Tina2 skriver:
Helt ok, lød bare som om du synes det var dybt latterligt og fair nok, men det var din sætning med "hvis man absolut skal synes noget" 
Kan kun give dig ret med dobbeltnavne. Synes det er pænt hvis man bruger begge navne, ellers kan jeg ikke se pointen i at give børn to fornavne 
Har skrevet tidligere i tråden hvor jeg har fundet navnene
Og igen, syntes JEG det var super træls at hedde "Tina C" op gennem skoleårene.... Min datter omtaler jo også dem fra børnehaven der hedder det samme ved både for- og efternavn.... Ellers ved man jo ikke hvem af dem hun taler om....
Naturligvis kan man altid ende i en situation (hvis man vælger et typisk dansk navn) at man kan hedde Tina C, og jeg mindes absolut også Anne 1,2,3,4.... Mette 6,7,8... Osv fra folkeren.
Men når det så er sagt, er det jo ikke navnet der gør barnet unikt, det er individet og forældrende bag der gør barnet unikt. Defor kan jeg ikke helt sætte mig ind i det der ræs med at finde det mest specielle og "sære" navn, som kan både være svært at stave til og udtale korrekt.
Jeg er tosset med vores gode (også de gamle) fantastiske pæredanske navne.
Men er der en mening med det. Min veninde hedder Liann, som er en sammentrækning af to navne hendes forældre bare ville have, og så fandt de på det her i fællesskab. Selvom det er lidt besynderligt er der tanke og mening bag, og ikke bare "brainstorm" efter et (i min verden) besynderligt navn.
Men forskellighed er mangfoldighed og verdenen ska jo ikke være lige til
Anmeld