Kan man kalde sig student efter en HG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

grinny

tascia skriver:

det jo så ikke korrekt! HG giver dig ikke adgang til  en videregående uddannelse, det gør HF derimod.

Jo det gør det, jeg kan med min HG komme ind og læse til revisor, jeg behøver ikke en HHX for det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

grinny

tascia skriver:

det jo så ikke korrekt! HG giver dig ikke adgang til  en videregående uddannelse, det gør HF derimod.

jeg har nu heller aldrig hørt om at man kom i LÆRE som revisor eller advokat...

Nej undskyld, ikke i lære, men man kan blive elev i et firma, og derved få lige præcis det samme ud af det som hvis man først tog en HHX. 

Jeg har været elev efter min HG hos en revisor og blev uddannet den vej.

Anmeld

22. juni 2010

Hvem?

grinny skriver:

Jo det gør det, jeg kan med min HG komme ind og læse til revisor, jeg behøver ikke en HHX for det. 

HG giver dig adgang til følgende:

- Kontoruddannelsen med specialer i sekretær, kontorserviceuddannelsen, kundekontaktuddannelsen og detailhandel med specialer, det er IKKE en studentereksamen, men et grundforløb på Handelsskolen der er baseret på efterfølgende 2 årig elevplads.

HHX'eren er en studentereksamen, der giver dig adgang til ALLE videregående uddannelser.

Anmeld

22. juni 2010

lene

grinny skriver:

Det kan du ikke med mindre du har været i lære 2 år og så skal enten ha virksomhedsøkonomi eller matematik på b niveau også vist nok engelsk på c

Du skal have en af følgende uddannelser for at søge om optagelse:

• studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere handelseksamen (hhx) eller højere teknisk eksamen (htx)
  • kontoruddannelse generel, kontoruddannelse med specialer eller finansuddannelsen (trin 2)
  • en relevant erhvervsuddannelse

De specifikke adgangskrav er matematik B eller virksomhedsøkonomi B samt engelsk C. Alle fag skal være bestået.

http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/handelsogoekonomiskeuddannelser/finansoekonom.aspx

Anmeld

22. juni 2010

Englehår

Profilbillede for Englehår
Line&Liam skriver:

ja det var lige det jeg ville have skrevet

HH hedder dog HHX nu, men det betyder jo det samme (Det blev jeg jo i 2008 ) og så HTX er også en student uddannelse.

------

Jeg synes ikke HG kan sidestilles med en 3 årig studenter eksamen, det begrunder jeg med at HG heller ikke er nok til at læse videre på de lange uddannelser.

Jeg synes også det er hul i hovedet at SOSU hjælpere og assistenter får hue på når de er færdige... Det er HELT forkert i min verden.

Lige præcis..!

Jeg synes nu også det er ved, at tage overhånd med alle de huer man kan få efterhånden..

Anmeld

22. juni 2010

IAH

Jeg tror slet ikke denne diskussion ville have eksisteret, hvis ikke seiffert studenterhue fabrik begyndte at lave studenterhuer i alle de udgaver, der er i dag... Og for dem er det jo profitten, der styrer.. Så jo flere der kalder sig studenter desto flere studenterhuer bliver der solgt.... De har ikke skelet til hverken a+, a, b, c.

Tænk over det..

Anmeld

22. juni 2010

Vial

grinny skriver:

Har ikke fået læst hele tråden, så undskyld hvis jeg gentager.

Jeg så der var en der skrev at det er D, E, F niveau, hvilket er fuldstændig forkert. Jeg bestod min HG på C og B niveau!

Jeg er HG STUDENT! Fordi for mig er det at blive student. Hvis HG ikke skal have hue skal HF heller ikke, du kan bruge din HF lige så meget som du kan bruge din HG, man behøver faktisk ikke en HHX hvis man vil i lærer i virksomheder som f.eks. advokat eller revisor, da er en HG nok.

Og så lige til sidst så synes jeg det er forkert der er en nogen der siger det bare er en HG, man læser lige så meget som man gør på andre uddannelser og man laver også lige så meget. Og måske er der nogle der ikke er så gode så de kan have fag på A niveau, så måske skal man lige passe på med hvad man skriver, synes jeg.

Hilsen en der er STOLT af sin lilla hue og glæder sig til af få sin HHX om 2 år!

HG student!! What, nu må det da stoppe.

Du er altså lidt forkert på den. HF giver adgang til videregående uddannelser - blandt andet universitetet (selvfølgelig med de rigtige niveauer og karakterer i de forskellige fag).

En HG er en erhvervsuddannelse. Du kan sagens uddanne dig videre på handelsskolen og få nogle forskellige titler. Det er bare ikke det samme som en gymnasial uddannelse, hvor du så kan blive can.alt-muligt".

Anmeld

22. juni 2010

tascia

grinny skriver:

Nej undskyld, ikke i lære, men man kan blive elev i et firma, og derved få lige præcis det samme ud af det som hvis man først tog en HHX. 

Jeg har været elev efter min HG hos en revisor og blev uddannet den vej.

men vel som revisorassistent, for selve revisoruddannelsen  tager man da via handelshøjskolen...?

og advokat bliver du ved at læse jura på uni, og der er en HG da ikke nok.

Anmeld

22. juni 2010

Vial

grinny skriver:

Jeg så der var en der skrev at det er D, E, F niveau, hvilket er fuldstændig forkert. Jeg bestod min HG på C og B niveau!

Jeg er HG STUDENT! Fordi for mig er det at blive student. Hvis HG ikke skal have hue skal HF heller ikke, du kan bruge din HF lige så meget som du kan bruge din HG, man behøver faktisk ikke en HHX hvis man vil i lærer i virksomheder som f.eks. advokat eller revisor, da er en HG nok.

Og så lige til sidst så synes jeg det er forkert der er en nogen der siger det bare er en HG, man læser lige så meget som man gør på andre uddannelser og man laver også lige så meget. Og måske er der nogle der ikke er så gode så de kan have fag på A niveau, så måske skal man lige passe på med hvad man skriver, synes jeg.

Hilsen en der er STOLT af sin lilla hue og glæder sig til af få sin HHX om 2 år!

I øvrigt, man kommer bestemt ikke i lære som advokat. Der skal du på universitetets. Så skal du tage HHX og ikke nøjes med HG.

Du kan tilgengæld komme i lære som advokatsekretær med en HG.

Anmeld

22. juni 2010

1977

Profilbillede for 1977
grinny skriver:

Nu ved jeg ikke om andre har svaret dig, men den holder ikke helt. HF er en gymnasieluddannelse der giver mulighed for at læse på et højere uddannelsessted. Det gør en HG ikke.  Derfor kan en med HF godt kalde sig student

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.