Skal man holde ferie med sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2010

mor_sabina

Mathilde skriver:

Celina er i dp selvom jeg har ferie lige nu. Dog kun korte dage - 5timer. Jeg går i skole og har LANG sommerferie og hvis Celina var hjemme ved mig hele ferien, ville det være som at starte op i dp igen og det ville være synd for hende! Hun har i forvejen svært ved nye ting og rutiner....

Hun skal være hjemme mindst de 3 uger som dp holder ferie vi har planlagt ferie udfra dp's ferie, så hun ikke skal i gæstepleje!

Jeg synes godt nok også det er sørgeligt hvis der virkelig er forældre der ikke vil holde ferie med deres børn. Super synd både for børn og forældrene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

SmillaN

Hejsa

Herhjemme holder Smilla ferie når vi holder ferie . Jeg synes jeg har for lidt tid med hende i hverdagen med 37 timers arbejde, så jeg nyder at tilbringe tiden sammen med hende og manden.

Jeg har tidligere ladet hende være i dagplejen de første to dage i starten af ferien, så vi kunne få gjort hovederent og kunne nyde ferien sammen .

Anmeld

5. juli 2010

Sara.

mor_sabina skriver:

Nej jeg vil sørme slet heller ikke sidde at gøre mig til dommer, herhjemme vil jeg bare så vidt muligt have mine børn hjemme i ferien, og synes ikke de skal afsted i min ferie.

Desværre har ikke alle mulighed for aflastning hos familie eller venner.

Men man kan vel godt blive enige om at børnene har brug for ferie med mor og far og at det burde være en glædelig og hyggelig til og ikke uoverskuelig og sur tjans?

det var heller ikke pyntet på dig men på debatten generelt

Jo det er jeg enig med dig i, men må også se på at sån er hverdagen bare ikke for alle familier....

Anmeld

5. juli 2010

Stumpen

Nu skal vi lige huske på at ikke alle magter at holde deres børn hjemme i 3 uger og det derfor for nogle børn bare er det bedste at komme afsted..

Min den yngste har ferie i uge 29-30, da hende dadplejer har fri 28-30 og skulle hun have været afsted alle 3 uger, så skulle hun kastes rundt.. Nu bliver hun kastet lidt rundt herhjemme i stedet

Mathilde kommer afsted, da der kommer børn i børnehaven fra de andre inst. i byen som holder lukket og det vil hun NYDE..

Vi holder først sommerferie i 34 og 35..

For at kompensere lidt for at Mathilde først får ferie så sent, så holder jeg hende fra denne uge hjemme 1 dag og så skal vi bare bund hygge og ud af huset, så mor her ikke bliver fanget af telefonen, tøjvask, computer osv...

Men ja, jeg er en af den slags mødre, der ingen skrupler har over at sende mine unger afsted, selvom jeg har fridag.  Men har jeg ferie, så har de også...

Anmeld

5. juli 2010

mor_sabina

lærkes_mor skriver:

det var heller ikke pyntet på dig men på debatten generelt

Jo det er jeg enig med dig i, men må også se på at sån er hverdagen bare ikke for alle familier....

Nej, men det er jo lige præsic den udvikling der er lidt skræmmende. At flere og flere familier får svært ved at overskue familielivet ik? Og det er vel i bund og grund det debatten i sidste ende handler om.

Anmeld

5. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Shibby skriver:

muffi: Nej. Blot en konstatering. Jeg er ikke sikker,men har på fornemmelsen at du er barnløs og vildt gerne vil fremstå bedrevidene. Din venindes barn-er ikke det samme som mit! Forskellig dna,-forskellig måde at være på. Man aner ikk en bjælde før man selv er blevet forældre. Ked af at sige det,men du skal sgu leve det her liv med mikkel for at vide hvad der ville være bedst for dig. Så når du siger der må være noget galt med de forældre som sender deres børn i børnehave selvom de selv har ferie,-så virker du uhyrligt fordømmene! Du træder på en der ligger ned-MIG. Det er røvhårdt at være mor til mikkel,og når du skriver den slags så gør det ondt. Det gør meget ondt! Og gu blir jeg gal og jeg kan love dig med 100% at jeg gerne vil ha dig til at sige selvsamme ting du skriver her-foran mig. Alt er så let at skrive. Det er så let at dømme bag en skærm Det er et helt familieliv du dømmer,-og du ved ikke engang hvordan det er. Jeg håber ALDRIG du skal prøve det her,-det er et hårdt liv. Dejligt,men hårdt-og der er brug for luft og støtte når man har et barn med specielle behov Håber et eller andet sted at du aldrig kommet til at forstå mig,for kun de mødre med lige netop det her type barn med selvsamme oplevelser ved hvad jeg taler om,og det er ikke et liv jeg ønsker for andre

