Kan man kalde sig student efter en HG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2010

N&J

Jeg har svaret nej, fordi det ikke er en gym. udd., men jeg syntes at det er ligegyldig om de får en hue eller ej, altså det syntes jeg nu egentlig de skal have lov til.. jeg har taget en HF og havde da også den mørkeblå hue på da jeg var færdig, men jeg vil sige at da jeg blev færdig var folk da bedøvende ligeglade om man havde en grøn, rød, blå hue på..

Jeg kan overhovedet ikke se hvor den ene uddannelse skulle være mere værd end den anden, altså uanset hvad så er en ungdomsuddannelse jo intet værd som sådan, det er en måde at komme videre på i uddannelsessystemet, og ja langt fra den verden man står i når man er helt færdiguddannet, har jo heller intet med en vidergående uddannelse af gøre, det er for mig et middel til at nå målet.. så fred være med de der føler det er noget helt særlig at gennemføre deres ungdomsuddannelse, det skal de have lov til efter min mening om de har taget en hg, hf, stu, eller hvad det nu må være, altså i sidste ende så kan man jo ikke bruge en studentereksamen til andet end at komme ind på et andet studie, hvorimod tømreren kan bruge sin uddannelse på teknisk skole til at få et job - den er jo faktisk brugbar..

Og til orientering, så er der altså c niveau på hg.. den har jo ændret sig... og er jo rettet mod noget helt andet.. og så er det vel okey at fejre at man har gennemført noget (frivilligt), det er folkeskolen jo ikke, men alle former for ungdomsuddannelse er jo, så har enorm svært ved at se hvorfor I kan have ondt i røven over at verden ændre sig og der bliver lavet huer til andre uddannelse.. syntes måske der er langt vigtigere ting at få ondt i røven over.. men okey vi er jo heldigvis forskellige og har hver vores mening..

Og til trådstarter, hvorfor ikke bare glæde dig på din "venindes" vejne over at hendes søn har gennemført noget, det kan da være at han aldrig troede at han skulle gennemføre noget, eller hvad ved jeg, man må da godt være stolt af sine børn om det så er fordi de løber første gang, tegner en tegning eller består hg..  men det er bare min mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

lene

ærlig talt har aldrig undersøgt det, da det aldrig har haft min interesse, men hvad

Anmeld

21. juni 2010

lene

N&J skriver:

Jeg har svaret nej, fordi det ikke er en gym. udd., men jeg syntes at det er ligegyldig om de får en hue eller ej, altså det syntes jeg nu egentlig de skal have lov til.. jeg har taget en HF og havde da også den mørkeblå hue på da jeg var færdig, men jeg vil sige at da jeg blev færdig var folk da bedøvende ligeglade om man havde en grøn, rød, blå hue på..

Jeg kan overhovedet ikke se hvor den ene uddannelse skulle være mere værd end den anden, altså uanset hvad så er en ungdomsuddannelse jo intet værd som sådan, det er en måde at komme videre på i uddannelsessystemet, og ja langt fra den verden man står i når man er helt færdiguddannet, har jo heller intet med en vidergående uddannelse af gøre, det er for mig et middel til at nå målet.. så fred være med de der føler det er noget helt særlig at gennemføre deres ungdomsuddannelse, det skal de have lov til efter min mening om de har taget en hg, hf, stu, eller hvad det nu må være, altså i sidste ende så kan man jo ikke bruge en studentereksamen til andet end at komme ind på et andet studie, hvorimod tømreren kan bruge sin uddannelse på teknisk skole til at få et job - den er jo faktisk brugbar..

Og til orientering, så er der altså c niveau på hg.. den har jo ændret sig... og er jo rettet mod noget helt andet.. og så er det vel okey at fejre at man har gennemført noget (frivilligt), det er folkeskolen jo ikke, men alle former for ungdomsuddannelse er jo, så har enorm svært ved at se hvorfor I kan have ondt i røven over at verden ændre sig og der bliver lavet huer til andre uddannelse.. syntes måske der er langt vigtigere ting at få ondt i røven over.. men okey vi er jo heldigvis forskellige og har hver vores mening..

Og til trådstarter, hvorfor ikke bare glæde dig på din "venindes" vejne over at hendes søn har gennemført noget, det kan da være at han aldrig troede at han skulle gennemføre noget, eller hvad ved jeg, man må da godt være stolt af sine børn om det så er fordi de løber første gang, tegner en tegning eller består hg..  men det er bare min mening

fulstændig ening

Anmeld

21. juni 2010

Stumpen

N&J skriver:

HF er lyseblå.... Sådan en har jerg nemlig

Anmeld

21. juni 2010

N&J

Stumpen skriver:

HF er lyseblå.... Sådan en har jerg nemlig

Den var mørkeblå da jeg fik den, vi blev nemlig ofte forvekslet med dem med de lilla (som jeg overhovedet ikke kan huske hvem var)

Anmeld

21. juni 2010

N&J

N&J skriver:

Den var mørkeblå da jeg fik den, vi blev nemlig ofte forvekslet med dem med de lilla (som jeg overhovedet ikke kan huske hvem var)

eller okey koboltblå eller kongeblå eller hvad det nu hedder.. 

Anmeld

21. juni 2010

Stumpen

N&J skriver:

Mørkeblå er HH og Lyseblå er HF....

