Tvivl om ex som donor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2010

Frk. Himmelblå

KaMa skriver:

Åhh gud noget forfærdeligt rod!!!

Lige nu er du ved at grave en meget dyb grav.. ja, undskyld, at jeg skriver det. At få et barn med en mand, som ikke en gang gider at være kærester, og som ikke er ærlig er da rent selvmord.

Når det lykkes at blive forældre, så vil du opleve følelser SÅ stærke for det lille mennesker. At skulle samarbejde/dele/forvente noget af en mand, som du ikke en gang havde et familieønske med, er da fuldstændig ude i skoven.

Du kan sagens vælge en sæddonor, som ikke er anonym. Du kan vælge inserminering på jordemoderklinik, så kan dit barn, som 18 årig møde donor. Hvis det er vigtigt for dig/barnet.

Tænk godt og grundig over, at du vil være forbundet med den mand de næste 18 år - og de varme følelser du nærer nu, er forlængst forduftet, hvis du erfarer, at han ikke lever op til rollen. Det bliver ikke sjovt.

Derudover så kan dog også indstille dig på, at være godt og grundig single fra graviditet og et par år frem. Han kan meget vel have fundet sin store kærlighed, mens du render rundt med vand i benene og savner opmærksomhed. Han kan sågar vælge dig og barn fra inden barnet overhovedet har set dagens lys, hvis han nu finder en ny kvinde.

Tænk de forskellige scenarier igennem. Jeg finder det meget naivt med den model du der har strikket sammen.

Hilsen fra mig, der også fik det tilbud af hele to mænd i mit liv. Valgte dog sæddonor, så der ikke bliver ballade. En ting er at få et kærlighedsbarn med en kæreste og det krakelerer og det eftefølgende bliver et svært samarbejde.. det kan ske. Men ligefrem at opsøge problemer ved at få barn med en mand, som man aldrig skal være sammen med - nej tak.

Helt enig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2010

Maise

nu siger jeg det lige på og hårdt. kunne det tænkes at han gerne ville ud af jeres aftale, men ikke vil såre dig/miste dig?? Har du spurgt ham om det??

Ville mene at hvis han virkelig ville det at så var det også mere seriøs. men svært når man ikke kender ham, hmmm.

Tænker at han måske har svært ved at lade livet stå på stand by og gerne vil more sig indimellem, forståligt nok. Men kan sagtens forstå din bekymring.

Ja svært dilemma. Men tage sagen op med ham må du gøre, det er jo en vigtig beslutning at få et barn sammen.

held og lykke - ønsker for dig at du en dag bliver mor.

kh Maise

Anmeld

28. juli 2010

thilde-tusindfryd

Miamaja skriver:

... det siger i sig selv en stor del om denne mand. nemlig at han ikke er stabil og naervaerende....

Hvordan kommer du frem til den konklusion ?

se svar i citat

Anmeld

28. juli 2010

thilde-tusindfryd

Maise skriver:

nu siger jeg det lige på og hårdt. kunne det tænkes at han gerne ville ud af jeres aftale, men ikke vil såre dig/miste dig?? Har du spurgt ham om det??

Han er ikke bondefanget i dette projekt, som nogle af de, der ikke har fantasi til at forestille sig at nogen vil sige ja til sådan en løsning, har haft oppe at vende. Han har haft masser af chancer for at stige ud, dels da jeg aborterede i efteråret, hvor vi tog den forfra igen, og dels i foråret, da vi forsøgte flere gange uden at jeg blev gravid, dels nu, hvor det var et vindæg og jeg fik en udskrabning.

Jeg har hver gang spurgt ham påny, om han stadig vil være en del af det og om han er sikker. Jeg kan ikke rigtig se, at jeg kan gøre mere for at sikre, at han nu også virkelig er sikker på det. Vi har snakket op og ned at stolper og jeg har sagt mange gange, at hvis han ikke virkelig kan engagere sig og ikke vil tage det ansvar, der er, så skal han lade være. Nu er det altså op til ham. Hvis ikke han gør det, fordi han selv gerne vil, så er det altså ham, der har et problem med at sige til og fra, og det kan jeg ligesom ikke gøre noget ved. Andet end at tage mine egne forbehold.

Peter Qvortrup Geisling har  indgået samme slags aftale med sin ex og de venter nu barn sammen. De har lavet en kontrakt. Er han så også dum i hovedet, naiv og de er bare langt ude ?

