Skal man holde ferie med sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2010

Sara.

mor_sabina skriver:

Nej, men det er jo lige præsic den udvikling der er lidt skræmmende. At flere og flere familier får svært ved at overskue familielivet ik? Og det er vel i bund og grund det debatten i sidste ende handler om.

Jo det er det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
lærkes_mor skriver:

Men det er jo slet ikke alle der har disse mange muligheder.. det må man lige huske på

der er altid muligheder.. ellers ved jeg at der findes forskellige lejre rundt omkring i Danmark sommeren over som netop er for børn der ikke kan komme på ferie med forældrene af den ene eller anden årsag. Typisk er det adhd-børn, børn af syge forældre eller børn med handikappede søskende der kommer med...

Min søster skal arbejde som frivillig på en af disse camps i næste uge og hun siger ungerne får vildt meget ud af det

Anmeld

5. juli 2010

Barbamama

lærkes_mor skriver:

Det forstår jeg også godt (er pt på barsel, men er ved at uddanne mig til pæd. og har været i praktik i både vuggestue og børnehave). Men for alle børn er en lang lang sommerferie ikke det bedste... og for nogle børn er f.eks børnehaven et godt alternativ hvis man som forældre ikke har andre muligheder...

Forældre er forskellige og børn lige så forskellige

Ja vi er forskellige.... Jeg er rimelig stædig i mit synspunkt med det her. He he... Jeg synes alt under 3 uger er forkert. ISÆR når forældrene har ferie.

Anmeld

5. juli 2010

Sara.

Stumpen skriver:

Nu skal vi lige huske på at ikke alle magter at holde deres børn hjemme i 3 uger og det derfor for nogle børn bare er det bedste at komme afsted..

Min den yngste har ferie i uge 29-30, da hende dadplejer har fri 28-30 og skulle hun have været afsted alle 3 uger, så skulle hun kastes rundt.. Nu bliver hun kastet lidt rundt herhjemme i stedet

Mathilde kommer afsted, da der kommer børn i børnehaven fra de andre inst. i byen som holder lukket og det vil hun NYDE..

Vi holder først sommerferie i 34 og 35..

For at kompensere lidt for at Mathilde først får ferie så sent, så holder jeg hende fra denne uge hjemme 1 dag og så skal vi bare bund hygge og ud af huset, så mor her ikke bliver fanget af telefonen, tøjvask, computer osv...

Men ja, jeg er en af den slags mødre, der ingen skrupler har over at sende mine unger afsted, selvom jeg har fridag.  Men har jeg ferie, så har de også...

lærke kan også sagtens komme afsted selvom jeg har en fridag

synes det et ghodt indlæg og forstående skrevet

Anmeld

5. juli 2010

Shibby

Caroline86 skriver:

ej, hør nu her: hatten af for at du klarer en hverdag med en syg dreng, men så behøver du heller ikke sætte det værre op! NEJ, min datter er ikke syg, heldigvis, men jeg kender MANGE som lever med syge børn! JO, jeg ser hvor hårdt det er (også selvom ALLE børn er forskellige), men hvis det ligefrem er så hårdt at du ikke kan overskue din egen knægt skulle du måske overveje noget aflastning eller lign!?

Jeg synes bestemt der er noget mystisk i, som forældre, at holde ferie og sende ungerne i institition. De har også brug for ferie, som flere andre nævner. Jeg kan sagtens forstå at man som forældre kan have brug for en pause, men så send ungerne på koloni, til bedsteforældrene, legetanterne eller hvad ved jeg.. der er masser af muligheder!

Nej, jeg er hverken fordomsfuld, fordømmende, bedrevidende eller lign. Jeg mener ganske simpelt bare ikke man skal have børn hvis man ikke kan overskue at have dem!

Havde jeg vidst hvilket barn jeg fik så havde jeg fået en abort! Lidt ala hvis down syndrom var påvist ved NF scanning og double test. Det her er et usynligt handicap for omverdenen.

Man ved ikke hvad man får og ved man overhovedet hva man er istand til før barnet er er kommet,tiden er gået og du ved hvad du står overfor? NEJ. Man ved ikke en disse. Et barn er livets gave. Mikkel er min stolthed og jeg var klar til at få ham og troede jeg havde overskuddet og bla bla. Men realiteten var en anden. Og ja. Gu vil jeg ha aflastning til ham,-men fordømmene mennesker,-som dig eksempelvis,- er dem som har afholdt mig fra at søge hjælp og støtte overhovedet da jeg ikke ville dømmes. Og de gange jeg snakkede om det blev jeg haglet ned. Først skal man høre brok om at man SKAL amme,senere kigger folk skævt når man handler anderledes,og nu hvis man ikke holder ferie med sit barn fordi de fordømmene mennesker mener man SKAL-ja så er det forkert. Men for mig er det det eneste rigtige at gøre,-ergo er det det der blir gjort 

Anmeld

5. juli 2010

Sara.

michella80 skriver:

Ja vi er forskellige.... Jeg er rimelig stædig i mit synspunkt med det her. He he... Jeg synes alt under 3 uger er forkert. ISÆR når forældrene har ferie.

hehe det er jo også fint at ha sine holdninger og stå fast

Jeg er bare ikke enig i at man kan gøre det så firkantet

Anmeld

5. juli 2010

Stumpen

Caroline86 skriver:

der er altid muligheder.. ellers ved jeg at der findes forskellige lejre rundt omkring i Danmark sommeren over som netop er for børn der ikke kan komme på ferie med forældrene af den ene eller anden årsag. Typisk er det adhd-børn, børn af syge forældre eller børn med handikappede søskende der kommer med...

Min søster skal arbejde som frivillig på en af disse camps i næste uge og hun siger ungerne får vildt meget ud af det

Men ikke alle forældre er så overskudagtige og får deres børn sendt afsted til disse camps eller måske kender til dem eller.... og som med så meget andet, så er der begrænset antal..

Jeg synes du er meget dømmende i denne debat, og er nok farvet af min proffesion.

Anmeld

5. juli 2010

Barbamama

lærkes_mor skriver:

hehe det er jo også fint at ha sine holdninger og stå fast

Jeg er bare ikke enig i at man kan gøre det så firkantet

He he he ja jeg er lidt firkantet

Anmeld

5. juli 2010

Sara.

Caroline86 skriver:

Det mener jeg bare ikke disse muligheder er der ikke for alle...

Anmeld

5. juli 2010

Vingummien

Børnene har lige så godt af at holde ferie som vi har. Emil har også ferie.

Og hvis de vil kede sig, skal man jo lave noget med dem, men de har jo også godt af at prøve at kede sig.

Emil vil da helt sikkert også savne at tumle rundt med alle børnene, men kan da mærke på ham at han bare nyder at slappe af herhjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.