Anmeld

21. juni 2010

KarinaIda

Hold op hvor kommer MANGE herinde med nedladende kommentarer til dem med de lilla huer.... Jeg selv er en af dem med den hue, og jeg er STOLT af den!!

Jeg synes at alle på et eller andet punkt er studenter, man har gennemført den uddannelse man gerne ville, om man så har gjort det godt eller skidt eller på A,B,C niveau kan da rent ud sagt være lige meget!!! Efter min mening....

Min vej var butiksbranchen, så jeg havde ikke brug for en HH,Hf eller hvad de nu hedder, så bare fordi man tager en uddannelse på et lavere niveau en alle jer på gym, er det sgu ikke ensbetydende med man er "mindre begavet" eller noget... Alle kan sgu ikke være lige kloge bogligt eller fagligt!! desuden er der RIGTIG mange der bliver presset gymnasiets vej selvom de ikke vil.... Så ja efter min mening er en HG også student....

Synes virkelig I er grove over for dem med de lilla huer, og skal ærligt sige jeg føler mig trådt på!! Og siger ikke dette fordi jeg selv har den farve hue....

Men kan i sige dem med lilla huer ikke er studenter, er alle jer med røde, blå osv huer heller ikke!! Dem der er de helt rigtige studenter er de SORTE HUER!!

Karina - Som overhovedet ikke kan lide denne tråd!!!

Anmeld

21. juni 2010

Dinna88

Malene&Frederikke skriver:

Er ikke nået så langt til at se om du er blevet rettet - men nu modsiger dig og Eva jer selv!  Vi er enige om, at almen gymnasie, HH, HTX og HF er de "rigtige" studenter - MEN - HF'ens hue er lyseblå (var med til at give min veninde en lyseblå HF hue på i fredags nemlig) - og den hue der bliver sat på mit hoved på onsdag er almindelig BLÅ (en HH)  -og betragter bestemt mig selv som værende student!

Hvad snakker du om.....?
Jeg skriver blot, at de eneste rigtige huer er sorte eller røde - ikke blå, lilla, gul, whatever  

Anmeld

21. juni 2010

Annesofie.

efter min mening skal der insføres en lov der siger at man skal have min. 3 A niveau fag før man kan kalde sig student (HTX STX HHX) - idag får man sku hat for alt det er så latterligt her er bla listen hvis nogen er int i:

– tilknyttet de  studieforberedende ungdomsuddannelser (de  gymnasiale uddannelser og eksaminer):

Gymnasial eksamen Varighed Bånd Emblem
Studentereksamen (stx),
det almene gymnasium

(evt. taget som  studenterkursus)
stx-student (alm. student)
3 år
(evt. 2 år som
studenterkursus)
bordeaux
(evt. sort) ¤
dannebrogskors
(evt. G-nøgle) ¤¤
Højere forberedelseseksamen (hf)
hf-student
2 år garderblåt dannebrogskors
Højere handelseksamen (hhx/hh)
hhx-student (handelsstudent)
3 år koboltblåt merkurstav
Højere teknisk eksamen (htx)
htx-student (teknisk student)
3 år marineblåt "HTX"
Dansk-tysk studentereksamen (stx),
det almene gymnasium, Petri-linjen

stx-student (på Petri-linjen)
3 år bordeaux med påsat
dansk-tysk flagbånd
dannebrogskors
International Baccalaureate (IB)
IB-student ( international student)
2 år bordeaux med påsat
internationalt flagbånd
dannebrogskors
Højere handelseksamen,
international linje (hhx)

hhx-student (på international linje)
3 år koboltblåt med påsat
internationalt flagbånd
merkurstav
Højere teknisk eksamen,
international linje (htx)

htx-student (på international linje)
3 år marineblåt med påsat
internationalt flagbånd
"HTX"
Stx  plus  1-årig hhx 3 år + 1 år
(evt. 2 år + 1 år)
bordeaux (øverst)
og koboltblåt (nederst)
merkurstav
Hf  plus  1-årig hhx 2 år + 1 år garderblåt (øverst)
og koboltblåt (nederst)
merkurstav
Htx  plus  1-årig hhx 3 år + 1 år marineblåt (øverst)
og koboltblåt (nederst)
merkurstav
Hf-Søfart 3 år garderblåt (øverst)
og maritimt flagbånd
Anker [ Kilde mangler]

– tilknyttet  folkeskolen samt de  erhvervsrettede ungdomsuddannelser
( erhvervs- SOSU- og  andre ungdomsuddannelser):

Afgangseksamen Varighed Bånd Emblem
10. klasse-prøven (FS10)
(tidl.  Folkeskolens udvidede afgangsprøve, FUA)
10. klasses  afgangselev
1 år grønt dannebrogskors
Handelsskolernes grundforløb (hg)
hg-afgangselev (handelsskoleafgangselev)
2 ud af 4 år mørklilla merkurstav
Eksamen fra  landbrugsskolerne
faglært landmand
3 ½ år grønt dannebrogskors
Pædagogisk assistentuddannelse (PAU) 2 år og 3 ½ måned orange dannebrogskors
Social- og sundhedshjælper (SOSU-hjælper) 1 år og 2 måneder lyslilla dannebrogskors
Social- og sundhedsassistent (SOSU-assistent) 2 år og 10 måneder mørklilla dannebrogskors
Frisør
udlært  frisørsvend
4 år lyserødt dannebrogskors
Slagter
udlært  slagtersvend
4 år gult dannebrogskors

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.