Skal man holde ferie med sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2010

Shibby

Muffi . skriver:

Selfølgelig skal vores børn da holde ferie sammen med deres forældre og det er min. 5 uger pr år , den er da helt gal hvis man som forældre har brug for at sende sine børn afsted

kom til vejle og sig det der foran mig! Du er eddermame fordømmene af en mor at være!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

Shibby

lærkes_mor skriver:

i mine øjne synes jeg det er helt rigtigt det du skriver!!!!

Jeg har set enkelte børn som 2 ugers ferie er fint for, men mere vil være for hårdt for forældrene.

Man kan jo ha forkskellige grunde til at vælge at sende sine børn afsted selvom mah selv er hjemme...

Herhjemme har vi Nor som er fra 7 april. Jeg går hjemme på barsel med ham og han er bestemt ikke noget nemt barn. han græder meget osv.... min mand har så ferie uge 29.30 og 31 men vi har valgt at vores datter kun skal ha sommerferie uge 29,30 og 2 dage i 31... Min mand skal så ha barsel igen i uge 35, 36, 37 hvor vi håber at komme syd på uge 35, 36. + vores datter skal ha fri uge 37 (har vi for længst bestemt)

Men kan ikke se hvorfor hun også skal ha ferie hele uge 31....

SElvfølgelig skal børn ha ferie!!!!! MEn forældrene skal kunne overskue det, sån det virkelir blir for børnenes bedste! og hvis man har ferie mange uger ser jeg ikke noget dårligt i at børnene kun har nogle af ugerne...

Godt skrevet-fuldt forståeligt

Anmeld

5. juli 2010

Lone Jakobsen

synes den diskution kommer frem hvert eneste år omkring sommerferien

Anmeld

5. juli 2010

mor_sabina

lærkes_mor skriver:

i mine øjne synes jeg det er helt rigtigt det du skriver!!!!

Jeg har set enkelte børn som 2 ugers ferie er fint for, men mere vil være for hårdt for forældrene.

Man kan jo ha forkskellige grunde til at vælge at sende sine børn afsted selvom mah selv er hjemme...

Herhjemme har vi Nor som er fra 7 april. Jeg går hjemme på barsel med ham og han er bestemt ikke noget nemt barn. han græder meget osv.... min mand har så ferie uge 29.30 og 31 men vi har valgt at vores datter kun skal ha sommerferie uge 29,30 og 2 dage i 31... Min mand skal så ha barsel igen i uge 35, 36, 37 hvor vi håber at komme syd på uge 35, 36. + vores datter skal ha fri uge 37 (har vi for længst bestemt)

Men kan ikke se hvorfor hun også skal ha ferie hele uge 31....

SElvfølgelig skal børn ha ferie!!!!! MEn forældrene skal kunne overskue det, sån det virkelir blir for børnenes bedste! og hvis man har ferie mange uger ser jeg ikke noget dårligt i at børnene kun har nogle af ugerne...

Tror også man skal passe på man ikke river små børn helt ud af rytmen, men herhjemme er 4 ugers ferie ikke for meget. Men hvis han skulle have været hjemme fra 1. juni hvor jeg gik fra- engang i august så synes jeg helt ærligt det ville være synd. Han har godt af at holde fast i sin hverdag, og så bare et par timer så han kommer lidt afsted, min samvittighed er trods alt ikke til 7-17 når jeg er hjemme

Men direkte ferie tror jeg nu altid de skal holde hjemme, barsel og sygemelding er i mine øjne noget andet

Anmeld

5. juli 2010

Lady Marion <3

kom til vejle og sig det der foran mig! Du er eddermame fordømmene af en mor at være!!

Truer du mig ??

Ja det mener jeg , minimum 5 uger , syntes at uanset hvad barnet fejler så skal man kunne få det til at fungere hjemme og kan man ikke det er det da galt .. 

Kender mange med Adhd og også enlige mødre , det fungerer fint ..

Jeg har i mange år arbejdet i en vuggestue og for dælen da hvor er der mange forældre der slet ikke kan finde ud af at være sammen med deres børn , det er sørgeligt .

Anmeld

5. juli 2010

Shibby

nutche skriver:

synes den diskution kommer frem hvert eneste år omkring sommerferien

Nok fordi der kommer nye brugere med samme spørgsmål

Anmeld

5. juli 2010

Barbamama

Muffi . skriver:

Truer du mig ??

Ja det mener jeg , minimum 5 uger , syntes at uanset hvad barnet fejler så skal man kunne få det til at fungere hjemme og kan man ikke det er det da galt .. 

Kender mange med Adhd og også enlige mødre , det fungerer fint ..

Jeg har i mange år arbejdet i en vuggestue og for dælen da hvor er der mange forældre der slet ikke kan finde ud af at være sammen med deres børn , det er sørgeligt .

Ja jeg synes også det er trist, men jeg kan godt se at der er nogle forældre der måske har brug for aflastning, men så kunne en miniferie hos bedsteforældrene være en løsning. Jeg synes ikke de skal i vuugestue/børnehave/fritter

Anmeld

5. juli 2010

Lone Jakobsen

Shibby skriver:

Nok fordi der kommer nye brugere med samme spørgsmål

jamen det var bestemt ikke kun her på baby.dk jeg mener. det er klassisk at hvert år omkring denne tid. så dukker emnet op et eller andet sted. og så længe det ikke er forbudt at sende børn afsted i ens egen ferie. ja så tror jeg ikke det ændres.

Anmeld

5. juli 2010

Lone Jakobsen

og nej, jeg mener ikke at det skal forbydes.

Anmeld

5. juli 2010

mor_sabina

michella80 skriver:

Ja jeg synes også det er trist, men jeg kan godt se at der er nogle forældre der måske har brug for aflastning, men så kunne en miniferie hos bedsteforældrene være en løsning. Jeg synes ikke de skal i vuugestue/børnehave/fritter

Ja lige mn tanke. Fuldt orståeligt nogle børn/forældre kan have svært ved at beskæftige hinanden i 3 uger, men aflastning andetsteds end inst. ville jeg synes var langt mere optimalt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.