Skal man holde ferie med sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2010

Sara.

michella80 skriver:

He he he ja jeg er lidt firkantet

Det siger jeg ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

Shibby

Stumpen skriver:

Men ikke alle forældre er så overskudagtige og får deres børn sendt afsted til disse camps eller måske kender til dem eller.... og som med så meget andet, så er der begrænset antal..

Jeg synes du er meget dømmende i denne debat, og er nok farvet af min proffesion.

Enig..

Syntes ikke et familie liv kan sættes firkantet op. Alle familier er forskellige

Anmeld

5. juli 2010

Barbamama

lærkes_mor skriver:

Det siger jeg ikke

Jo du gjorde! Ej det er bare okay. Vi må gerne være uenige.

Anmeld

5. juli 2010

Mary

Shibby skriver:

muffi: Nej. Blot en konstatering. Jeg er ikke sikker,men har på fornemmelsen at du er barnløs og vildt gerne vil fremstå bedrevidene. Din venindes barn-er ikke det samme som mit! Forskellig dna,-forskellig måde at være på. Man aner ikk en bjælde før man selv er blevet forældre. Ked af at sige det,men du skal sgu leve det her liv med mikkel for at vide hvad der ville være bedst for dig. Så når du siger der må være noget galt med de forældre som sender deres børn i børnehave selvom de selv har ferie,-så virker du uhyrligt fordømmene! Du træder på en der ligger ned-MIG. Det er røvhårdt at være mor til mikkel,og når du skriver den slags så gør det ondt. Det gør meget ondt! Og gu blir jeg gal og jeg kan love dig med 100% at jeg gerne vil ha dig til at sige selvsamme ting du skriver her-foran mig. Alt er så let at skrive. Det er så let at dømme bag en skærm Det er et helt familieliv du dømmer,-og du ved ikke engang hvordan det er. Jeg håber ALDRIG du skal prøve det her,-det er et hårdt liv. Dejligt,men hårdt-og der er brug for luft og støtte når man har et barn med specielle behov Håber et eller andet sted at du aldrig kommet til at forstå mig,for kun de mødre med lige netop det her type barn med selvsamme oplevelser ved hvad jeg taler om,og det er ikke et liv jeg ønsker for andre

Jeg havde egentlig også lyst til at skrive en kommentar til dit indlæg tidligere i tråden, besluttede da at blande mig udenom, men har ombestemt mig igen  

Jeg er selv en 'af dem' som desværre har været nødt til at sende mine børn afsted i institution i mange timer selvom jeg har været hjemme, enten sygemeldt eller på barsel. Jeg gider ikke komme med en lang kedelig smøre der ikke rager alle skribenter i denne tråd  , men vil bare sige, at jeg godt kan forstå dig, og jeg kan VIRKELIG også godt forstå at du føler dig trådt på! Hvis man vælger at lade sine børn være i bhv/vg/dp på trods af man selv er hjemme, så vil jeg vove og påstå at der i størstedelen af disse tilfælde er en grund til det! For mit eget vedkommende er det pga tendens til skrøbeligt sind  ....eller hvordan skal jeg forklare det.....jeg har haft en del tilbagevendende depressioner og selvom jeg ikke har en pt, så skal der ikke ret meget til i perioder der gør at jeg ikke kan overkomme alle mine 3 børn på een gang alene. OG det er selvom jeg er hjemme i dagtimerne.....fyyyyyyyh skamme skamme! Men det kan bare ikke være anderledes. Men føj, hvor jeg græmmer mig nogle gange når jeg så er i bhv, for hvad tænkes der om mig....hende der som er derhjemme..... alle mulige forklaringer har jeg lyst til at komme med, og jeg har ikke lyst til at blive proppet ned i den der boks som den dårlige mor der sender hendes børn afsted. 

Jeg vil da gerne slå fast at jeg er en yderst omsorgsfuld og nærværende mor, men jeg bliver bare nødt til at benytte mig af det der børnehave som de nu engang går i  Efter vi har fået bil har jeg meget meget oftere hentet ungerne tidligt, for det gør det meget nemmere at være mig - og dermed også nemmere at være mine børn, ej at forglemme 

Jeg ved ikke om jeg er kørt ud på et sidespor med dette indlæg, men jeg bliver ked af det når andre har en mening om hvorfor mine børn er i bhv når jeg er derhjemme, også selvom jeg ikke er sygemeldt. De skal dog holde ferie med os, men vi har da også før tyvstjålet os et par feriedage uden ungerne, for det trænger vi altså til!

