Kan man kalde sig student efter en HG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

Vial

Nej, det kan man ikke. For det er det ikke.

HG er ikke en gymnasial uddannelse, der er adgangsgivende til videregående uddannelser.

Det er en erhvervsuddannelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

Vial

Lou87 skriver:

Jeg har stemt ja ! ..

Grunden til dette er jeg selv har en 2 årig HG uddannelse, og jeg ved hvis jeg havde valgt noget andet på daværende tidspunkt (længere end det og højere fagligt niveau) så havde jeg IKKE bestået/gennemført alle år.
Så for mig er det min egen sejr, da jeg sprang 10. klasse over og bare sku videre til noget jeg ku overstå hurtigt for ikk og gå i stå, var nok mere end skoletræt! Ikk fordi jeg ikk tror andre ikk også har været det, men man kender nok bedst sine egne "grænser".

Og hvis ikk der var blevet svaret på det (har ikk læst det hele) så er huen Lilla og jeg synes da ved at båndene har hver sin farve, så viser man da udadtil hvor mange år osv man har været igennem, og det kan jeg virkelig ikk se sku værdiggøre nogen mere end andre...  Man har valgt den farve bånd / uddannelse med en grund jo. Altså mere ment sådan at man kan da ikk sige de ikk er rigtige studenter - jeg synes farven på båndet netop indikerer rigtig fint at nogen har gjort mere ud af det end andre og det er da fint nok at de så har en anden farve og blære sig lidt med

(ska dog li sige at jeg ikk støtter op om dem der kun gennemfører 1 år på HG, det synes jeg sku er for kort en uddannelse alliegevelm det jo nærmest bare 10 klasse trinnet så)

Ikke for at lyde hård, men du bliver jo ikke mere student af en HG, fordi at du ikke ville have klaret en rigtig studentereksamen

Man skal altid være stolt af sin uddannelse, så det skal du selvfølgelig også..

Jeg har også selv gået på handelsskole og gik i lære bagefter, så jeg er altså heller ikke student, så det er ikke derfor, at jeg skriver, som jeg gør.

Det er bare en fejl i termerne, hvis du mener, at man er student efter en HG.

Anmeld

22. juni 2010

Lou87

KaMa skriver:

Ikke for at lyde hård, men du bliver jo ikke mere student af en HG, fordi at du ikke ville have klaret en rigtig studentereksamen

Man skal altid være stolt af sin uddannelse, så det skal du selvfølgelig også..

Jeg har også selv gået på handelsskole og gik i lære bagefter, så jeg er altså heller ikke student, så det er ikke derfor, at jeg skriver, som jeg gør.

Det er bare en fejl i termerne, hvis du mener, at man er student efter en HG.

Det er helt ok du skriver som du skriver, jeg kan sku ikk føle mig trådt på - var jo mit eget valg og har absolut ikk fortrudt det. Som sagt ud fra min forklaring ved jeg det var det jeg ku dengang og det så bare det... Og haha nej, ved godt efter bøgerne der der "den rigtige hue" og alt det der. Men der må jo være en god grund for at der er blevet lavet i flere farver.. og det er det som jeg beskriver med farverne, at man jo kan vise hvad man hver i sær har kæmpet for via sin farve. Uden og sammenligne det helt, men for og give et indtryk af hva jeg mener.. så er der jo feks guld, sølv og bronze medaljer også.. det jo også en farve der indikerer "hvor højt" placeret man er, men den der fik bronze var måske ikk så ringe alligevel.

Og ja gu er jeg da stolt over den, det jo noget der er gennemført fra min side.. Men det er virkelig ikk noget der præger min hjerne - allerede 5 år siden nu, så det er sku for længst overstået - gav blot min mening til kende og synes næsten det er morsomt hvordan folk kan blive uvenner over sådan noget pjat, haha Men sådan var det jo også dengang man fik huen, og ender nok aldrig.

Anmeld

22. juni 2010

Vial

Det er helt ok du skriver som du skriver, jeg kan sku ikk føle mig trådt på - var jo mit eget valg og har absolut ikk fortrudt det. Som sagt ud fra min forklaring ved jeg det var det jeg ku dengang og det så bare det... Og haha nej, ved godt efter bøgerne der der "den rigtige hue" og alt det der. Men der må jo være en god grund for at der er blevet lavet i flere farver.. og det er det som jeg beskriver med farverne, at man jo kan vise hvad man hver i sær har kæmpet for via sin farve. Uden og sammenligne det helt, men for og give et indtryk af hva jeg mener.. så er der jo feks guld, sølv og bronze medaljer også.. det jo også en farve der indikerer "hvor højt" placeret man er, men den der fik bronze var måske ikk så ringe alligevel.

Og ja gu er jeg da stolt over den, det jo noget der er gennemført fra min side.. Men det er virkelig ikk noget der præger min hjerne - allerede 5 år siden nu, så det er sku for længst overstået - gav blot min mening til kende og synes næsten det er morsomt hvordan folk kan blive uvenner over sådan noget pjat, haha Men sådan var det jo også dengang man fik huen, og ender nok aldrig.

Pyhh, det med huerne, vil jeg slet ikke gå ind i. Jeg har kun ejet en nissehue, og det var fint for mig..

Jeg gik ud af 9. klasse med et snit på 9,6 (gammel skala). Jeg ville tage en HHX, men da jeg havde gået på HG et år, blev jeg så skoletræt, at jeg valgte at gå i lære som kontorelev.

