyde min sidste tid i friheden. Problemet er bare, at jeg slet ikke har fysiken til noget som helst.

Kan dårlig gå på elefantbenene, trækker vejret som en asmatisker, er træt som et helt alderdomshjem og bare øm i hele kroppen - pga en mave, der vokser med lynets hast. Tager ca. 2 kilo på om ugen nu  Børnene vokser sammelagt 600 gram om ugen nu.

Skal dog ikke klage - for jeg er jo hjemme og klarer mig, og der bliver tid til nogle venindebesøg. Jeg kommer bare ikke i bio, på café, shoppet og desværre har jeg heller ikke energi til at lave alt det der mad til fryseren, jeg havde håbet på.

Igen er dog evig taknemmelig for, at jeg klarer mig, og jeg stadig er gravid.

Anmeld

31. juli 2010

klmf

KaMa skriver:

Ja, det er vildt at kende dagen. Meeen jeg kan love dig for, at det føles som om laaaang tid...suk.

Jeg må indrømme, at jeg håber, at det går i gang af sig selv - bare en dag eller to før KS. Kunne godt tænke mig at mærke veer og det der med: Nu nu nu... panik panik..jubiiii

...altså vandet må helst ikke gå - og slet ikke i Netto. Jeg skal nemlig ligge mig ned med det samme og vente på ambulance. Pigen ligger jo i UK og er ret lille. Så det kan være farligt at blive på benene.. Så kan godt nøjes med et semi-drama, hvor jeg bare får veer..

Må indrømme, at den tid der, hvor vandet var gået og vi bare kiggede på hinanden 'så er det nu!' og turen ind til FG var rigtig spændende. Vi var nervøse, på den fede måde... Så det kunne være fedt hvis du også fik lov til at opleve det Og man kan jo nyde det på mange måder; jeg vil i hvert fald fremhæve at man kan sove så længe man kan - og gå i seng igen, hvis man vil

Anmeld

31. juli 2010

Vial

lotchen aka Charlotte skriver:

Må indrømme, at den tid der, hvor vandet var gået og vi bare kiggede på hinanden 'så er det nu!' og turen ind til FG var rigtig spændende. Vi var nervøse, på den fede måde... Så det kunne være fedt hvis du også fik lov til at opleve det Og man kan jo nyde det på mange måder; jeg vil i hvert fald fremhæve at man kan sove så længe man kan - og gå i seng igen, hvis man vil

Det er nemlig super magisk at skulle afsted på FG - helst om natten, så er det endnu mere eventyr. Min tvillingesøster ringede en sen aften, at jeg skulle komme og passe storebror, for nu skulle lillesøster ud. Det var så fantastisk.

Min nevø var 3½ år gammel. Han sov selvfølgelig da jeg kom. Jeg lagde mig på sofaen og prøvede at få noget søvn. Tidligt da det stadig var mørkt vågnede drengen. Jeg gik ind til ham. Han var helt forvirret over at se moster. Jeg fortalte ham, at mor og far var taget på hospitalet. Han lyste op i et stort smil og spurgte: Skal jeg have min lillesøster i dag. Det var så stort.

Vi gik ind i sofaen og snakkede om det. Senere lavede vi stor velkomsttegning og flag til hoveddøren. Glemmer aldrig den dag.

Det er bare så magisk, når der kommer et nyt familiemedlem.

Anmeld

31. juli 2010

klmf

KaMa skriver:

Det er nemlig super magisk at skulle afsted på FG - helst om natten, så er det endnu mere eventyr. Min tvillingesøster ringede en sen aften, at jeg skulle komme og passe storebror, for nu skulle lillesøster ud. Det var så fantastisk.

Min nevø var 3½ år gammel. Han sov selvfølgelig da jeg kom. Jeg lagde mig på sofaen og prøvede at få noget søvn. Tidligt da det stadig var mørkt vågnede drengen. Jeg gik ind til ham. Han var helt forvirret over at se moster. Jeg fortalte ham, at mor og far var taget på hospitalet. Han lyste op i et stort smil og spurgte: Skal jeg have min lillesøster i dag. Det var så stort.

Vi gik ind i sofaen og snakkede om det. Senere lavede vi stor velkomsttegning og flag til hoveddøren. Glemmer aldrig den dag.

Det er bare så magisk, når der kommer et nyt familiemedlem.

Årh, det var da noget helt specielt at dele med sådan en lille mand Det er nu fedt at være moster/faster

De gange, vi har fået nye babyer i familien har godt nok også været helt specielt. Det bliver ALDRIG rutine, selvom der kommer nok så mange børnebørn, fætre og kusiner. Første gang man siger goddag til sådan et nyt lille menneske. Ahrmen, jeg tuder jo hver gang Babylugten, de små knirkelyde, de små fingre der fægter rundt, øjnene der bare kigger helt ind i sjælen.... Ren lykke. 

Anmeld

1. august 2010

<3

Ja, det har jeg også tænkt...specielt fordi, at jeg ikke må bære vasketøj i 6 uger efter fødslen (min vaskemaskine står i kælderen i hovedhuset - bor i et baghus).

Jeg forstår jo at udfordre mig selv: Enlig med tvillinger, der hverken må handle eller vasketøj i 6 uger efter fødslen. Heldigvis kommer min veninde hver torsdag og min mor nogle af de andre dage.

Ja Ellers må du alliere dig med dit lokale supermarked for at få det meste leveret og ja Årstiderne er jo altid en bærehjælp Der er også den her som jeg lidt lurer på http://www.landbrugslauget.dk/Forside/priser.php men det er ligeså meget fordi det er et landbrugslaug så man kan blive andelshaver og komme på besøg så ens børn kan nyde lidt landliv - også ligger gården 1time fra Hovedbanegården med offentlig transport og sådan noget nemhed sætter vi pris på herhjemme

Der er også nogle måltidskasser men så skal du jo selv lave det og herhjemme var justeat.dk en KÆMPE succes indtil Tjalfe skulle spise med. Men hmm ved ikke hvad vi gør en anden gang for der kan vi ikke få så meget mad udefra Men der er jo "det sunde køkken" på gl.kongevej men tror ikke de bringer ud. Dillemma efter dilemma

Måske alle dine besøgende kan komme med to måltid hver der bare lige skal i mikrobølgeovnen og varmes? For endte med at spise de mærkeligeste ting - alt der ikke skulle smøres eller ordnes - for der er et par måneder hvor der bare ikke er tid til sådan noget. Måske kan de smøre en tallerken med rugbrødsmadder når de er der osv

Jeg kunne i hvertfald godt have brugt noget mere besøgsmad da Tjalfe var helt lille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.