Det skal ikke forstås således at jeg ikke mener børn skal holde ferie. For guds skyld det skal de da! Over and out 

- Maria med Juliane 4½, Annika 3 og Dicte ½ år 

Anmeld

5. juli 2010

mor_sabina

Ej hvor synes jeg det er uhyggeligt al den snak om overskud. Tror vi har en alt for stressende hverdag, hvis det mest uoverskuelige er vores børn!?

Anmeld

5. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Shibby skriver:

Havde jeg vidst hvilket barn jeg fik så havde jeg fået en abort! Lidt ala hvis down syndrom var påvist ved NF scanning og double test. Det her er et usynligt handicap for omverdenen.

Man ved ikke hvad man får og ved man overhovedet hva man er istand til før barnet er er kommet,tiden er gået og du ved hvad du står overfor? NEJ. Man ved ikke en disse. Et barn er livets gave. Mikkel er min stolthed og jeg var klar til at få ham og troede jeg havde overskuddet og bla bla. Men realiteten var en anden. Og ja. Gu vil jeg ha aflastning til ham,-men fordømmene mennesker,-som dig eksempelvis,- er dem som har afholdt mig fra at søge hjælp og støtte overhovedet da jeg ikke ville dømmes. Og de gange jeg snakkede om det blev jeg haglet ned. Først skal man høre brok om at man SKAL amme,senere kigger folk skævt når man handler anderledes,og nu hvis man ikke holder ferie med sit barn fordi de fordømmene mennesker mener man SKAL-ja så er det forkert. Men for mig er det det eneste rigtige at gøre,-ergo er det det der blir gjort 

Bliver nødt til at spørge dig hvorfor du synes jeg er fordømmende? Jeg skriver netop at jeg GODT forstår man har brug for et break - og specielt hvis man har et barn der er sygt!? Starter med at skrive det er flot som du klarer hverdagen med ham!

Jeg har ikke ondt af de forældre med syge børn, men jeg føler med Jer! Jeg har selv været meget syg og hader når folk har ondt af mig! Jeg skal nok klare mig.. Men derfor er medfølelse en god ting at få alligevel... Men jeg er nødt til at sige det da bestemt er din egen skyld det er så hårdt hvis du ikke søger efter den støtte du kan få?

Jeg tvivler ikke et sekund på at I har en pisse, skide, lorte hård hverdag og at der er mange ting I ikke kan pga. hans adhd og F*** hvor er det da også noget lortepis og skide hamrende TRÆLS... Men så bliver I jo nødt til at bede om hjælp til netop ikke at gå ned!? Eller hvad?

Forstår på dig at Jeres måde at aflaste er at han skal i institution mens I holder ferie derhjemme, men jeg mener netop at HAN har brug for ferie.. ikke at I SKAL holde ferie sammen med ham.. forstår du hvad jeg mener?

knus

Anmeld

5. juli 2010

sarahb

Shibby skriver:

Havde jeg vidst hvilket barn jeg fik så havde jeg fået en abort! Lidt ala hvis down syndrom var påvist ved NF scanning og double test. Det her er et usynligt handicap for omverdenen.

Man ved ikke hvad man får og ved man overhovedet hva man er istand til før barnet er er kommet,tiden er gået og du ved hvad du står overfor? NEJ. Man ved ikke en disse. Et barn er livets gave. Mikkel er min stolthed og jeg var klar til at få ham og troede jeg havde overskuddet og bla bla. Men realiteten var en anden. Og ja. Gu vil jeg ha aflastning til ham,-men fordømmene mennesker,-som dig eksempelvis,- er dem som har afholdt mig fra at søge hjælp og støtte overhovedet da jeg ikke ville dømmes. Og de gange jeg snakkede om det blev jeg haglet ned. Først skal man høre brok om at man SKAL amme,senere kigger folk skævt når man handler anderledes,og nu hvis man ikke holder ferie med sit barn fordi de fordømmene mennesker mener man SKAL-ja så er det forkert. Men for mig er det det eneste rigtige at gøre,-ergo er det det der blir gjort 

hvad er det din Mikkel fejler??

Anmeld

5. juli 2010

Sara.