Det har jeg fortrudt lige siden. Der var rigtig mange videregående uddannelser, jeg gerne ville have taget. Desværre så gav elevlønnen mig mulighed for at købe lejlighed og efterfølgende jobs gjorde, at det pludselig var helt uoverskueligt at gå tilbage på skolebænken og evt. bo på kollegie..

Anmeld

22. juni 2010

Lou87

KaMa skriver:

Pyhh, det med huerne, vil jeg slet ikke gå ind i. Jeg har kun ejet en nissehue, og det var fint for mig..

Jeg gik ud af 9. klasse med et snit på 9,6 (gammel skala). Jeg ville tage en HHX, men da jeg havde gået på HG et år, blev jeg så skoletræt, at jeg valgte at gå i lære som kontorelev.

Det har jeg fortrudt lige siden. Der var rigtig mange videregående uddannelser, jeg gerne ville have taget. Desværre så gav elevlønnen mig mulighed for at købe lejlighed og efterfølgende jobs gjorde, at det pludselig var helt uoverskueligt at gå tilbage på skolebænken og evt. bo på kollegie..

hahaha sorry men ku ikk la vær og grine af udtrykket med nissehuen, den var nu meget god

kan sagtens sætte mig ind i det der med det er svært og vende tilbage efter man først er begyndt og tjene flere penge... jeg har da flere gange tænkt over hvad jeg egentligt gerne ville være hvis det nu var ? for jeg tog også bare hg'en for ikk og gå i stå og blev så bare butiksudlært...
men det jo ikk det der er drømmen, men i dag ved jeg stadig ikk 100 % hvad drømmen er, så er glad for jeg ikk bare læste videre diverse steder for så måske og droppe ud fordi jeg ikk kunne holde det ud.

Så ja den er svær li om jeg fortryder det - det nok 50/50.. for ved også bare hvor mange der er uden nogen uddannelse.

Anmeld

22. juni 2010

Vial

Lou87 skriver:

hahaha sorry men ku ikk la vær og grine af udtrykket med nissehuen, den var nu meget god

kan sagtens sætte mig ind i det der med det er svært og vende tilbage efter man først er begyndt og tjene flere penge... jeg har da flere gange tænkt over hvad jeg egentligt gerne ville være hvis det nu var ? for jeg tog også bare hg'en for ikk og gå i stå og blev så bare butiksudlært...
men det jo ikk det der er drømmen, men i dag ved jeg stadig ikk 100 % hvad drømmen er, så er glad for jeg ikk bare læste videre diverse steder for så måske og droppe ud fordi jeg ikk kunne holde det ud.

Så ja den er svær li om jeg fortryder det - det nok 50/50.. for ved også bare hvor mange der er uden nogen uddannelse.

Ja, i det mindste fik vi lidt uddannelse. Har en veninde, som er evighedsstudent. Hun går på uni, men skulle hun finde et job i morgen blev det på en café eller noget rengøring. Hvilket snart bliver aktuelt, da hun har brugt alt sin SU!

Så der det nu meget rart, at man trods alt kan finde noget kvalificeret arbejde..som vi kan.

Anmeld

22. juni 2010

Lou87

KaMa skriver:

Ja, i det mindste fik vi lidt uddannelse. Har en veninde, som er evighedsstudent. Hun går på uni, men skulle hun finde et job i morgen blev det på en café eller noget rengøring. Hvilket snart bliver aktuelt, da hun har brugt alt sin SU!

Så der det nu meget rart, at man trods alt kan finde noget kvalificeret arbejde..som vi kan.

Helt enig!..

Nogen af mine bekendte læser også endnu, forstår det bare ikke.. Til dels at de gider, men også dem som dropper ud og starter på noget nyt.. så bestem dig dog - eller gør det færdigt først og skift så.

Ja det rigtigt nok - jeg ka dog desværre godt fortryde ikk og ha valgt kontor linjen nu her man venter sig og gerne ville ha bedre arbejdstider :/ Men har overvejet og høre sådan en studievejleder ting gennem fagforreningen, om det muligt man måske kan tage en kort udd, eller aftenskole for at ku skifte over til det i stedet...

Anmeld

22. juni 2010

Divababy93

jamen det er da også kun fair for dem der har lidt svært ved det får en chance for at blive student syntes ikke kun det er dem der har haft det rigtigt nemt eller hvad men nu kalder det,
altså hvad med de ordblinde der har kempet en kamp for at tage en hg skal de ikke også havde chancen for at blive student????

eller er jeg helt gal på den???

Anmeld

22. juni 2010

Findusinde

Er det efter de 2 første år på HG at man får en lilla hue?? Man er jo ikke færdiguddannet?? Ja, man er færdig med de 2 første år på skolen, men man skal da lige have 2 år i lære... Når man så er færdig der.. SÅ er man uddannet...

Så vil mene, hvis der skal hue til.. SÅ skal det være efter de 4 år..

Knus fra Annemette der er kærester med en HG lærer...

Anmeld

22. juni 2010

Lullaby

Jeg har stemt ja og det er fordi at de fik hue på, men har set ned på dem og gør det nok stadig. Jeg selv har taget en hh og måtte virkelig kæmpe for at få gode nok karakterer, det var hårdt og måtte også arbejde ved siden af for at have råd til at leve. Jeg prøvede for sjov engang at skrive en stil for en hg elev, brugte 2 timer og han fik 13 for den. Jeg syntes at det var til grin deres niveau.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.