Kan man kalde sig student efter en HG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

JulieE

Tanja78 skriver:

Det var bare Dinna88 der skriver, at de blå huer hvis man har sådan en kan man ikke betegne sig som student, hvilket jeg lige faldt over og synes var en underlig bemærkning. Jeg tog hhx i 95-98 og vi havde sku da en blå hue, som dengang var den rigtige, hvilket hun skriver den sorte er hmm blev bare lige lidt forvirret over det. Der er jo forskel på huer i dag og for 12 år siden mener jeg.

Ja, jeg kan heller ikke helt finde du af det hue show idag  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

NejaJ

Hmm, forstår slet ik spørgsmålet! Man er ikke student før man har bestået de sidste eksamener på andet år af HG!

Jeg har lige fået hue  på, efter mine 2 bestået eksamner

Anmeld

22. juni 2010

XXSS

JulieE skriver:

Ja, jeg kan heller ikke helt finde du af det hue show idag  

Nææ hellere ikke her  Men ved da bare at min var blå og det var en rigtig studenterhue, mere behøver jeg vel ikke at vide! - tog du gym eller handels? Det vil sige at gym havde en sort hue der blev lavet til en rød? og gym og handel totalt ligestillede i 95. Så der var ingen forskel på det.

Anmeld

22. juni 2010

Dinna88

JulieE skriver:

Altså... Med de sorte mener du dem med sort puld?

For dem med sort puld (top) er faktisk de helt original tilbage fra syttenhundredehvidkål, hvor man gik med dem i mens man studerede. Om vinteren med sort overtræk på pulden og om sommeren med hvidt overtræk. man ser det bla, i gamle danske film som 'Charles tante' og 'Nøddebo præstegård'.

Da jeg blev student i 1998 mener jeg,havde man sort puld på huen, hvis man var klassisk sproglig (altså med latin og oldgræsk som sprog)

korrekt Meget meget nemmere at skrive "den sorte hue", folk plejer at kende til den.

Anmeld

22. juni 2010

JulieE

Tanja78 skriver:

Nææ hellere ikke her  Men ved da bare at min var blå og det var en rigtig studenterhue, mere behøver jeg vel ikke at vide! - tog du gym eller handels? Det vil sige at gym havde en sort hue der blev lavet til en rød? og gym og handel totalt ligestillede i 95. Så der var ingen forskel på det.

Jeg tog gym Og fik en smuk hue med rødt bånd og hvid puld.

Dedn vi idag er bruger som studenter hue er den der i gamle dage var sommerhuen. Om vinteren brugte mand den sorte hue, som var helt sort med et hvidt tyndt bånd på.

I 95 da vi begyndte var gym, handel og højere teknisk ligestille niveau mæssigt.

Anmeld

22. juni 2010

XXSS

Malene&Frederikke skriver:

Og så vidt jeg kan læse, så skal du lade være at skrive i en indirekte nedladende tone.... og det har intet med vores uenighed at gøre!

Og bevar mig vel, fordi man ikke kender huernes historie ... men fakta er, at man IKKE kun er student, når man har den røde hue fra gymnasiet! I øvrigt, der er stor forskel på uddannelserne (gymnasie - HH) og derfor er det sgu da egentlig meget fornuftigt at der er forskel på huernes farve!  Det er lissom rart at kunne skelne, ikke?

I øvrigt - så er det vist svært at modstå fristelsen at sige: Man kan godt høre hvilken farve din hue har haft, da du mener, at du bør være langt mere stolt af din hue end alle andre!

Prestigen ligger IKKE i farven eller historien - prestigen ligger i, at man har gennemført en 3-årig uddannelse og dermed har en STUDENTEReksamen!

Det er også sådan jeg opfatter situationen!

Anmeld

22. juni 2010

XXSS

JulieE skriver:

Jeg tog gym Og fik en smuk hue med rødt bånd og hvid puld.

Dedn vi idag er bruger som studenter hue er den der i gamle dage var sommerhuen. Om vinteren brugte mand den sorte hue, som var helt sort med et hvidt tyndt bånd på.

I 95 da vi begyndte var gym, handel og højere teknisk ligestille niveau mæssigt.

Ja det var også sådan jeg havde forstået det  

Anmeld

22. juni 2010

XXSS

Dinna88 skriver:

korrekt Meget meget nemmere at skrive "den sorte hue", folk plejer at kende til den.

Åbenbart ikke alle! Og jeg har hellere ikke sat mig ind i de forskellige huer af en god grund, det rager mig  Sålænge jeg ved at min er rigtig - så er der ingen grund til at bruge tid på alt det andet..

God aften!

Anmeld

22. juni 2010

Ox.

Eeeej piger, come on ...

Det er bare huer, vi har alle der har skrevet herinde, fået en eller anden form for uddannelse med eller uden de huer, skal vi ikke bare lade de her barnligheder ligge og komme videre med noget positivt?

Anmeld

22. juni 2010

Sofia

NejaJ skriver:

Hmm, forstår slet ik spørgsmålet! Man er ikke student før man har bestået de sidste eksamener på andet år af HG!

Jeg har lige fået hue  på, efter mine 2 bestået eksamner

Tror bare spørgmålet går på hvorvidt man bliver student med en hg eksamen eller ej, hvilket man ikke gør - som mange har skrevet da det ikke er en studentereksamen men en grunduddannelse.. tråden har vist bare udviklet sig til en diskussion om huer Men tillykke med din eksamen, håber du får nogle festlige dage!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.