tascia skriver:
jamen det handler jo ikke om, om man er værdig, skoletræt eller hvad søren man nu engang er.
Det handler om at huen er noget man får/hører til når man tager en gymnasial uddannelse som fx gymnasiet. og når man gør det kan man kalde sig student! længere er den altså ikk...
forstår altså ikke helt at i bliver ved med at skrive kommentar som -er jeg så ikke værdig?, og jeg kæmpede mig gennem uddannelsen, og har derfor ret til at kalde mig student etc. for det er jo slet ikke det det handlede om 
)Reelt set så startede tråden jo med spørgsmålet om man var student når man havde gennemført en hg og ikke om huer og hvem der bør få dem eller ej..
Jeg syntes simpelthen I er nødt til at følge med tiderne, de traditioner med at de kun var gymnasie eleverne der fik en hue (som var sort, hvis jeg husker rigtig udfra diskussionen) er for længst væk, gymnasie uddannelsen er jo heller ikke den samme mere overhovedet, det er der i øvrigt ingen af uddannelserne der er længere, de har alle udviklet sig, og måske er det en god ting.. jeg forstår virkelig ikke hele hue debatten.. den er sådan omkring 10-15 år for sent, så hvorfor overhovedet diskutere om den ene farve hue kun er den rigtige eller ej
Og hvad har det med prestige at gøre, det er en UNGDOMSUDDANNELSE - det vil sige at du ikke er uddannet til noget som helst.. - du kan da i hvert fald ikke få et job, bare fordi du har en gym eller HH eller ligenden, det er de sku pænt ligeglade med når der er arbejdsløshed og du gerne vil have et sommerjob inden den VIRKELIGE skole starter..
min x har en hg - er uddannet indenfor vinbranchen, men sidder som chef i en bank lige nu (uden yderlig uddannelse), så hvilken betydning har hans hg - nada, jeg læser til lærer - hvad betød min HF - jeg kunne komme ind på seminariet (havde det nogen betydning/relevans for det studie - nej), mens min søster skal have en gym. uddannelse for at komme ind til politiet, hvad skal en HF/gym uddannelse hjælpe hende til i det job (hvorfor ikke bare tilbyde fagpakker således at man rent faktisk får undervisning i det man skal bruge.. det ville måske være mere relevant..) jeg bliver i hvert fald ikke mere tryg af at politimanden fra i år skal have en gym. udd. frem for de andre før ham, formentlig så er det andre ting der gør sig gældende i det job, såsom kommunikation, konfliktløsning osv..
Anmeld