Kan man kalde sig student efter en HG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

Mortil3på3og6

Jeg har en HG og føler mig ligeså meget student som alle andre fise fornemme gymnasie tøser !

- sys ikke ens varighed på uddannelse fratager en retten om at være student, og ja huen er lilla, men selv frisører har huer !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

twinboys

For mig er man student og dem med de rigtige huer når man har gået på gymnasie, HF eller HH

Skal man så også til at have huer på når man går ud af dagplejen, vuggestuerne, børnehaverne ... så kan man da blive ved...

Majbritt

Anmeld

22. juni 2010

Marco2

Selvfølelig er man ikke student når man har taget en hg. 

En student er:

En student er en person, der har taget en af de fire studieforberedende gymnasiale uddannelser i Danmark – enten studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere handelseksamen (hhx) eller højere teknisk eksamen (htx).

Så man er IKKE student med en hg. Og det uanset pm man har kæmpet eller ej
Ag

Anmeld

22. juni 2010

Lotus86

KarinaIda skriver:

Hold op hvor kommer MANGE herinde med nedladende kommentarer til dem med de lilla huer.... Jeg selv er en af dem med den hue, og jeg er STOLT af den!!

Jeg synes at alle på et eller andet punkt er studenter, man har gennemført den uddannelse man gerne ville, om man så har gjort det godt eller skidt eller på A,B,C niveau kan da rent ud sagt være lige meget!!! Efter min mening....

Min vej var butiksbranchen, så jeg havde ikke brug for en HH,Hf eller hvad de nu hedder, så bare fordi man tager en uddannelse på et lavere niveau en alle jer på gym, er det sgu ikke ensbetydende med man er "mindre begavet" eller noget... Alle kan sgu ikke være lige kloge bogligt eller fagligt!! desuden er der RIGTIG mange der bliver presset gymnasiets vej selvom de ikke vil.... Så ja efter min mening er en HG også student....

Synes virkelig I er grove over for dem med de lilla huer, og skal ærligt sige jeg føler mig trådt på!! Og siger ikke dette fordi jeg selv har den farve hue....

Men kan i sige dem med lilla huer ikke er studenter, er alle jer med røde, blå osv huer heller ikke!! Dem der er de helt rigtige studenter er de SORTE HUER!!

Karina - Som overhovedet ikke kan lide denne tråd!!!

Jeg synes nu ikke der er nogen herinde der ligefrem snakker om, at folk der "kun" har en hg, er mindre begavet end dem med de gymnasielle uddannelser. Der blev spurgt om, om folk mente at man var rigtig student når man havde taget en hg, og en begrundelse herfor... Forstår ikke hvorfor du synes det er nedladende, at folk ikke mener at Hg'erne kan/burde kaldes studenter.. Du har taget en hg, du er glad for den, og har kunne bruge den til det du gerne vil, er det så ikke lige meget, at nogle ikke mener du er en rigtig student??

Anmeld

22. juni 2010

JulieE

For mig er en student en der har gennemført en af de tre 3 årige grunduddanelser; Gynmasiet, HHX og HTX. HF, kan måske også godt snige sig med  Men bestemt ikke HG.

Og for nu at være helt ærlig synes jeg det er noget fis at Sosuer HG eller andre skal have hue. Hvor kom det fra??

Anmeld

22. juni 2010

Riksen

Dinna88 skriver:

Kan du fortælle mig hvorfor den ikke er rigtig?

Det var studenterne SELV der valgte, at "den røde også var OK". Derved må den da være en rigtig studenterhue.

Den blå, gule, lilla, pink WHATEVER er bare ikke en del af traditionen, hvilket gør, at huerne ikke burde være der. Hvem har med sit rette sind fundet på at 10. klasse f.eks. skal have en hue?! Wupe, væk med traditionen, væk med værdien af huen, væk med alt hvad huen handler om.

Er enig med dig!

Alle de ikke-gymnasiale uddannelser burde finde deres helt egen ting, som de kan gøre til deres helt egen tradition. Det virker i mine øjne som falsk reklame at bære en studenterhue, hvis man ikke har en studentereksamen. Som om man forsøger at legitimere sin uddannelse ved at bære et traditionstungt symbol, som ikke har noget at gøre med ens uddannelse...

Anmeld

22. juni 2010

Mathilde

Jeanne skriver:

Man er student når man har taget en studentereksamen og det er en gymnasieluddannelse såsom hh, hf og htx. Så nej en hg (1/2/hgv) gør ikke en til student

Helt enig...

Anmeld

22. juni 2010

tascia

NEJ, man er ikke student når man har taget en HG!

HG giver ikke adgang til de videregående uddannelser, men derimod til erhvervsuddannelserne.

Forstår ikke at nogen bliver fornærmet, for sådan er det bare! det gør jer da ikke til dårligere mennesker ellere mindre vær' af den grund, i kan bare ikke kalde jer studenter!

Man kalder jo heller ikke folk der går på tekniskskole for studenter..

tascia

Anmeld

22. juni 2010

Sofia

Marco2 skriver:

Selvfølelig er man ikke student når man har taget en hg. 

En student er:

En student er en person, der har taget en af de fire studieforberedende gymnasiale uddannelser i Danmark – enten studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere handelseksamen (hhx) eller højere teknisk eksamen (htx).

Så man er IKKE student med en hg. Og det uanset pm man har kæmpet eller ej
Ag

Nemlig, faktum er at man ikke er student når man tager en hg, det er handelsskolens grundudannelse og med den bliver man ikke student! Det er jo ingen kritik af uddannelsen, at man ikke bliver student - uddannelsen omfatter bare ikke de krav der er for at bliver student. Men så omfatter den sikkert så meget andet!

Anmeld

22. juni 2010

wamse

Divababy93 skriver:

jamen det er da også kun fair for dem der har lidt svært ved det får en chance for at blive student syntes ikke kun det er dem der har haft det rigtigt nemt eller hvad men nu kalder det,
altså hvad med de ordblinde der har kempet en kamp for at tage en hg skal de ikke også havde chancen for at blive student????

eller er jeg helt gal på den???

Synes da ikke "bare" fordi man fx er ordblind, at så skal man have andre krav til at få hue på. Det er jo bare ikke alle ting i verden man kan få, og en studenterhue kræver jo at man kan gennemføre det høje niveau det er på. Jeg har fx 4 HF-enkeltfag, men det giver jo heller ikke mig ret til hue, for det er ikke en fuld HF.

Det at gennemføre en gymnisial uddannelse er jo på ingen måde let, ej heller for dem som ikke er ordblinde.

Så nej, jeg synes ikke at alle skal kunne få huen, eller jo hvis de kan gennemføre en gymnisial uddannelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.