Skal man holde ferie med sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2010

MORJESPERSEN

Her hjemme holder min dp mor ferie i 4uger... så selvfølig holder mine piger også fri selvom de er blevet tilbud plads i en gæste dp. Så i denne uge hygger de med farmand og snart er det min tur i 3uger.... Det er bare så hyggeligt at de kan få lov til at sove længe, spisemorgen mad hjemme og ikke skal haste i tøjet. I dag har min mand været en tur med dem til stranden og i morgen skal de bare være hjemme og hygge i haven.......Jeg nyder at kunne bruge denne tid sammen med pigerne syndes ikke jeg ser dem for meget i hverdagen... så her holder vi ferie sammen.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2010

mor_sabina

Jeg synes bestemt ikke det er i orden, hvis det er de 3 ugers sommerferie som barnet bliver sendt afsted, men hvis mor eller far går i skole og har rigtig lang sommerferie så synes ejg det er ok at barnet kommer afsted nogle korte dage, ellers ender det jo med en ny indkøring hvis de holder 2 måneders ferie.

Pt går jeg hjemme og har gjort det i snart en måned pga lussingesyge i skolen hvor jeg var, og jeg synes det er synd at hans hverdag skal falde helt fra hinanden. Men vi holder nogle fridage indimellem og ellers er det korte dage til inden middagssøvnen eller lige efter. Nu hvor dp holder ferie i næste uge og 4 uger frem, så beholder jeg ham hjemme for synes det ville være rigtig synd at sende ham i gæstepleje npr jeg er her.

Blev det meget rodet eller er det nogenlunde forståeligt?

Lang ferie ok med korte dage i inst, kort ferie=børn hjemme

Anmeld

5. juli 2010

twinboys

Børn har mindst ligeså meget brug for at holde ferie, som forældre har - så børn SKAL holde ferie!

Mine drenge stoppede i børnehaven i fredags... Jeg jobbede idag og skal jobbe imorgen og så går vi på ferie... De her to dage er drengene med mig på job.... Så holder vi 3 ugers ferie...

Så når vi kommer hjem fra ferie skal vi starte på job igen...Dvs. 1½uge jobber drengene med mig inden de den 9.august skal starte i skole...

Har aldrig haft en fridag uden at drengene så har holdt fri...

Jeg nyder at have mine børn hjemme og den tid kommer desværre ikke tilbage... Så jeg fortryder slet ikke at drengene har været så meget hjemme...

Godt nok at komme i børnehave, men hjemme får de trods alt min kærlighed og omsorg...

Majbritt

Anmeld

5. juli 2010

Shibby

Hey,hav lige i mente at hvad der er rigtigt for dig og din familie-ikke er det rigtige for mig og min familie

I skulle prøve at have mikkel 14 dage i streg-så ville i sgu også vælge børnehaven! ^^ Han er under udredning for adhd type 3, desuden står vi og skal flytte den 15 juli hvor mikkels ferie begynder  Vi nyder freden og det at kunne trække vejret uden at være på 24-7 for det kommer vi til fra den 15 hvor hans ferie starter ^^ For når vi flytter,-så er der INGEN børnehave,-så fra 15 juli har vi "ferie" på ubestemt tid  Bliv bare harm    Det er altid at let at føle som i gør når man ikke har kendskab til hvordan det her er! Det forstår jeg/vi udemærket godt -er van til det

Anmeld

5. juli 2010

Snefnug1984

Børn SKAL simpelthen holde ferie. De har lige så meget brug for at komme væk fra en hverdag med skrig og skrål, som vi voksne har. Det kan godt være at nogen tænker, at deres barn da skal i bh., fordi det keder sig derhjemme, men hvor fedt er det at komme i bh., hvis over halvdelen eller mere alligevel ikke er der pga. ferie? Lige pt. har vi fx. kun 5 ud af 13 børn..

Børn keder sig generelt ikke, hvis det er dét man er bange for, og hvis de gør, er det bare sundt for dem engang imellem!

Anmeld

5. juli 2010

Margorie

Jeg vil umiddelbart sige stort JA.. Men så igen planlægger man en trist ferie med lektier eller tv i døgndrift som nogle jo bruger ferien på, kan det da ikke være særlig sjovt at være hjemme som barn?
Selv har vi holdt badelands ferie :-D Det kan godt anbefales

Anmeld

5. juli 2010

klmf

Jeg har simpelthen aldrig forstået det der... Hvor filan har man børn, hvis man ikke holder FERIEN sammen med dem??!! Kan forstå, hvis man sender dem afsted den første dag (hvis der ikke er anden pasningsmulighed), hvis hele hytten skal have en ordentlig omgang, så man RIGTIG kan nyde resten af ferien. Men derudover, så forstår jeg det bare ikke.... Hvis man selv har ferie, så skal børnene også have ferie, basta! De har godt af at være hjemme og komme ned i gear.... Ville aldrig sende dem afsted, hvis jeg selv skulle være hjemme. 

