Kan man kalde sig student efter en HG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

W&M <3

noname skriver:

Sejt gået

Du må gerne være stolt, og du har ikke "kun" taget en HG, du har taget en del af en uddannelse, nu mangler du 1-2 år i praktik og vupti, så er du udlært.

Knus Majken - der har en 2 årig HG

Ja nemlig

Hehe tusind tak. Glæder mig også til jeg kan blive helt færdig udlært.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

tascia

Nadia&Daniel skriver:

Det vil sige at bare fordi jeg valgte HG istedet for HH - så er jeg værdig til en hue??? Jeg kæmpede mig igennem skolen, da jeg var meget skoletræt, men ville have min uddannelse. Samt havde en klasseveninde som kæmpede med kræft og flere dødsfald i hendes familie og hendes forlovede mistede livet få dage før hende eksame, så er hun heller ikke værdig til hue fordi hun ikke valgte en rigtig uddannelse ifølge dig??

jamen det handler jo ikke om, om man er værdig, skoletræt eller hvad søren man nu engang er.
Det handler om at huen er noget man får/hører til når man tager en gymnasial uddannelse som fx gymnasiet. og når man gør det kan man kalde sig student! længere er den altså ikk...

forstår altså ikke helt at i bliver ved med at skrive kommentar som -er jeg så ikke værdig?, og jeg kæmpede mig gennem uddannelsen, og har derfor ret til at kalde mig student etc. for det er jo slet ikke det det handlede om

Anmeld

22. juni 2010

JulieE

tascia skriver:

jamen det handler jo ikke om, om man er værdig, skoletræt eller hvad søren man nu engang er.
Det handler om at huen er noget man får/hører til når man tager en gymnasial uddannelse som fx gymnasiet. og når man gør det kan man kalde sig student! længere er den altså ikk...

forstår altså ikke helt at i bliver ved med at skrive kommentar som -er jeg så ikke værdig?, og jeg kæmpede mig gennem uddannelsen, og har derfor ret til at kalde mig student etc. for det er jo slet ikke det det handlede om

Anmeld

22. juni 2010

Pige2009

En rigtig student er i min optik én der har bestået studentereksamen på gymnasiet. Det er vel derfor man kalder dem studenter

Dog mener jeg også, man som HHX- og HTX'er kan kalde sig student, da de begge er 3-årige uddannelser

Selvom man har en hue er man ikke nødvendigvis student - man kan også få huer til dem der går ud af 10. klasse

K.h. Linda

Anmeld

22. juni 2010

Sofia

grinny skriver:

Har ikke fået læst hele tråden, så undskyld hvis jeg gentager.

Jeg så der var en der skrev at det er D, E, F niveau, hvilket er fuldstændig forkert. Jeg bestod min HG på C og B niveau!

Jeg er HG STUDENT! Fordi for mig er det at blive student. Hvis HG ikke skal have hue skal HF heller ikke, du kan bruge din HF lige så meget som du kan bruge din HG, man behøver faktisk ikke en HHX hvis man vil i lærer i virksomheder som f.eks. advokat eller revisor, da er en HG nok.

Og så lige til sidst så synes jeg det er forkert der er en nogen der siger det bare er en HG, man læser lige så meget som man gør på andre uddannelser og man laver også lige så meget. Og måske er der nogle der ikke er så gode så de kan have fag på A niveau, så måske skal man lige passe på med hvad man skriver, synes jeg.

Hilsen en der er STOLT af sin lilla hue og glæder sig til af få sin HHX om 2 år!

Jeg vil lige indskyde at advokat kan man slet ikke komme "i lære" som efter en hg. Det kræver en studentereksamen, efterfulgt af 5 år på Universitetet (hvor det kræves du har et adgangsgivende snit fra din studentereksamen) og DEREFTER, skal du igennem en fuldmægtig periode på 3 år INDEN du bliver advokat  Læser selv jura så er sikker på forholdene..

Så det tager minimum 11 år at blive advokat!

Anmeld

22. juni 2010

CamillaT89

wamse skriver:

Det handler da på ingen måde om at være værdig til en hue, men om at have gennemført en gymnasial uddannelse. Så er det jo i bund og grund lige meget, hvor svært det har været at opnå den uddannelse man har opnået, for så skulle det at kunne klare sig gennem folkeskolen også give en hue for nogle.

Man KAN få en hue for at gennemføre 10. klasse.

Så 10. klasses afgangselever, kan vel også kalde sig selv for studenter!?  (Det var i den grad ironisk!) 

Anmeld

22. juni 2010

wamse

ct skriver:

Man KAN få en hue for at gennemføre 10. klasse.

Så 10. klasses afgangselever, kan vel også kalde sig selv for studenter!?  (Det var i den grad ironisk!) 

Det er da i den grad så åndsvagt

Mon ikke jeg ville kunne få en halv hue for de 4 HF-enkeltfag jeg har? Eller bare en bandana, hvis det ikke kan blive til mere

Anmeld

22. juni 2010

CamillaT89

wamse skriver:

Det er da i den grad så åndsvagt

Mon ikke jeg ville kunne få en halv hue for de 4 HF-enkeltfag jeg har? Eller bare en bandana, hvis det ikke kan blive til mere

Haha Du ville højst sandsynligt komme igennem med det, og få din egen farve også

Anmeld

22. juni 2010

Pige2009

kitty skriver:

Ja, nemlig! Ih, jeg troede jeg var alene med den følelse. At se studenterne gå gennem strøget giver et sug i maven, og en "walk down memory lane". Det var en FED følelse!!

Jaaa Det er lige før, man fælder en lille tåre, når man tænker tilbage på køreturen med lastbil

K.h. Linda, som er RØD og rigtig student

Anmeld

22. juni 2010

Dinna88

Riksen skriver:

Er enig med dig!

Alle de ikke-gymnasiale uddannelser burde finde deres helt egen ting, som de kan gøre til deres helt egen tradition. Det virker i mine øjne som falsk reklame at bære en studenterhue, hvis man ikke har en studentereksamen. Som om man forsøger at legitimere sin uddannelse ved at bære et traditionstungt symbol, som ikke har noget at gøre med ens uddannelse...

Det er nemlig det, er helt enig
Jeg synes så også det er ærgeligt at handelsskolen og teknisk skole har den, men de er jo gym. uddannelser, jeg synes bare det er trist, fordi det ikke er de originale huer. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.