Skal man holde ferie med sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2010

Muffinmus

kommer vel lidt an på hvor længe man har ferie og om man har div pressende sager der skal ordnes og børnenes alder.

Vi kan jo næsten ikke lave andet med ungerne end at holde øje med dem når de er hjemme, så skal der laves noget overhovedet på huset eller lign, ja så tager det enten 4 gange så lang tid med ungerne hjemme, eller msåke 1-2 dage når de er afsted.

Men generelt holder vi ferie med ungerne og tager i sommerhus, dyreparker, legepladser og spiser masser af is i sommervarmen.

Glæder mig til ferien starter i uge 29:-)så er der sommerhus og hygge for alle pengene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

Barbamama

mor_sabina skriver:

Ja lige mn tanke. Fuldt orståeligt nogle børn/forældre kan have svært ved at beskæftige hinanden i 3 uger, men aflastning andetsteds end inst. ville jeg synes var langt mere optimalt.

Ja for de skal sgu også have et afbræk i hverdagen og en ferie-uge hos bedsteforældrene kan være lige så dejligt og afslappende som at være hjemme.

Anmeld

5. juli 2010

Lady Marion <3

Her i Hillerød er Juli md i øvrigt betalingsfri baseret på at hvert barn holder 5 ugers ferie om året

Alle institutioner holder lukket i uge 29 så ALLE børn får min , 1 uges ferie .

Anmeld

5. juli 2010

mor_sabina

michella80 skriver:

Ja for de skal sgu også have et afbræk i hverdagen og en ferie-uge hos bedsteforældrene kan være lige så dejligt og afslappende som at være hjemme.

Åh så enig

Synes det er hårdt at se de små børn som holder 1 uges ferie årligt!!

Anmeld

5. juli 2010

Barbamama

mor_sabina skriver:

Åh så enig

Synes det er hårdt at se de små børn som holder 1 uges ferie årligt!!

Ja det er skide synd....

Anmeld

5. juli 2010

Shibby

muffi: Nej. Blot en konstatering. Jeg er ikke sikker,men har på fornemmelsen at du er barnløs og vildt gerne vil fremstå bedrevidene. Din venindes barn-er ikke det samme som mit! Forskellig dna,-forskellig måde at være på. Man aner ikk en bjælde før man selv er blevet forældre. Ked af at sige det,men du skal sgu leve det her liv med mikkel for at vide hvad der ville være bedst for dig. Så når du siger der må være noget galt med de forældre som sender deres børn i børnehave selvom de selv har ferie,-så virker du uhyrligt fordømmene! Du træder på en der ligger ned-MIG. Det er røvhårdt at være mor til mikkel,og når du skriver den slags så gør det ondt. Det gør meget ondt! Og gu blir jeg gal og jeg kan love dig med 100% at jeg gerne vil ha dig til at sige selvsamme ting du skriver her-foran mig. Alt er så let at skrive. Det er så let at dømme bag en skærm Det er et helt familieliv du dømmer,-og du ved ikke engang hvordan det er. Jeg håber ALDRIG du skal prøve det her,-det er et hårdt liv. Dejligt,men hårdt-og der er brug for luft og støtte når man har et barn med specielle behov Håber et eller andet sted at du aldrig kommet til at forstå mig,for kun de mødre med lige netop det her type barn med selvsamme oplevelser ved hvad jeg taler om,og det er ikke et liv jeg ønsker for andre

Anmeld

5. juli 2010

Sara.

mor_sabina skriver:

Ja lige mn tanke. Fuldt orståeligt nogle børn/forældre kan have svært ved at beskæftige hinanden i 3 uger, men aflastning andetsteds end inst. ville jeg synes var langt mere optimalt.

Men det er jo ikke alle der har den mulighed.....

Jeg kan egentlig ikke forstå at man i den her diskussion kan sige hvad der er rigtigt / forkert + hvor mange uger børnene mindst skal ha for at det er godt......

Det må da være op til den enkelte familie at vurdere.... og jeg tror på at den enkelte familie i de fleste situatioer selv ved det!!!

Gu det synd hvis nogle børn ikke har ferie, det slet ikke det jeg mener. Det må ikke misforståes

Anmeld

5. juli 2010

Mathilde

Celina er i dp selvom jeg har ferie lige nu. Dog kun korte dage - 5timer. Jeg går i skole og har LANG sommerferie og hvis Celina var hjemme ved mig hele ferien, ville det være som at starte op i dp igen og det ville være synd for hende! Hun har i forvejen svært ved nye ting og rutiner....

Hun skal være hjemme mindst de 3 uger som dp holder ferie vi har planlagt ferie udfra dp's ferie, så hun ikke skal i gæstepleje!

Jeg synes godt nok også det er sørgeligt hvis der virkelig er forældre der ikke vil holde ferie med deres børn. Super synd både for børn og forældrene

Anmeld

5. juli 2010

Barbamama

lærkes_mor skriver:

Jeg kan egentlig ikke forstå at man i den her diskussion kan sige hvad der er rigtigt / forkert + hvor mange uger børnene mindst skal ha for at det er godt......

Det må da være op til den enkelte familie at vurdere.... og jeg tror på at den enkelte familie i de fleste situatioer selv ved det!!!

Gu det synd hvis nogle børn ikke har ferie, det slet ikke det jeg mener. Det må ikke misforståes

Jeg tænker på mig selv. Jeg vil ikke have mindre end 3 ugers ferie. Jeg synes to ugers sommerferie er for kort. DERFOR mener jeg da også at børn har brug for den pause. De kan ikke sætte ord på det på samme måde som os men det betyder jo ikke at behovet ikke er det. Man ser flere og flere stressede børn i dag og noget af det skyldes OGSÅ at børn aldrig har fri.

Anmeld

5. juli 2010

mor_sabina

lærkes_mor skriver:

Nej jeg vil sørme slet heller ikke sidde at gøre mig til dommer, herhjemme vil jeg bare så vidt muligt have mine børn hjemme i ferien, og synes ikke de skal afsted i min ferie.

Desværre har ikke alle mulighed for aflastning hos familie eller venner.

Men man kan vel godt blive enige om at børnene har brug for ferie med mor og far og at det burde være en glædelig og hyggelig til og ikke uoverskuelig og sur tjans?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.