Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Solajma skriver: Lige præcis hvad jeg tænkte Tamica passer super godt sammen med de to andre navne, da der (som du selv skriver) er 3 stavelser i, som i Filuca's navn Desuden er Tamica da et super sødt og anderledes navn - Jeg siger GO FOR IT! Jeg er selv slet heller ikke til de helt almindelige navne, og hvis jeg engang får endnu en datter, er drømmenavnet Tallulah
Lige præcis hvad jeg tænkte
Tamica passer super godt sammen med de to andre navne, da der (som du selv skriver) er 3 stavelser i, som i Filuca's navn
Desuden er Tamica da et super sødt og anderledes navn - Jeg siger GO FOR IT!
Jeg er selv slet heller ikke til de helt almindelige navne, og hvis jeg engang får endnu en datter, er drømmenavnet Tallulah
Hej Anja:-)
Ja, som jeg lige skrev til Helle, har jeg faktisk haft Talluh med på "listen" men synes ikke det er så godt sammen med de andre, og der er meget L-lyd i det navn... Men MEGA flot er det! :-)
Håber I har det godt? Uhh, Filuca snakker meget om Filippa, hende ku hun virkelig godt li, så du må lige hilse hende fra Filusen;-)
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Haha.. havde slet ikke set at navnet var blevet nævnt, hvor pudsigt Jeg har læænge været fuldstændig forelsket i det navn
Men uhh det kan være svært med de navne.. Da jeg valgte navnet til Filippa, kendte jeg absolut INGEN med det navn (udover Nicolaj Coster Waldau's datter) Og ligesom dig ville jeg gerne undgå, at hun skulle kendes på efternavn. Jeg har selv ALDRIG gået i en skoleklasse, hvor der ikke har været mindst én mere der hed Anja. Men selv om jeg synes jeg havde fundet et helt unikt navn, er de alligevel 2 Filippa'er i hendes klasse (og så i den lillebitte by, vi bor i) Så nu er hun Filippa M.
Ja, de havde det vist skønt sammen de to.. Filippa snakker ihvertfald også en del om Filuca, og har flere gange spurgt om ikke hun kan komme til at lege med hende igen Er sikker på at jeg skal hilse igen mange gange
SpunkenJo skriver: Aprilla, er det ikke en motorcykel....?
Aprilla, er det ikke en motorcykel....?
Nej Aprilla er ikke en motorcykel, men det er A P R I L I A- og ikke A P R I L L A.
Tina2 skriver: Hej Sofie.... Ja, vi kom lidt væk fra Micca igen, kan jo godt li' det, men det er vist mest brugt som drengenavn (Mika)
Hej Sofie....
Ja, vi kom lidt væk fra Micca igen, kan jo godt li' det, men det er vist mest brugt som drengenavn (Mika)
Altså... Lars har en rigtig god veninde fra sin Spejdertid der hedder Mika, så det kan også bruges som pigenavn. Synes faktisk det er super sødt som pigenavn. -Som drengenavn er det nok en nummer for finsk til mig *GG*
Maja88 skriver: Nej Aprilla er ikke en motorcykel, men det er A P R I L I A- og ikke A P R I L L A.
SpunkenJo skriver: Udtales det på samme måde?Syns både [aprilja] og [april'a] lyder utrolig smukt
Udtales det på samme måde?Syns både [aprilja] og [april'a] lyder utrolig smukt
nej altså navnet med i- udtales med tryk på i. og aprilla udtales lige ud af landevejen...
Maja88 skriver: nej altså navnet med i- udtales med tryk på i. og aprilla udtales lige ud af landevejen...
SpunkenJo skriver: Kan godt lide Aprilla - kan også godt li motorcykler
Kan godt lide Aprilla - kan også godt li motorcykler
du er så en af de første jeg har hørt der kan lidt navnet...
Men husk det er ingen motorcykel. det staves og udtales ikke på samme måde hehe
Maja88 skriver: du er så en af de første jeg har hørt der kan lidt navnet... Men husk det er ingen motorcykel. det staves og udtales ikke på samme måde hehe
SpunkenJo skriver: Men det minder mig om en motorcykel ha ha haka folk ikke lide det?Det jeg syns der er dejligt ved navnet er, at det udtales som det staves, og at man som bærer af navnet ikke har svært ved at kære at stave sit eget navn. Der er lissom "raison" i tingene - og så har navne med a, har i mine ører, en dejlig klang.Men hvor kommer navnet fra? Personligt er jeg mest til de (kedelige) traditionelle, og forstår ikke altid hvorfor det er så vigtigt man hedder noget helt specielt og anderledes? Barnet er jo unikt i sig selv. Et navn gør ikke et bane mere unikt, det er individet selv der gør det
Men det minder mig om en motorcykel ha ha haka folk ikke lide det?Det jeg syns der er dejligt ved navnet er, at det udtales som det staves, og at man som bærer af navnet ikke har svært ved at kære at stave sit eget navn. Der er lissom "raison" i tingene - og så har navne med a, har i mine ører, en dejlig klang.Men hvor kommer navnet fra? Personligt er jeg mest til de (kedelige) traditionelle, og forstår ikke altid hvorfor det er så vigtigt man hedder noget helt specielt og anderledes? Barnet er jo unikt i sig selv. Et navn gør ikke et bane mere unikt, det er individet selv der gør det
Jeg tror nu ikke alle mennesker kalder deres børn specielle navne for at gøre barnet unikt:-)
For mit eget vedkommende bryder jeg mig bare ikke om de helt almindelige navne, synes rigtig mange af dem er kedelige og så vil jeg gerne undgå at de bliver kaldt ved deres efternavn, som jeg selv er blevet alle skoleår, for det syntes jeg var rigtig træls faktisk.....
Men der er da andre end min datter bare på denne side der hedder Filuca og der er andre herinde end min søn der hedder Milas :-)
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128