Kan man kalde sig student efter en HG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2010

1977

Profilbillede for 1977
WilliamsMor skriver:

Du kan sådan set også få C niveau på hg og ja vil man bruge et halvt år mere på det kan du læse flere af fagene op på et A og B niveau.

JEg blev færdig med Hgv i fredags og vil ikke kalde mig student, MEN jeg synes flere af jer her er nedladende over for folk der måske bare ikke har brug for at læse på de store uddannelser. Helt ærligtr fordi man vælger en HG kan måske være fordi det er den branche man vil arbejde inden for.

Jeg er pisse stolt af mig selv, selv om at jeg KUN er blevet færdig med en hg, fordi jeg midt i det hele d. 27-3-2010 fødte min datter 5 uger for tidligt og kom i skole igen 15dage efter fødsel fordi vi først blev udskrvet der. Men også fordi at nu når jeg er færdig med min barsel kan jeg komme i lære som lige netop den branche jeg vil arbejde inden for, fordi jeg har taget det skole det krævede.

Godt være man ikke er student med HG, men man behøver ikke tale ned om folk der tager det.

Bare lige min mening.

Jeg har en ganske alm hg fra 1995 (dengang hvor det var 1 år af hhx) og havde ikke brug for mere end det til at blive uddannet kontormus. Efterfølgende startede jeg helt forfra med 3 år på hhx og har knoklet bagdelen i stykker med 5 a-niveau fag på det sidste år. Og der er en verden til forskel. Jeg ser absolut ikke ned på en hg, for det kan ikke sammenlignes i mine øjne Håber du forstår hvad jeg mener, for jeg er en anelse usammenhængende i formuleringer i dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

slettet_7530

Den eneste RIGTIGE hue i mit univers er den gode gamle studenterhue som var sort, og senere blev gjort rød  ork jo huer for ALT da jeg blev færdig som SOSU kunne man også bestille en hue til det

Anmeld

21. juni 2010

L-Mortil3

Yrsa skriver:

For mig er man student og dem med de rigtige huer når man har gået på gymnasie, HF eller HH( ved ikke om det har fået nyt navn...) de andre korte og ikke så boglige, synes jeg ikke man kan sammenligne...

ja det var lige det jeg ville have skrevet

HH hedder dog HHX nu, men det betyder jo det samme (Det blev jeg jo i 2008 ) og så HTX er også en student uddannelse.

------

Jeg synes ikke HG kan sidestilles med en 3 årig studenter eksamen, det begrunder jeg med at HG heller ikke er nok til at læse videre på de lange uddannelser.

Jeg synes også det er hul i hovedet at SOSU hjælpere og assistenter får hue på når de er færdige... Det er HELT forkert i min verden.

Anmeld

21. juni 2010

B&J

Er skide lige glad med min lilla hue (HG) er bare pisse stolt over min HG på 2 år af jeg bestod den med rimelige okay tal når jeg aldrig har været så god i skolen

Anmeld

21. juni 2010

Dinna88

albertesmor skriver:

Den eneste RIGTIGE hue i mit univers er den gode gamle studenterhue som var sort, og senere blev gjort rød  ork jo huer for ALT da jeg blev færdig som SOSU kunne man også bestille en hue til det

Sådan! helt, helt rigtigt. Ikke en gang den blå hue er rigtig. (ingen af de blå)

Anmeld

21. juni 2010

otlitrom

B&J skriver:

Er skide lige glad med min lilla hue (HG) er bare pisse stolt over min HG på 2 år af jeg bestod den med rimelige okay tal når jeg aldrig har været så god i skolen

Og det skal du også være! Vi skal være stolte af vores bedrifter, og de skal ikke måles med andres, men med, hvad vi selv føler er det rigtige.

Åh gud, det lød gammelklogt

Anmeld

21. juni 2010

W&M <3

Jeanne skriver:

Jeg har en ganske alm hg fra 1995 (dengang hvor det var 1 år af hhx) og havde ikke brug for mere end det til at blive uddannet kontormus. Efterfølgende startede jeg helt forfra med 3 år på hhx og har knoklet bagdelen i stykker med 5 a-niveau fag på det sidste år. Og der er en verden til forskel. Jeg ser absolut ikke ned på en hg, for det kan ikke sammenlignes i mine øjne Håber du forstår hvad jeg mener, for jeg er en anelse usammenhængende i formuleringer i dag

Forstår dig godt

Tror gerne på der er en mega forskel og kan ikke selv sige noget til det, da jeg kun tog mine på c-niveau, da jeg har ikke har brug for mere til at blive kontormus

Vores lærer har bare sagt at man kan læse til højere niveauer hvis man brugte et halvt år mere på det. Mere er jeg ikke inde i det.

Anmeld

21. juni 2010

B&J

kitty skriver:

Og det skal du også være! Vi skal være stolte af vores bedrifter, og de skal ikke måles med andres, men med, hvad vi selv føler er det rigtige.

Åh gud, det lød gammelklogt

hihihi nemlig selv om jeg fik afvide jeg ville kunne tage en HH men ja ved ikke..  nu må vi se hvad fremtiden bringer

Anmeld

21. juni 2010

lene

Jeanne skriver:

hehe nu er det jo også mange år siden du har taget den og kravene er blevet højere siden, alle fag ubydes på c niveau nu  blev færdig med en hgv i juni 09

Anmeld

21. juni 2010

otlitrom

lene skriver:

hehe nu er det jo også mange år siden du har taget den og kravene er blevet højere siden, alle fag ubydes på c niveau nu  blev færdig med en hgv i juni 09

Hvad står v'et for, i hgv? der kommer flere bogstaver på det hele, så kan ikke følge med. Næppe huen der trykker, hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.