Anmeld

5. juli 2010

Tina2

Ja, her holder ungerne ferie med os :-) Jeg går dog hjemme, er gravid men ikke på barsel endnu, men døjer med hoften, så de går på ferie på fredag og har 3 uger, havde 1 uge i juni da vi var på Mallorca også og så har de en uge i aug, hvor vi skal til Bornholm :-)

Mine NYDER at være hjemme, de har så også altid været vant til at ha' en fridag ind imellem, da jeg har mulighed for det med mit job.....

Efter ferien skal min datter i skole, så jeg kommer bestemt til at savne det med lige at tage en fridag med hende i ny og næ...

Vi laver nu også legeaftaler og tager på endagsture i ferien, og vi har badebassin osv i haven, så jeg synes ikke mine keder sig sådan, når de er hjemme..... Og ville ikke bryde mig om at gå og holde ferie og de skulle afsted, de har jo også brug for ferie :-)

Anmeld

5. juli 2010

mor_sabina

Tina2 skriver:

Ja, her holder ungerne ferie med os :-) Jeg går dog hjemme, er gravid men ikke på barsel endnu, men døjer med hoften, så de går på ferie på fredag og har 3 uger, havde 1 uge i juni da vi var på Mallorca også og så har de en uge i aug, hvor vi skal til Bornholm :-)

Mine NYDER at være hjemme, de har så også altid været vant til at ha' en fridag ind imellem, da jeg har mulighed for det med mit job.....

Efter ferien skal min datter i skole, så jeg kommer bestemt til at savne det med lige at tage en fridag med hende i ny og næ...

Vi laver nu også legeaftaler og tager på endagsture i ferien, og vi har badebassin osv i haven, så jeg synes ikke mine keder sig sådan, når de er hjemme..... Og ville ikke bryde mig om at gå og holde ferie og de skulle afsted, de har jo også brug for ferie :-)

Så du sender dem afsted selv om du går hjemme?

Er nemlig lidt bange for at blive misforstået, for ferie synes jeg bestemt man skal holde sammen, men hvis det er flere ugers/måneders fravær fra inst så synes jeg det er ok at sende dem afsted nogle korte dage.

Anmeld

5. juli 2010

Sara.

mor_sabina skriver:

Jeg synes bestemt ikke det er i orden, hvis det er de 3 ugers sommerferie som barnet bliver sendt afsted, men hvis mor eller far går i skole og har rigtig lang sommerferie så synes ejg det er ok at barnet kommer afsted nogle korte dage, ellers ender det jo med en ny indkøring hvis de holder 2 måneders ferie.

Pt går jeg hjemme og har gjort det i snart en måned pga lussingesyge i skolen hvor jeg var, og jeg synes det er synd at hans hverdag skal falde helt fra hinanden. Men vi holder nogle fridage indimellem og ellers er det korte dage til inden middagssøvnen eller lige efter. Nu hvor dp holder ferie i næste uge og 4 uger frem, så beholder jeg ham hjemme for synes det ville være rigtig synd at sende ham i gæstepleje npr jeg er her.

Blev det meget rodet eller er det nogenlunde forståeligt?

Lang ferie ok med korte dage i inst, kort ferie=børn hjemme

i mine øjne synes jeg det er helt rigtigt det du skriver!!!!

Jeg har set enkelte børn som 2 ugers ferie er fint for, men mere vil være for hårdt for forældrene.

Man kan jo ha forkskellige grunde til at vælge at sende sine børn afsted selvom mah selv er hjemme...

Herhjemme har vi Nor som er fra 7 april. Jeg går hjemme på barsel med ham og han er bestemt ikke noget nemt barn. han græder meget osv.... min mand har så ferie uge 29.30 og 31 men vi har valgt at vores datter kun skal ha sommerferie uge 29,30 og 2 dage i 31... Min mand skal så ha barsel igen i uge 35, 36, 37 hvor vi håber at komme syd på uge 35, 36. + vores datter skal ha fri uge 37 (har vi for længst bestemt)

Men kan ikke se hvorfor hun også skal ha ferie hele uge 31....

SElvfølgelig skal børn ha ferie!!!!! MEn forældrene skal kunne overskue det, sån det virkelir blir for børnenes bedste! og hvis man har ferie mange uger ser jeg ikke noget dårligt i at børnene kun har nogle af ugerne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.