Kan man kalde sig student efter en HG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2010

Dinna88

KarinaIda skriver:

Den røde hue er heller ikek en rigtig studenterhue.. skal man have den helt rigtige studernerhue skal det være den sorte!!

Desuden er farven på huen og båndet jo blandet sammen nu.

Den sorte hue / den hvide hue med rødt bånd er de originale.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

KarinaIda

Dinna88 skriver:

Kan du fortælle mig hvorfor den ikke er rigtig?

Det var studenterne SELV der valgte, at "den røde også var OK". Derved må den da være en rigtig studenterhue.

Den blå, gule, lilla, pink WHATEVER er bare ikke en del af traditionen, hvilket gør, at huerne ikke burde være der. Hvem har med sit rette sind fundet på at 10. klasse f.eks. skal have en hue?! Wupe, væk med traditionen, væk med værdien af huen, væk med alt hvad huen handler om.

Kan du fortælle mig helt konkret hvorfor du mener den lilla er mindre værd end de andre farver?

den røde hørte ikke med til traditionen i tidernes morgen, det var kun den sorte ergo er det da også kun den der er den rigtige....

Men gider ikke denne "diskussion" for vi har hver vores mening og bliver aldrig enige... Og det er også fint nok, vi skal jo ikek være end, så ville verden være for kedelig!!

Men jeg mener en lilla hue også er en studenterhue og jeg er stolt af min... Men føler mig bestemt trådt på af mange herinde..!!

Anmeld

21. juni 2010

Dinna88

Malene&Frederikke skriver:

Du modsiger jo dig selv - idet der er enighed om at en studenter eksamen uanset om den foregår på handelsskolen eller gymnasiet fortjener en hue. Rød på gymnasiet og blå på handelskolen - hvorfor filan er den blå så forkert?

Jeg modsiger ikke mig selv, du skal vist bare kende din historie
Den første gym. uddannelse har selvfølgelig den originale hue. The end. Derfor er det den eneste rigtige. Handelsskolen osv. kom på senere, og har derfor ikke den samme historie og SLET ikke den samme prestige i historien. 

Anmeld

21. juni 2010

lonemus

Jeanne skriver:

Man er student når man har taget en studentereksamen og det er en gymnasieluddannelse såsom hh, hf og htx. Så nej en hg (1/2/hgv) gør ikke en til student

Helt enig, så jeg har svaret nej.

Jeg har selv HG - den 2 årige. Jeg opfattede mig absolut ikke som student, da jeg var færdig.

Lone

Anmeld

21. juni 2010

Dinna88

KarinaIda skriver:

Kan du fortælle mig helt konkret hvorfor du mener den lilla er mindre værd end de andre farver?

den røde hørte ikke med til traditionen i tidernes morgen, det var kun den sorte ergo er det da også kun den der er den rigtige....

Men gider ikke denne "diskussion" for vi har hver vores mening og bliver aldrig enige... Og det er også fint nok, vi skal jo ikek være end, så ville verden være for kedelig!!

Men jeg mener en lilla hue også er en studenterhue og jeg er stolt af min... Men føler mig bestemt trådt på af mange herinde..!!

Fordi den ikke er original, og intet har med historien om huen at gøre.

dit PROBLEM er at du ikke kender historien: den røde hue hører under den originale uddannelse/det originale uddannelsessted og har derfor den rette historie og prestige i historien, hvilken den lilla ikke har.

hvis du føler dig trådt på må du jo lade være med at bakke ud og forsvare hvad du tror på

Anmeld

21. juni 2010

N&J

Alexis skriver:

Jamen det ændrer sig sikkert ind imellem. Ved bare at der er færrer B og A fag på HF end på STX. Dermed ikke sagt, at den ene er mere værd end den anden. I min optik er det ligegyldigt.

Skulle jeg måske sige at dem (inkl. jeg) der går på Studenterkursus er endnu sejere end alm. STX fordi vi tager den fulde STX udd. på 2 år, med lige mange høje niveauer???

Nej vel, jeg synes bare man skal være stolt af det man har gennemført, og vil da helt klart ønske tillykke til ALLE huer jeg møder på min vej de næste uger

Jamen jeg er helt enig, må dog indrømme at det betød langt mere for mig at jeg havde gennemført min Hf dengang end den betyder i dag, hvor jeg har en bac. som pædagog og er i gang med en mere som lærer.. men jeg syntes da man skal være stolt uanset hvad man gennemfører (måske lige med undtagelse af folkeskolen - der skal man bare være glad for at være færdig - det er jo tvunget skole).. men selvfølgelig skal man fejre det.. 

Anmeld

21. juni 2010

3xM

det er jo den evige disk. hvert år spec. når flere udd. for huer....

og ingen tvivl om en tradition der bliver taget fra de oprindlige huer-ærgeligt men udvikling og må være studenter der gør oprør mod det...

Anmeld

22. juni 2010

gittn

Man er kun student når man har taget en studentereksamen alle studerntereksamer er på lige højt nivue                                     STX = den almenlige      HF = den hurtige     HHX = mere om økonomi      HTX = den tekniske 

Man kan ikke sige en HG'er er student, nivuet er for lavt så den giver ikke adgang til universitetsuddanelser. Men selvom det ikke er en studenter eksamen kan man jo godt være stolt alligevel få en hue og køre lastbil.

Anmeld

22. juni 2010

Sulajma

NEJ!

JEG er RIGTIG student i år på HHX, med en smadder flot BLÅ hue

Anmeld

22. juni 2010

Lou87

Jeg har stemt ja ! ..

Grunden til dette er jeg selv har en 2 årig HG uddannelse, og jeg ved hvis jeg havde valgt noget andet på daværende tidspunkt (længere end det og højere fagligt niveau) så havde jeg IKKE bestået/gennemført alle år.
Så for mig er det min egen sejr, da jeg sprang 10. klasse over og bare sku videre til noget jeg ku overstå hurtigt for ikk og gå i stå, var nok mere end skoletræt! Ikk fordi jeg ikk tror andre ikk også har været det, men man kender nok bedst sine egne "grænser".

Og hvis ikk der var blevet svaret på det (har ikk læst det hele) så er huen Lilla og jeg synes da ved at båndene har hver sin farve, så viser man da udadtil hvor mange år osv man har været igennem, og det kan jeg virkelig ikk se sku værdiggøre nogen mere end andre...  Man har valgt den farve bånd / uddannelse med en grund jo. Altså mere ment sådan at man kan da ikk sige de ikk er rigtige studenter - jeg synes farven på båndet netop indikerer rigtig fint at nogen har gjort mere ud af det end andre og det er da fint nok at de så har en anden farve og blære sig lidt med

(ska dog li sige at jeg ikk støtter op om dem der kun gennemfører 1 år på HG, det synes jeg sku er for kort en uddannelse alliegevelm det jo nærmest bare 10 klasse trinnet så)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.