Shibby skriver:
muffi: Nej. Blot en konstatering. Jeg er ikke sikker,men har på fornemmelsen at du er barnløs og vildt gerne vil fremstå bedrevidene. Din venindes barn-er ikke det samme som mit! Forskellig dna,-forskellig måde at være på. Man aner ikk en bjælde før man selv er blevet forældre. Ked af at sige det,men du skal sgu leve det her liv med mikkel for at vide hvad der ville være bedst for dig. Så når du siger der må være noget galt med de forældre som sender deres børn i børnehave selvom de selv har ferie,-så virker du uhyrligt fordømmene! Du træder på en der ligger ned-MIG. Det er røvhårdt at være mor til mikkel,og når du skriver den slags så gør det ondt. Det gør meget ondt!
Og gu blir jeg gal og jeg kan love dig med 100% at jeg gerne vil ha dig til at sige selvsamme ting du skriver her-foran mig. Alt er så let at skrive. Det er så let at dømme bag en skærm
Det er et helt familieliv du dømmer,-og du ved ikke engang hvordan det er. Jeg håber ALDRIG du skal prøve det her,-det er et hårdt liv. Dejligt,men hårdt-og der er brug for luft og støtte når man har et barn med specielle behov
Håber et eller andet sted at du aldrig kommet til at forstå mig,for kun de mødre med lige netop det her type barn med selvsamme oplevelser ved hvad jeg taler om,og det er ikke et liv jeg ønsker for andre 
Jeg havde egentlig også lyst til at skrive en kommentar til dit indlæg tidligere i tråden, besluttede da at blande mig udenom, men har ombestemt mig igen
Jeg er selv en 'af dem' som desværre har været nødt til at sende mine børn afsted i institution i mange timer selvom jeg har været hjemme, enten sygemeldt eller på barsel. Jeg gider ikke komme med en lang kedelig smøre der ikke rager alle skribenter i denne tråd
, men vil bare sige, at jeg godt kan forstå dig, og jeg kan VIRKELIG også godt forstå at du føler dig trådt på! Hvis man vælger at lade sine børn være i bhv/vg/dp på trods af man selv er hjemme, så vil jeg vove og påstå at der i størstedelen af disse tilfælde er en grund til det! For mit eget vedkommende er det pga tendens til skrøbeligt sind
....eller hvordan skal jeg forklare det.....jeg har haft en del tilbagevendende depressioner og selvom jeg ikke har en pt, så skal der ikke ret meget til i perioder der gør at jeg ikke kan overkomme alle mine 3 børn på een gang alene. OG det er selvom jeg er hjemme i dagtimerne.....fyyyyyyyh skamme skamme! Men det kan bare ikke være anderledes. Men føj, hvor jeg græmmer mig nogle gange når jeg så er i bhv, for hvad tænkes der om mig....hende der som er derhjemme..... alle mulige forklaringer har jeg lyst til at komme med, og jeg har ikke lyst til at blive proppet ned i den der boks som den dårlige mor der sender hendes børn afsted.
Jeg vil da gerne slå fast at jeg er en yderst omsorgsfuld og nærværende mor, men jeg bliver bare nødt til at benytte mig af det der børnehave som de nu engang går i
Efter vi har fået bil har jeg meget meget oftere hentet ungerne tidligt, for det gør det meget nemmere at være mig - og dermed også nemmere at være mine børn, ej at forglemme 
Jeg ved ikke om jeg er kørt ud på et sidespor med dette indlæg, men jeg bliver ked af det når andre har en mening om hvorfor mine børn er i bhv når jeg er derhjemme, også selvom jeg ikke er sygemeldt. De skal dog holde ferie med os, men vi har da også før tyvstjålet os et par feriedage uden ungerne, for det trænger vi altså til!
Det skal ikke forstås således at jeg ikke mener børn skal holde ferie. For guds skyld det skal de da! Over and out 
- Maria med Juliane 4½, Annika 3 og Dicte ½ år