KaMa skriver:
Måske din ven ikke vil undvære den uforpligtende sex med dig - prøv at tilbyd ham det uden, at det skal resultere i befrugtning. Måske det er det han allermest ønsker. Nogle er jo så stærkt styret af deres drifter, at de hopper med på meget - for derefter at rygsvømme, hvilket dit første indlæg indikerer at han gør ang. sit ansvar... Altså efterfølgende har du jo skrevet stolpe og og ned om, hvor engageret han er! Men din intention med tråden og første indlæg lyder jo lidt anerledes. Bare I selv finder ud af det. Nu skal jeg nok holde min mening for mig selv - har sagt det, der skulle siges og ingen grund til at spille flere ord på det - så lad os spare dem. Held og lykke
Jeg mener, at jeg har nævnt dette allerede, men da jeg stadig får svar, som om situationen stadig er, som da jeg startede indlægget, så må jeg jo hellere gentage det.
Min ven og jeg har fået snakket og jeg har fået den afklaring på det, at min følelse af svigt i sidste uge handler om, at jeg nok har lagt mere i hans løfter, end han har ment det. Man kan så diskutere, om det er ham, der ikke har været klar nok i sine udmeldinger - måske netop fordi han er en people-pleaser og ikke gerne sårer andre - eller om det er mig, der også har været lidt påvirket af ønsketænkning og derfor har lagt noget andet i de ting, han har sagt. Det er selvfølgelig en kendsgerning, at vi havde nogle aftaler, men har så bare tolket de aftaler på forskellige måder.
Nu har vi fået afklaret det, bl.a. er jeg nu klar over, at han rent faktisk ikke går med kærester-ønsker og tanker omkring mig, selvom han elsker mig og holder af mig og ikke udelukker at det kan blive til noget i fremtiden. Så jeg er nu fuldt klar over og indstillet på, at jeg skal give slip på tanken om ham som kæreste i dette her. At han tilbyder sig som en ven og som donor og til at være far for barnet, men ikke mere end det.
At han skulle involvere sig i dette projekt for at få sex, er meget ved siden af. Sidste gang brugte vi overvejende inseminations-sprøjte og ikke natur-metoden.
På en måde så tænker jeg, at alle jer, der er helt forfærdet over denne løsning og ikke kan se nogle positive motiver fra min ven, må have nogle frygtelige oplevelser med mænd. Endnu værre end dem jeg har
Og det er jeg da ked af på jeres vegne.