'

Anmeld

28. juli 2010

Vial

thilde-tusindfryd skriver:

'

Tv lægens arrangement er lige så tosset som dit, hvis han løj sig fra at deltage ved en udskrabninge, ikke var ærlig og hvis kvinden nærede familieønsker og havde følelser i klemme. Det ved vi jo ikke noget om, men mon dog. Måske din ven ikke vil undvære den uforpligtende sex med dig - prøv at tilbyd ham det uden, at det skal resultere i befrugtning. Måske det er det han allermest ønsker. Nogle er jo så stærkt styret af deres drifter, at de hopper med på meget - for derefter at rygsvømme, hvilket dit første indlæg indikerer at han gør ang. sit ansvar... Altså efterfølgende har du jo skrevet stolpe og og ned om, hvor engageret han er! Men din intention med tråden og første indlæg lyder jo lidt anerledes. Bare I selv finder ud af det. Nu skal jeg nok holde min mening for mig selv - har sagt det, der skulle siges og ingen grund til at spille flere ord på det - så lad os spare dem. Held og lykke

Anmeld

28. juli 2010

thilde-tusindfryd

KaMa skriver:

Måske din ven ikke vil undvære den uforpligtende sex med dig - prøv at tilbyd ham det uden, at det skal resultere i befrugtning. Måske det er det han allermest ønsker. Nogle er jo så stærkt styret af deres drifter, at de hopper med på meget - for derefter at rygsvømme, hvilket dit første indlæg indikerer at han gør ang. sit ansvar... Altså efterfølgende har du jo skrevet stolpe og og ned om, hvor engageret han er! Men din intention med tråden og første indlæg lyder jo lidt anerledes. Bare I selv finder ud af det. Nu skal jeg nok holde min mening for mig selv - har sagt det, der skulle siges og ingen grund til at spille flere ord på det - så lad os spare dem. Held og lykke

Jeg mener, at jeg har nævnt dette allerede, men da jeg stadig får svar, som om situationen stadig er, som da jeg startede indlægget, så må jeg jo hellere gentage det.

Min ven og jeg har fået snakket og jeg har fået den afklaring på det, at min følelse af svigt i sidste uge handler om, at jeg nok har lagt mere i hans løfter, end han har ment det. Man kan så diskutere, om det er ham, der ikke har været klar nok i sine udmeldinger - måske netop fordi han er en people-pleaser og ikke gerne sårer andre - eller om det er mig, der også har været lidt påvirket af ønsketænkning og derfor har lagt noget andet i de ting, han har sagt. Det er selvfølgelig en kendsgerning, at vi havde nogle aftaler, men har så bare tolket de aftaler på forskellige måder.

Nu har vi fået afklaret det, bl.a. er jeg nu klar over, at han rent faktisk ikke går med kærester-ønsker og tanker omkring mig, selvom han elsker mig og holder af mig og ikke udelukker at det kan blive til noget i fremtiden. Så jeg er nu fuldt klar over og indstillet på, at jeg skal give slip på tanken om ham som kæreste i dette her. At han tilbyder sig som en ven og som donor og til at være far for barnet, men ikke mere end det.

At han skulle involvere sig i dette projekt for at få sex, er meget ved siden af. Sidste gang brugte vi overvejende inseminations-sprøjte og ikke natur-metoden.

På en måde så tænker jeg, at alle jer, der er helt forfærdet over denne løsning og ikke kan se nogle positive motiver fra min ven, må have nogle frygtelige oplevelser med mænd. Endnu værre end dem jeg har Og det er jeg da ked af på jeres vegne.

Anmeld

28. juli 2010

Con

Der var lige noget andet, der slog mig:

Nu skal det hele jo ikke gøres op i penge - men du skriver, at du ikke har råd til donor, og at din ven ikke har det store problem med at betale børnepenge - og både du, din ven og barnet får mén af det følelsesmæssige i situationen......

Hvorfor sponsorerer han ikke bare donorbehandlingen for dig og er der som en helt almindelig god ven?

Anmeld

28. juli 2010

NannaSamvirke

Hej alle.

Jeg er journalist på magasinet Samvirke. Jeg arbejder på en artikel om singlekvinder, der vælger at få børn ved hjælp af en sæddonor. Kort sagt drejer det sig om, hvilke kriterier singlekvinder har for en sæddonor i forhold til, hvad et par går efter.

Derfor leder jeg efter en kvinde, der har valgt at få et eller flere børn vha. en sæddonor, og som vil fortælle lidt om, hvilke overvejelser du gjorde dig, da du skulle vælge en donor.

Jeg vil rigtig gerne høre fra dig, hvis du har lyst til at fortælle lidt om dette.

Jeg kan kontaktes på telefon 39470056 og mail nms@fdb.dk

Med venlig hilsen,

Nanna Muus Steffensen,

Journalist, Samvirke

Anmeld

28. juli 2010

Miamaja

thilde-tusindfryd skriver:

se svar i citat

Jamen, synes du selv at en person der fravaelger et forhold og som har born i forvejen at tage sig af, samt modes til singleforums, men vaelger at ses med kvinder som han har haft noget sammen med, fordi han ikke vil 'saare dem' og som siger ja, til at lave et barn som donor, er stabil? I min verden er saadan en person ikke stabil eller naervaerende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.