Jeg har svaret nej, fordi det ikke er en gym. udd., men jeg syntes at det er ligegyldig om de får en hue eller ej, altså det syntes jeg nu egentlig de skal have lov til.. jeg har taget en HF og havde da også den mørkeblå hue på da jeg var færdig, men jeg vil sige at da jeg blev færdig var folk da bedøvende ligeglade om man havde en grøn, rød, blå hue på..
Jeg kan overhovedet ikke se hvor den ene uddannelse skulle være mere værd end den anden, altså uanset hvad så er en ungdomsuddannelse jo intet værd som sådan, det er en måde at komme videre på i uddannelsessystemet, og ja langt fra den verden man står i når man er helt færdiguddannet, har jo heller intet med en vidergående uddannelse af gøre, det er for mig et middel til at nå målet.. så fred være med de der føler det er noget helt særlig at gennemføre deres ungdomsuddannelse, det skal de have lov til efter min mening om de har taget en hg, hf, stu, eller hvad det nu må være, altså i sidste ende så kan man jo ikke bruge en studentereksamen til andet end at komme ind på et andet studie, hvorimod tømreren kan bruge sin uddannelse på teknisk skole til at få et job - den er jo faktisk brugbar..
Og til orientering, så er der altså c niveau på hg.. den har jo ændret sig... og er jo rettet mod noget helt andet.. og så er det vel okey at fejre at man har gennemført noget (frivilligt), det er folkeskolen jo ikke, men alle former for ungdomsuddannelse er jo, så har enorm svært ved at se hvorfor I kan have ondt i røven over at verden ændre sig og der bliver lavet huer til andre uddannelse.. syntes måske der er langt vigtigere ting at få ondt i røven over.. men okey vi er jo heldigvis forskellige og har hver vores mening..
Og til trådstarter, hvorfor ikke bare glæde dig på din "venindes" vejne over at hendes søn har gennemført noget, det kan da være at han aldrig troede at han skulle gennemføre noget, eller hvad ved jeg, man må da godt være stolt af sine børn om det så er fordi de løber første gang, tegner en tegning eller består hg.. men det er bare min mening
Anmeld