Kan man kalde sig student efter en HG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

Dinna88

KarinaIda skriver:

Gider overhovedet ikke kommentere dette... For vi har hver sin mening, og gudske tak og lov for det da!

Og alligevel gjorde du det Sorry, no offence.

Ja, men der er heldigvis ikke forskellige holdninger til hvad der er sket i historien.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

1977

Profilbillede for 1977
Yrsa skriver:

Næ...vel...det er bare et faktum, jorden er rund og man er ikke student med en hg...

Anmeld

22. juni 2010

wamse

Yrsa skriver:

Næ...vel...det er bare et faktum, jorden er rund og man er ikke student med en hg...

Anmeld

22. juni 2010

Ox.

Ej tøser, skal vi ikke bare afslutte denne debat allesammen, der er ingen grund til at træde mere i ting som der ikke komme enighed i  

Der er så mange dejlige skønne positive ting at snakke om

Anmeld

22. juni 2010

NoName

Sussie&Lilje skriver:

Ej tøser, skal vi ikke bare afslutte denne debat allesammen, der er ingen grund til at træde mere i ting som der ikke komme enighed i  

Der er så mange dejlige skønne positive ting at snakke om

Enig, synes også det er kommet lidt ud på et sidespor i forhold til trådstarters spørgsmål...

Anmeld

22. juni 2010

IAH

Enig, synes også det er kommet lidt ud på et sidespor i forhold til trådstarters spørgsmål...

Jeg er så ufattelig enig!!

Anmeld

22. juni 2010

VIPpigen

Jeg må tilstå jeg ikke har svaret noget, for ved det virkelig ikke. Jeg gennemførte en HG i 2006, som skulle bruges til en videreuddannelse inden for tøjdesign, tilbage i 2003 da jeg undersøgte uddannelsesmulighederne for designer var valget enten en længere gymnasial eksamen, som jeg på daværende tidspunkt ikke vidste hvad jeg ellers skulle bruge til, eller kunne jeg tage en "smutvej" gennem butiksuddannelsen så på 4 år var jeg uddannet butiksassistent, og kunne samtidig læse videre. Fandt jeg ud af under de 4 år jeg bare ville beholde design på hobbyplan, så havde jeg stadig en butiksuddannelse at falde tilbage på.

Jeg er stolt af min HG, men ville rigtig gerne jeg havde en HF, da det nu er inden for de videregående uddannelser jeg skal lede, og ikke kan komme ind i. Samme år jeg afsluttede min HG, og var i gang med at søge elevpladser kommer jeg ud for en arbejdsulykke, som gør at jeg mere eller mindre har gået hjemme siden dec 2006, fordi jeg nu ikke kan afslutte min HG til butik med speciale i tøj. Og vores kære kommune vil ikke hjælpe til jeg kan tage en gymnasial eksamen... Men skal nok finde et job som passer til mig før eller siden.

Ja, det er nok rigtigt med de forskellige huer at ikke alle er de rigtige. Men for nogen er det en milepæl bare at bestå 10, vælger de så at få hue på, jamen så er det fordi de er stolte af deres job.

Anmeld

22. juni 2010

XXSS

Dinna88 skriver:

Der er kun to rigtige huer, og det er den røde og de sorte - de originale huer. Blå, lilla, whatever er noget fis.

De sorte eksisterede ikke i 98 - så derfor er den blå da lige så rigtig som en sort, det er jo også en hhx - så det kan man hvis ikke helt sige!

Anmeld

22. juni 2010

JulieE

Tanja78 skriver:

De sorte eksisterede ikke i 98 - så derfor er den blå da lige så rigtig som en sort, det er jo også en hhx - så det kan man hvis ikke helt sige!

Altså... Med de sorte mener du dem med sort puld?

For dem med sort puld (top) er faktisk de helt original tilbage fra syttenhundredehvidkål, hvor man gik med dem i mens man studerede. Om vinteren med sort overtræk på pulden og om sommeren med hvidt overtræk. man ser det bla, i gamle danske film som 'Charles tante' og 'Nøddebo præstegård'.

Da jeg blev student i 1998 mener jeg,havde man sort puld på huen, hvis man var klassisk sproglig (altså med latin og oldgræsk som sprog)

Anmeld

22. juni 2010

XXSS

JulieE skriver:

Altså... Med de sorte mener du dem med sort puld?

For dem med sort puld (top) er faktisk de helt original tilbage fra syttenhundredehvidkål, hvor man gik med dem i mens man studerede. Om vinteren med sort overtræk på pulden og om sommeren med hvidt overtræk. man ser det bla, i gamle danske film som 'Charles tante' og 'Nøddebo præstegård'.

Da jeg blev student i 1998 mener jeg,havde man sort puld på huen, hvis man var klassisk sproglig (altså med latin og oldgræsk som sprog)

Det var bare Dinna88 der skriver, at de blå huer hvis man har sådan en kan man ikke betegne sig som student, hvilket jeg lige faldt over og synes var en underlig bemærkning. Jeg tog hhx i 95-98 og vi havde sku da en blå hue, som dengang var den rigtige, hvilket hun skriver den sorte er hmm blev bare lige lidt forvirret over det. Der er jo forskel på huer i dag og for 12 år siden mener jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.