ej, hør nu her: hatten af for at du klarer en hverdag med en syg dreng, men så behøver du heller ikke sætte det værre op! NEJ, min datter er ikke syg, heldigvis, men jeg kender MANGE som lever med syge børn! JO, jeg ser hvor hårdt det er (også selvom ALLE børn er forskellige), men hvis det ligefrem er så hårdt at du ikke kan overskue din egen knægt skulle du måske overveje noget aflastning eller lign!?

Jeg synes bestemt der er noget mystisk i, som forældre, at holde ferie og sende ungerne i institition. De har også brug for ferie, som flere andre nævner. Jeg kan sagtens forstå at man som forældre kan have brug for en pause, men så send ungerne på koloni, til bedsteforældrene, legetanterne eller hvad ved jeg.. der er masser af muligheder!

Nej, jeg er hverken fordomsfuld, fordømmende, bedrevidende eller lign. Jeg mener ganske simpelt bare ikke man skal have børn hvis man ikke kan overskue at have dem!

Anmeld

5. juli 2010

Sara.

michella80 skriver:

Jeg tænker på mig selv. Jeg vil ikke have mindre end 3 ugers ferie. Jeg synes to ugers sommerferie er for kort. DERFOR mener jeg da også at børn har brug for den pause. De kan ikke sætte ord på det på samme måde som os men det betyder jo ikke at behovet ikke er det. Man ser flere og flere stressede børn i dag og noget af det skyldes OGSÅ at børn aldrig har fri.

Det forstår jeg også godt (er pt på barsel, men er ved at uddanne mig til pæd. og har været i praktik i både vuggestue og børnehave). Men for alle børn er en lang lang sommerferie ikke det bedste... og for nogle børn er f.eks børnehaven et godt alternativ hvis man som forældre ikke har andre muligheder...

Forældre er forskellige og børn lige så forskellige

Anmeld

5. juli 2010

Sara.

Caroline86 skriver:

ej, hør nu her: hatten af for at du klarer en hverdag med en syg dreng, men så behøver du heller ikke sætte det værre op! NEJ, min datter er ikke syg, heldigvis, men jeg kender MANGE som lever med syge børn! JO, jeg ser hvor hårdt det er (også selvom ALLE børn er forskellige), men hvis det ligefrem er så hårdt at du ikke kan overskue din egen knægt skulle du måske overveje noget aflastning eller lign!?

Jeg synes bestemt der er noget mystisk i, som forældre, at holde ferie og sende ungerne i institition. De har også brug for ferie, som flere andre nævner. J eg kan sagtens forstå at man som forældre kan have brug for en pause, men så send ungerne på koloni, til bedsteforældrene, legetanterne eller hvad ved jeg.. der er masser af muligheder!

Nej, jeg er hverken fordomsfuld, fordømmende, bedrevidende eller lign. Jeg mener ganske simpelt bare ikke man skal have børn hvis man ikke kan overskue at have dem!

Men det er jo slet ikke alle der har disse mange muligheder.. det må man lige huske på

Anmeld

5. juli 2010

Stumpen

lærkes_mor skriver:

Men det er jo slet ikke alle der har disse mange muligheder.. det må man lige huske på

Anmeld

5. juli 2010

sarahb

vi har ferie helt samme uger som vores søn, det r en tid hvor vi kan nyde hinanden,og hvor vores søn også kan have helt afslappet forældre. Hvor han normalt kun har os nogle par timer om dagen. I ferien skal vi hygge, lege, opleve og nyde og ved vores søn elsker det lige så højt som os.

Jeg kan godt tage en fridag hvor han er i dp, men så er det en dag fra 9-14 så jeg henter ham så snart han vågner. Og så får jeg nået en masse ting imens. Dette er sket 3-4 gange tror jeg på 9 mdr. Så det er jeg selv tilfreds med...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.