Jeg må tilstå jeg ikke har svaret noget, for ved det virkelig ikke. Jeg gennemførte en HG i 2006, som skulle bruges til en videreuddannelse inden for tøjdesign, tilbage i 2003 da jeg undersøgte uddannelsesmulighederne for designer var valget enten en længere gymnasial eksamen, som jeg på daværende tidspunkt ikke vidste hvad jeg ellers skulle bruge til, eller kunne jeg tage en "smutvej" gennem butiksuddannelsen så på 4 år var jeg uddannet butiksassistent, og kunne samtidig læse videre. Fandt jeg ud af under de 4 år jeg bare ville beholde design på hobbyplan, så havde jeg stadig en butiksuddannelse at falde tilbage på.
Jeg er stolt af min HG, men ville rigtig gerne jeg havde en HF, da det nu er inden for de videregående uddannelser jeg skal lede, og ikke kan komme ind i. Samme år jeg afsluttede min HG, og var i gang med at søge elevpladser kommer jeg ud for en arbejdsulykke, som gør at jeg mere eller mindre har gået hjemme siden dec 2006, fordi jeg nu ikke kan afslutte min HG til butik med speciale i tøj. Og vores kære kommune vil ikke hjælpe til jeg kan tage en gymnasial eksamen... Men skal nok finde et job som passer til mig før eller siden.
Ja, det er nok rigtigt med de forskellige huer at ikke alle er de rigtige. Men for nogen er det en milepæl bare at bestå 10, vælger de så at få hue på, jamen så er det fordi de er stolte af deres job.
Anmeld