Kan man kalde sig student efter en HG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

Dinna88

Malene&Frederikke skriver:

Og så vidt jeg kan læse, så skal du lade være at skrive i en indirekte nedladende tone.... og det har intet med vores uenighed at gøre!

Og bevar mig vel, fordi man ikke kender huernes historie ... men fakta er, at man IKKE kun er student, når man har den røde hue fra gymnasiet! I øvrigt, der er stor forskel på uddannelserne (gymnasie - HH) og derfor er det sgu da egentlig meget fornuftigt at der er forskel på huernes farve!  Det er lissom rart at kunne skelne, ikke?

I øvrigt - så er det vist svært at modstå fristelsen at sige: Man kan godt høre hvilken farve din hue har haft, da du mener, at du bør være langt mere stolt af din hue end alle andre!

Prestigen ligger IKKE i farven eller historien - prestigen ligger i, at man har gennemført en 3-årig uddannelse og dermed har en STUDENTEReksamen!

Ikke nedladende toner her

Hm, sådan kan man se på det, men det gør jeg bestemt ikke. Det originale er jo væk, derved der jo intet ved at have den

Det er fristende at meddele dig, at du tager fejl - hvilket du gør. Du skal huske på, at det er lige så nemt, at lade være med at købe huen, som det er at købe den. Min skolegang har ingen relevans her.

Næh, så er der jo ingen grund til at huen eksisterer længere. For så er den jo ligegyldig, så længe man selv ved hvad man har opnået? eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

Dinna88

Nadia&Daniel skriver:

Men nu tager man vel ikke uddannelse bare for at blive student, men få at lave noget fornuftigt og få en uddannelse..

Hvad kan diskuteres her, det var rene fakta jeg kom med?

Anmeld

22. juni 2010

Dinna88

KarinaIda skriver:

Jeg bakker aldelses heller ikke ud, men finder mig bestemt ikke i den måde du skriver til mi på.. du aner fandme ikke hvad mit problem er! du er virkelig en af dem der kan ødelægge sådan en "hyggelig" side som Baby for andre.. Men du er jo åbentbart ikke voksen nok når du ikke kan finde ud af og snakke ORDENTLIGT.... Tror sgu det er dig der har et problem!

Altså, nu er det jo en debat det her. Og jeg er ikke nedladende, jeg debatterer blot.  

Du udtaler dig om huen, men virker ikke til at kende historien bag den eller noget som helst, jeg fremhævede blot ordet med stort frem for med fed skrift, det gik lidt hurtigere

Anmeld

22. juni 2010

metted

En student er en der har taget studentereksamen

Så kan man kalde det en HF -student der har taget HF-eksamen, men det berettiger ikke til at gå med den hvide hue med det røde bånd.

Anmeld

22. juni 2010

N&J

tascia skriver:

jamen det handler jo ikke om, om man er værdig, skoletræt eller hvad søren man nu engang er.
Det handler om at huen er noget man får/hører til når man tager en gymnasial uddannelse som fx gymnasiet. og når man gør det kan man kalde sig student! længere er den altså ikk...

forstår altså ikke helt at i bliver ved med at skrive kommentar som -er jeg så ikke værdig?, og jeg kæmpede mig gennem uddannelsen, og har derfor ret til at kalde mig student etc. for det er jo slet ikke det det handlede om

)Reelt set så startede tråden jo med spørgsmålet om man var student når man havde gennemført en hg og ikke om huer og hvem der bør få dem eller ej..

Jeg syntes simpelthen I er nødt til at følge med tiderne, de traditioner med at de kun var gymnasie eleverne der fik en hue (som var sort, hvis jeg husker rigtig udfra diskussionen) er for længst væk, gymnasie uddannelsen er jo heller ikke den samme mere overhovedet, det er der i øvrigt ingen af uddannelserne der er længere, de har alle udviklet sig, og måske er det en god ting.. jeg forstår virkelig ikke hele hue debatten.. den er sådan omkring 10-15 år for sent, så hvorfor overhovedet diskutere om den ene farve hue kun er den rigtige eller ej

Og hvad har det med prestige at gøre, det er en UNGDOMSUDDANNELSE - det vil sige at du ikke er uddannet til noget som helst.. - du kan da i hvert fald ikke få et job, bare fordi du har en gym eller HH eller ligenden, det er de sku pænt ligeglade med når der er arbejdsløshed og du gerne vil have et sommerjob inden den VIRKELIGE skole starter.. 

min x har en hg - er uddannet indenfor vinbranchen, men sidder som chef i en bank lige nu (uden yderlig uddannelse), så hvilken betydning har hans hg - nada, jeg læser til lærer - hvad betød min HF - jeg kunne komme ind på seminariet (havde det nogen betydning/relevans for det studie - nej), mens min søster skal have en gym. uddannelse for at komme ind til politiet, hvad skal en HF/gym uddannelse hjælpe hende til i det job (hvorfor ikke bare tilbyde fagpakker således at man rent faktisk får undervisning i det man skal bruge.. det ville måske være mere relevant..) jeg bliver i hvert fald ikke mere tryg af at politimanden fra i år skal have en gym. udd. frem for de andre før ham, formentlig så er det andre ting der gør sig gældende i det job, såsom kommunikation, konfliktløsning osv.. 

Anmeld

22. juni 2010

N&J

metted skriver:

En student er en der har taget studentereksamen

Så kan man kalde det en HF -student der har taget HF-eksamen, men det berettiger ikke til at gå med den hvide hue med det røde bånd.

Nu er der jo heller ikke rød bånd på HF huen.. så det er vel en irrelevant konstatering.. eller mener du at de slet ikke skal have huen.. men kun de "rigtige"  studenter, for så er der jo ingen der skal have huen længere, da uddannelserne har ændret sig meget gennem de sidste mange år.. 

Anmeld

22. juni 2010

KarinaIda

Dinna88 skriver:

Altså, nu er det jo en debat det her. Og jeg er ikke nedladende, jeg debatterer blot.  

Du udtaler dig om huen, men virker ikke til at kende historien bag den eller noget som helst, jeg fremhævede blot ordet med stort frem for med fed skrift, det gik lidt hurtigere

Og du mener simpelthen stort er bedre end fed? hmm... Så siger vi det.. Men jeg finder mig fandme ikke i og blive talt til på den måde.. Du aner ikke hvad jeg kender og ikke kender!!

Og kan du ikek tåle det jeg skriver, så LAD VÆR MED OG SVAR.

Anmeld

22. juni 2010

Laulund87

KarinaIda skriver:

Og du mener simpelthen stort er bedre end fed? hmm... Så siger vi det.. Men jeg finder mig fandme ikke i og blive talt til på den måde.. Du aner ikke hvad jeg kender og ikke kender!!

Og kan du ikek tåle det jeg skriver, så LAD VÆR MED OG SVAR.

Hun svarede da tilbage på en pæn måde og nu er det da dig der kører den videre

Anmeld

22. juni 2010

Svei

Laulund87 skriver:

Hun svarede da tilbage på en pæn måde og nu er det da dig der kører den videre

Det skrevne ord kan være svært og opfattes så forskelligt...kan egentlig ikke forstå det kan blive en diskussion...da man ikke med en HG er student...slut prut...

Anmeld

22. juni 2010

Laulund87

Yrsa skriver:

Det skrevne ord kan være svært og opfattes så forskelligt...kan egentlig ikke forstå det kan blive en diskussion...da man ikke med en HG er student...slut prut...

Du har helt ret

Det kan jo virkelig ikke diskuteres!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.