N&J skriver:
... jeg tror at det er vigtigt for ens psykiske og fysiske tilstand under graviditeten og også efter at man undgår unødvendige konflikter og andre senarier der kan gøre en ked af det, for det kan være hårdt nok bare at være gravid og blive mor, uden at skulle takle skuffelse over at ens ønskescenarie ikke bliver til noget.
Ja, det er rigtigt. Det er også en væsentlig faktor i forhold til min ven, som jeg spekulerer på. Om jeg ville kunne tackle sorgen over, at han fandt en anden, når jeg samtidig skal koncentrere mig om at være mor. Netop på dette punkt kan jeg godt se, at en donor er en bedre løsning.
om de kan forklare barnet, når det bliver stort nok hvorfor de valgte netop den konstallation, som man nu har valgt som man har (det er nemt nok hvis mor og far stadig er sammen, men sådan ser alle familier jo ikke ud i dag)
Netop ! Det har jeg også spekuleret meget over, især ift donor løsningen. Jeg er ikke sikker på, at jeg ville videregive dette som en positiv ting til mit barn og jeg frygter også mit barns mulige ensomhed uden en far.
Der er andre, der har været inde på, at det er værre, hvis min ven ville afvise barnet senere, altså hvis barnet blev afvist af sin egen far, men dette er jeg ret sikker på, at min ven aldrig ville gøre.
Til jer andre, mht respons osv. Jeg har skrevet flere gange, at jeg har skrevet indlægget for at høre forskellige respons på sagen, dvs få lejlighed til at se situationen fra flere forskellige vinkler, som jeg måske ikke selv havde tænkt på. Det er derfor IKKE et spm om, at jeg søger bekræftelse. Men uanset hvor uenig man er i en andens måde at gøre tingene på, kan man da godt formidle det med respekt og i en ordentlig tone - hvilket mange af jer også har formået, synes jeg. Det er sådan set bare det, jeg efterlyser. Og en vis forståelse for, at fordi man giver sin mening til kende, er det jo ikke ensbetydende med, at andre så følger trop på ens mening og gør, som man synes. Det er nok meget menneskeligt, ikke desto mindre og ihf for nogle mennsker, at man blir lidt fornærmet eller irriteret, når folk ikke "følger ens råd", når man synes, man lægger noget energi i at interessere sig for en andens situation og komme med råd. Men så forventer man jo uselvstændighed af et andet voksent menneske.
Det er super fint, og jeg er taknemmelig for, at der har været så mange bidrag og indslag til mit indlæg her. Det skal I have tak for. Og jeg har kunnet bruge rigtig meget af det, men jeg håber ikke, at I føler, at I har spildt jeres tid, hvis jeg vælger at følge min egen følelse af, hvad der er rigtigt og forkert for mig. For det er jeg nødt til at gøre.