Kan man kalde sig student efter en HG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

hc=k

Anonym skriver:

I må meget gerne begrunde jeres svar.

Jeg har svaret JA og det har jeg gjort fordi jeg selv vil mene at jeg er student og jeg har "bare" taget HG2. Jeg har ADHD og har ikke været i behandling mens jeg gik på HG og det har gjort det hele rigtig svært for mig. Jeg synes at folkeskolen var rigtig rigtig svær så for mig er det lige så sejt at tage HG som det er at tage gymnasiet eller hvad det ellers hedder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

FrkT

Jeg kan ikke sige det med store nok bogstaver: NEJ, man er ikke student efter en HG.

I min verden kan man KUN kalde sig student, hvis man har taget en stx, hhx, hf eller htx.

Det kan faktisk godt, uden at det er min mening at træde nogle over tæerne, irritere mig gevaldigt, når folk som kun har taget en hg kalder sig studenter, og på den måde forsøger at gøre den uddannelse de har taget ligeså avanceret/svær som dem som har taget en rigtig studenteruddannelse. Det er lidt at gøre grin med alt det arbejde man har lagt i sin uddannelse på enten stx, hhx, hf eller htx.

Før i tiden var det også en bedrift at få en hue på, i dag kan enhver idiot få hue på.... altsammen pga. et firma der vil tjene en masse penge på at sælge huer til folk. IHHH!

Du er ikke student efter en HG, absolut ikke. HG er en erhversuddannelse (eller starten på det), student refarerer til studentereksamen, og en studentereksamen er altså UDELUKKENDE stx, hhx, hf og htx!

Anmeld

22. juni 2010

JulieE

hc=k skriver:

Jeg har svaret JA og det har jeg gjort fordi jeg selv vil mene at jeg er student og jeg har "bare" taget HG2. Jeg har ADHD og har ikke været i behandling mens jeg gik på HG og det har gjort det hele rigtig svært for mig. Jeg synes at folkeskolen var rigtig rigtig svær så for mig er det lige så sejt at tage HG som det er at tage gymnasiet eller hvad det ellers hedder.

Om man er student eller ej, har altså intet at gøre emd om det har svært eller ej. Det er SÅ sejt gået af dig at du har gennemført en HG påtrods af din sygdom!! Jeg har stort respekt for det!! Men det gør dig altså ikke til student.

Ordet stundent henviser til en studentereksamen, som er den eksamen som du tager efter en 3 årig gymnasial uddannalse (STX, HHX eller HTX)

Anmeld

22. juni 2010

tascia

JulieE skriver:

Om man er student eller ej, har altså intet at gøre emd om det har svært eller ej. Det er SÅ sejt gået af dig at du har gennemført en HG påtrods af din sygdom!! Jeg har stort respekt for det!! Men det gør dig altså ikke til student.

Ordet stundent henviser til en studentereksamen, som er den eksamen som du tager efter en 3 årig gymnasial uddannalse (STX, HHX eller HTX)

Anmeld

22. juni 2010

hc=k

JulieE skriver:

Jeg må indrømme at jeg er enig

Anmeld

22. juni 2010

Nadia&Daniel

Yrsa skriver:

Jamen der er jo huer til alt...vanvittig plat hvis du spørger mig...det jeg mente var dem med de RIGTIGE huer det er de tre jeg nævnte....

Det vil sige at bare fordi jeg valgte HG istedet for HH - så er jeg værdig til en hue??? Jeg kæmpede mig igennem skolen, da jeg var meget skoletræt, men ville have min uddannelse. Samt havde en klasseveninde som kæmpede med kræft og flere dødsfald i hendes familie og hendes forlovede mistede livet få dage før hende eksame, så er hun heller ikke værdig til hue fordi hun ikke valgte en rigtig uddannelse ifølge dig??

Anmeld

22. juni 2010

Nadia&Daniel

Dinna88 skriver:

Nej. HG er en grunduddannelse på handelsskolen, men ikke en del af handelsskolen. Ergo man er ikke student når man har taget HG  

Men nu tager man vel ikke uddannelse bare for at blive student, men få at lave noget fornuftigt og få en uddannelse..

Anmeld

22. juni 2010

wamse

Nadia&Daniel skriver:

Det vil sige at bare fordi jeg valgte HG istedet for HH - så er jeg værdig til en hue??? Jeg kæmpede mig igennem skolen, da jeg var meget skoletræt, men ville have min uddannelse. Samt havde en klasseveninde som kæmpede med kræft og flere dødsfald i hendes familie og hendes forlovede mistede livet få dage før hende eksame, så er hun heller ikke værdig til hue fordi hun ikke valgte en rigtig uddannelse ifølge dig??

Det handler da på ingen måde om at være værdig til en hue, men om at have gennemført en gymnasial uddannelse. Så er det jo i bund og grund lige meget, hvor svært det har været at opnå den uddannelse man har opnået, for så skulle det at kunne klare sig gennem folkeskolen også give en hue for nogle.

Anmeld

22. juni 2010

Findusinde

wamse skriver:

Det handler da på ingen måde om at være værdig til en hue, men om at have gennemført en gymnasial uddannelse. Så er det jo i bund og grund lige meget, hvor svært det har været at opnå den uddannelse man har opnået, for så skulle det at kunne klare sig gennem folkeskolen også give en hue for nogle.

ENIG!

Anmeld

22. juni 2010

KarinaIda

Dinna88 skriver:

Fordi den ikke er original, og intet har med historien om huen at gøre.

dit PROBLEM er at du ikke kender historien: den røde hue hører under den originale uddannelse/det originale uddannelsessted og har derfor den rette historie og prestige i historien, hvilken den lilla ikke har.

hvis du føler dig trådt på må du jo lade være med at bakke ud og forsvare hvad du tror på

Jeg bakker aldelses heller ikke ud, men finder mig bestemt ikke i den måde du skriver til mi på.. du aner fandme ikke hvad mit problem er! du er virkelig en af dem der kan ødelægge sådan en "hyggelig" side som Baby for andre.. Men du er jo åbentbart ikke voksen nok når du ikke kan finde ud af og snakke ORDENTLIGT.... Tror sgu det er dig der har et problem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.