Kan man kalde sig student efter en HG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2010

Dinna88

KarinaIda skriver:

Hold op hvor kommer MANGE herinde med nedladende kommentarer til dem med de lilla huer.... Jeg selv er en af dem med den hue, og jeg er STOLT af den!!

Jeg synes at alle på et eller andet punkt er studenter, man har gennemført den uddannelse man gerne ville, om man så har gjort det godt eller skidt eller på A,B,C niveau kan da rent ud sagt være lige meget!!! Efter min mening....

Min vej var butiksbranchen, så jeg havde ikke brug for en HH,Hf eller hvad de nu hedder, så bare fordi man tager en uddannelse på et lavere niveau en alle jer på gym, er det sgu ikke ensbetydende med man er "mindre begavet" eller noget... Alle kan sgu ikke være lige kloge bogligt eller fagligt!! desuden er der RIGTIG mange der bliver presset gymnasiets vej selvom de ikke vil.... Så ja efter min mening er en HG også student....

Synes virkelig I er grove over for dem med de lilla huer, og skal ærligt sige jeg føler mig trådt på!! Og siger ikke dette fordi jeg selv har den farve hue....

Men kan i sige dem med lilla huer ikke er studenter, er alle jer med røde, blå osv huer heller ikke!! Dem der er de helt rigtige studenter er de SORTE HUER!!

Karina - Som overhovedet ikke kan lide denne tråd!!!

Min holdning har INTET med uddannelsen at gøre. Lilla er f.eks. bare en af de "efterkommere" af den røde/sorte, og derfor synes jeg det er lidt noget fis. Der burde kun være en rød og sort hue

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

kitty skriver:

Det mener jeg ikke. HG er en grunduddannelse til handelsskolen, og fagene ligger - så vidt jeg ved - på D-E-F niveau, hvor f.x. sproglig student ligger på A-B-C niveau. Jeg synes HHX, STX, HTX og HH kan haldes studenter. Resten af alle de huer i alle regnbuens farver er noget fis. Hvorfor skal frisørene fx. have en? De lever af at sætte hår, hvorfor så gå med hue?

HG blev i vores gymnasieklasse kaldt "klippe-klistre-holdet". Det er ikke sagt for at støde, men bare for at vide vores "humor"/holdning dengang.

Kitty, med 2 studenterhuer. Både HHX (blå) og STX-student (rød)!

Har selv tager HG på et år (HGV) og det var med alle fag på C niveau, selv om man også kan få den med lavere niveau - hvilket jeg absolut ikke kan forstå at man kan.

Men ja niveauet er lavere end STX, HHX og HTX.

HF er heller ikke på lige så højt niveau som de  andre, så måske også derfor mange ikke synes det er en rigtig studentereksamen, selv om den sådan set giver adgang til det samme.

Huedebatten blander jeg mig pænt udenom

Anmeld

21. juni 2010

N&J

Stumpen skriver:

Mørkeblå er HH og Lyseblå er HF....

Jeg syntes altså at den var mørkeblå/kongeblå, men okey det er laaaang tid siden jeg tog min studentereksamen, så jeg vælger at tro på dig.. ;O) (og den er falmet meget siden, ihvertfald sidst jeg så på den for ja før baby)

Anmeld

21. juni 2010

Annesofie.

Tjuhl skriver:

men...student blir man vel når man har fuldført en uddannelse der gør en i stand til at søge ind på en videregående uddannelse...eller? altså en der gør en i stand til at blive STUDERENDE, sådan rigtig for alvor - deraf STUDENTEReksamen...oder?!

så er det jo kun STX'erne der skal have hue på STX står jo for studenter eksamen..

Anmeld

21. juni 2010

KarinaIda

Dinna88 skriver:

Min holdning har INTET med uddannelsen at gøre. Lilla er f.eks. bare en af de "efterkommere" af den røde/sorte, og derfor synes jeg det er lidt noget fis. Der burde kun være en rød og sort hue

Den røde hue er heller ikek en rigtig studenterhue.. skal man have den helt rigtige studernerhue skal det være den sorte!!

Anmeld

21. juni 2010

N&J

Alexis skriver:

Har selv tager HG på et år (HGV) og det var med alle fag på C niveau, selv om man også kan få den med lavere niveau - hvilket jeg absolut ikke kan forstå at man kan.

Men ja niveauet er lavere end STX, HHX og HTX.

HF er heller ikke på lige så højt niveau som de  andre, så måske også derfor mange ikke synes det er en rigtig studentereksamen, selv om den sådan set giver adgang til det samme.

Huedebatten blander jeg mig pænt udenom

Niveauet på Hf (dengang i hvert fald) var det samme som på gym, de havde blot flere fag og vi havde langt flere eksamener.. vi havde fag på A, B og C - niveau (både på gym og HF - har prøvet begge dele).. i dag er det lidt anerledes med gym, da man skal have flere A-fag, men for bare ti år siden var forskellen anderledes.. 

Anmeld

21. juni 2010

Dinna88

KarinaIda skriver:

Den røde hue er heller ikek en rigtig studenterhue.. skal man have den helt rigtige studernerhue skal det være den sorte!!

Kan du fortælle mig hvorfor den ikke er rigtig?

Det var studenterne SELV der valgte, at "den røde også var OK". Derved må den da være en rigtig studenterhue.

Den blå, gule, lilla, pink WHATEVER er bare ikke en del af traditionen, hvilket gør, at huerne ikke burde være der. Hvem har med sit rette sind fundet på at 10. klasse f.eks. skal have en hue?! Wupe, væk med traditionen, væk med værdien af huen, væk med alt hvad huen handler om.

Anmeld

21. juni 2010

M&F&C

Magter ikke at læse mere nu

Men alt i alt - er færdig med min HHX på onsdag, og får en blå hue på, MED (og nu korser flere sig nok) flagbånd på  Dette gør jeg, da jeg er international student (hvilket vil sige, at de A-fag jeg har haft på min linje har været med international fokus)

Og uanset hvad - så er jeg STUDENT

Anmeld

21. juni 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

N&J skriver:

Niveauet på Hf (dengang i hvert fald) var det samme som på gym, de havde blot flere fag og vi havde langt flere eksamener.. vi havde fag på A, B og C - niveau (både på gym og HF - har prøvet begge dele).. i dag er det lidt anerledes med gym, da man skal have flere A-fag, men for bare ti år siden var forskellen anderledes.. 

Jamen det ændrer sig sikkert ind imellem. Ved bare at der er færrer B og A fag på HF end på STX. Dermed ikke sagt, at den ene er mere værd end den anden. I min optik er det ligegyldigt.

Skulle jeg måske sige at dem (inkl. jeg) der går på Studenterkursus er endnu sejere end alm. STX fordi vi tager den fulde STX udd. på 2 år, med lige mange høje niveauer???

Nej vel, jeg synes bare man skal være stolt af det man har gennemført, og vil da helt klart ønske tillykke til ALLE huer jeg møder på min vej de næste uger

Anmeld

21. juni 2010

M&F&C

Dinna88 skriver:

Hvad snakker du om.....?
Jeg skriver blot, at de eneste rigtige huer er sorte eller røde - ikke blå, lilla, gul, whatever  

Du modsiger jo dig selv - idet der er enighed om at en studenter eksamen uanset om den foregår på handelsskolen eller gymnasiet fortjener en hue. Rød på gymnasiet og blå på handelskolen - hvorfor filan er den blå så forkert?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.