kitty skriver:
Det mener jeg ikke. HG er en grunduddannelse til handelsskolen, og fagene ligger - så vidt jeg ved - på D-E-F niveau, hvor f.x. sproglig student ligger på A-B-C niveau. Jeg synes HHX, STX, HTX og HH kan haldes studenter. Resten af alle de huer i alle regnbuens farver er noget fis. Hvorfor skal frisørene fx. have en? De lever af at sætte hår, hvorfor så gå med hue?
HG blev i vores gymnasieklasse kaldt "klippe-klistre-holdet". Det er ikke sagt for at støde, men bare for at vide vores "humor"/holdning dengang.
Kitty, med 2 studenterhuer. Både HHX (blå) og STX-student (rød)!
Du kan sådan set også få C niveau på hg og ja vil man bruge et halvt år mere på det kan du læse flere af fagene op på et A og B niveau.
JEg blev færdig med Hgv i fredags og vil ikke kalde mig student, MEN jeg synes flere af jer her er nedladende over for folk der måske bare ikke har brug for at læse på de store uddannelser. Helt ærligtr fordi man vælger en HG kan måske være fordi det er den branche man vil arbejde inden for.
Jeg er pisse stolt af mig selv, selv om at jeg KUN er blevet færdig med en hg, fordi jeg midt i det hele d. 27-3-2010 fødte min datter 5 uger for tidligt og kom i skole igen 15dage efter fødsel fordi vi først blev udskrvet der. Men også fordi at nu når jeg er færdig med min barsel kan jeg komme i lære som lige netop den branche jeg vil arbejde inden for, fordi jeg har taget det skole det krævede.
Godt være man ikke er student med HG, men man behøver ikke tale ned om folk der tager det.
Bare lige min mening.
Anmeld