Kan man kalde sig student efter en HG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2010

oo

men...student blir man vel når man har fuldført en uddannelse der gør en i stand til at søge ind på en videregående uddannelse...eller? altså en der gør en i stand til at blive STUDERENDE, sådan rigtig for alvor - deraf STUDENTEReksamen...oder?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

lene

Jeanne skriver:

Jeg er vist meget træt, for er der ikke kun c niveau på hg? Vi havde kun c og b niveau dengang.

hov glemte lige at svare, du kan også tage e og d niveau på hg, men man kommer ikke så langt med det, udover måske en butiksudddanelse

Anmeld

21. juni 2010

lene

Tjuhl skriver:

men...student blir man vel når man har fuldført en uddannelse der gør en i stand til at søge ind på en videregående uddannelse...eller? altså en der gør en i stand til at blive STUDERENDE, sådan rigtig for alvor - deraf STUDENTEReksamen...oder?!

hvis jeg kunne få en læreplads ville jeg faktisk kunne søge ind på en vidergående udannelse når jeg var færdig i lære,  blandt andet på erhversakadamiet

Anmeld

21. juni 2010

1977

Profilbillede for 1977
lene skriver:

hov glemte lige at svare, du kan også tage e og d niveau på hg, men man kommer ikke så langt med det, udover måske en butiksudddanelse

okay - det anede jeg ikke. Har været ude og kigge i mine papir og jeg har ikke lavere end c niveau på hg. Men igen...da jeg tog hg var det en del af hhx, så der er lavet meget om siden

Anmeld

21. juni 2010

lene

nemlig det er jo en selvstændig uddannelse i dag

Anmeld

21. juni 2010

Ox.

Jeg er uddannet International HG2'er .. Fik hue med flag, og havde de fleste af mine fag på B niveau, udover det fik jeg udemærkelse af skolen iform af diplom og chek - så jeg føler mig som student i og med jeg havde som jeg havde  

Anmeld

21. juni 2010

Brams

Yrsa skriver:

Jamen der er jo huer til alt...vanvittig plat hvis du spørger mig...det jeg mente var dem med de RIGTIGE huer det er de tre jeg nævnte....

enig enig enig

Anmeld

21. juni 2010

oo

lene skriver:

hvis jeg kunne få en læreplads ville jeg faktisk kunne søge ind på en vidergående udannelse når jeg var færdig i lære,  blandt andet på erhversakadamiet

nu ved jeg ikke hvad du laver, men ville du også kunne søge ind på universitetet?

Anmeld

21. juni 2010

Sofia

Jeg har stemt nej - men mener de kalder sig HG student! Der er jo ingen tvivl om at det er en uddannelse der ikke er på højde med STX og HHX osv. men den er jo god for dem der skal videre i lære i en butik.. giver jo dog ikke adgang til Uni osv. Så student vil jeg ikke sige man er, i og med det ganske enkelt ikke er en studentereksamen man får.. Men derfor kan det jo sagtens være en god uddannelse alligevel.

Anmeld

21. juni 2010

M&F&C

Dinna88 skriver:

Der er kun to rigtige huer, og det er den røde og de sorte - de originale huer. Blå, lilla, whatever er noget fis.

Er ikke nået så langt til at se om du er blevet rettet - men nu modsiger dig og Eva jer selv!  Vi er enige om, at almen gymnasie, HH, HTX og HF er de "rigtige" studenter - MEN - HF'ens hue er lyseblå (var med til at give min veninde en lyseblå HF hue på i fredags nemlig) - og den hue der bliver sat på mit hoved på onsdag er almindelig BLÅ (en HH)  -og betragter bestemt mig selv som værende student!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.