Jo du gjorde! Ej det er bare okay. Vi må gerne være uenige.

Okay så gjorde jeg det Men måske du er æbleformet eller som en stang (sku derstå)? ej...

Men ja det må vi gerne

Anmeld

5. juli 2010

Lady Marion <3

Caroline86 skriver:

ej, hør nu her: hatten af for at du klarer en hverdag med en syg dreng, men så behøver du heller ikke sætte det værre op! NEJ, min datter er ikke syg, heldigvis, men jeg kender MANGE som lever med syge børn! JO, jeg ser hvor hårdt det er (også selvom ALLE børn er forskellige), men hvis det ligefrem er så hårdt at du ikke kan overskue din egen knægt skulle du måske overveje noget aflastning eller lign!?

Jeg synes bestemt der er noget mystisk i, som forældre, at holde ferie og sende ungerne i institition. De har også brug for ferie, som flere andre nævner. Jeg kan sagtens forstå at man som forældre kan have brug for en pause, men så send ungerne på koloni, til bedsteforældrene, legetanterne eller hvad ved jeg.. der er masser af muligheder!

Nej, jeg er hverken fordomsfuld, fordømmende, bedrevidende eller lign. Jeg mener ganske simpelt bare ikke man skal have børn hvis man ikke kan overskue at have dem!

Lige mine ord .

Anmeld

5. juli 2010

mor_sabina

Mary skriver:

Jeg havde egentlig også lyst til at skrive en kommentar til dit indlæg tidligere i tråden, besluttede da at blande mig udenom, men har ombestemt mig igen  

Jeg er selv en 'af dem' som desværre har været nødt til at sende mine børn afsted i institution i mange timer selvom jeg har været hjemme, enten sygemeldt eller på barsel. Jeg gider ikke komme med en lang kedelig smøre der ikke rager alle skribenter i denne tråd  , men vil bare sige, at jeg godt kan forstå dig, og jeg kan VIRKELIG også godt forstå at du føler dig trådt på! Hvis man vælger at lade sine børn være i bhv/vg/dp på trods af man selv er hjemme, så vil jeg vove og påstå at der i størstedelen af disse tilfælde er en grund til det! For mit eget vedkommende er det pga tendens til skrøbeligt sind  ....eller hvordan skal jeg forklare det.....jeg har haft en del tilbagevendende depressioner og selvom jeg ikke har en pt, så skal der ikke ret meget til i perioder der gør at jeg ikke kan overkomme alle mine 3 børn på een gang alene. OG det er selvom jeg er hjemme i dagtimerne.....fyyyyyyyh skamme skamme! Men det kan bare ikke være anderledes. Men føj, hvor jeg græmmer mig nogle gange når jeg så er i bhv, for hvad tænkes der om mig....hende der som er derhjemme..... alle mulige forklaringer har jeg lyst til at komme med, og jeg har ikke lyst til at blive proppet ned i den der boks som den dårlige mor der sender hendes børn afsted. 

Jeg vil da gerne slå fast at jeg er en yderst omsorgsfuld og nærværende mor, men jeg bliver bare nødt til at benytte mig af det der børnehave som de nu engang går i  Efter vi har fået bil har jeg meget meget oftere hentet ungerne tidligt, for det gør det meget nemmere at være mig - og dermed også nemmere at være mine børn, ej at forglemme 

Jeg ved ikke om jeg er kørt ud på et sidespor med dette indlæg, men jeg bliver ked af det når andre har en mening om hvorfor mine børn er i bhv når jeg er derhjemme, også selvom jeg ikke er sygemeldt. De skal dog holde ferie med os, men vi har da også før tyvstjålet os et par feriedage uden ungerne, for det trænger vi altså til!

Det skal ikke forstås således at jeg ikke mener børn skal holde ferie. For guds skyld det skal de da! Over and out 

- Maria med Juliane 4½, Annika 3 og Dicte ½ år 

Men i min verden er der altså også stor forskel og det er en længerevarende omstrukturering af dagligdagen eller der er tale om ferei. For børnenes hverdag skal da ikke "lide" under at mor går hjemme selvfølgelig skal de da afsted, men derfor har de stadig brug for ferie når den tid er.
Synes der er stor forskel.

Jeg ser bare ikke nogen blive trådt på, men hører mere nogle der råber om noget hjælp!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.