Kan man kalde sig student efter en HG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

betski

Nu vil jeg ikke til at læse hele denne lange tråd igennem så beklager hvis jeg gentager noget andre har sagt. Men man er ikke student når man er færdig med sin HG (jeg har selv en HG fra 96 og kunne aldrig drømme om at kalde mig selv student) Og jeg kan slet ikke forstå, at der er nogen tvivl om det.

http://da.wikipedia.org/wiki/Student

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

Findusinde

Pia skriver:

Når du skriver at du syntes det er noget fis at sosu'er får hue på, er det så fordi du ikke syntes deres uddanelse er noget bevendt fordi de "kun" har læst i henholdsvis 14 mdr og 20 mdr alt efter om man er ssh'er eller ass'er?

Jeg syntes det er fint nok at ikke alle kan få huer på, fordi for mig er en studenter hue noget man får hvis man har gået mange år på skole , altså gym eller handeskole.
I får jeres huer som et symbol på at i har læst .

Men jeg syntes det er helt ok at feks sosuer også syntes de vil have en hue på, for de ( og jeg er selv en af dem) har sku knoklet for og få deres uddanelse, selvom den ikke tager 3 år..
Men fandtes der nu feks en speciel kittel /vest for vores uddanelse som symbol, så ville det da være federe, da det er det der kende tegner vores arbejde, men det gør der jo desværre ikke og derfor vælger man så en hue.
Og bagefter går de/vi ud og gør et fantastisk stykke arbejde for samfundet..
For de/vi fejre jo ikke hue efterfølgende på samme måde som de andre studenter.
Og det syntes jeg heller ikke de/vi skal, for der skal da være forskel på hva måde de forskellige uddanelser blir markeret på.

Noget helt andet..Er det kun når man er medlem af FOA at man får en nål hvor der står man er henholdsvis enten SSH eller SSA...?

Knus Annemette, som har en HF hue, en HGS uddannelse, og en Nål for at være SSH....

Anmeld

22. juni 2010

Pia

Findusinde skriver:

Noget helt andet..Er det kun når man er medlem af FOA at man får en nål hvor der står man er henholdsvis enten SSH eller SSA...?

Knus Annemette, som har en HF hue, en HGS uddannelse, og en Nål for at være SSH....

Ja det er kun når man er medlem af Foa at man får nålen.
Og det er også noget nyt at ssh'er får den.. Førhen var det kun Ass'er der fik den..
Så jeg har den ikke.

Anmeld

22. juni 2010

Findusinde

Pia skriver:

Og det er også noget nyt at ssh'er får den.. Førhen var det kun Ass'er der fik den..
Så jeg har den ikke.

Okay.. Takker for svar..

Knus Annemette som starter på SSA uddannelse på mandag!!!

Anmeld

22. juni 2010

grinny

Har ikke fået læst hele tråden, så undskyld hvis jeg gentager.

Jeg så der var en der skrev at det er D, E, F niveau, hvilket er fuldstændig forkert. Jeg bestod min HG på C og B niveau!

Jeg er HG STUDENT! Fordi for mig er det at blive student. Hvis HG ikke skal have hue skal HF heller ikke, du kan bruge din HF lige så meget som du kan bruge din HG, man behøver faktisk ikke en HHX hvis man vil i lærer i virksomheder som f.eks. advokat eller revisor, da er en HG nok.

Og så lige til sidst så synes jeg det er forkert der er en nogen der siger det bare er en HG, man læser lige så meget som man gør på andre uddannelser og man laver også lige så meget. Og måske er der nogle der ikke er så gode så de kan have fag på A niveau, så måske skal man lige passe på med hvad man skriver, synes jeg.

Hilsen en der er STOLT af sin lilla hue og glæder sig til af få sin HHX om 2 år!

Anmeld

22. juni 2010

Ox.

grinny skriver:

Jeg så der var en der skrev at det er D, E, F niveau, hvilket er fuldstændig forkert. Jeg bestod min HG på C og B niveau!

Jeg er HG STUDENT! Fordi for mig er det at blive student. Hvis HG ikke skal have hue skal HF heller ikke, du kan bruge din HF lige så meget som du kan bruge din HG, man behøver faktisk ikke en HHX hvis man vil i lærer i virksomheder som f.eks. advokat eller revisor, da er en HG nok.

Og så lige til sidst så synes jeg det er forkert der er en nogen der siger det bare er en HG, man læser lige så meget som man gør på andre uddannelser og man laver også lige så meget. Og måske er der nogle der ikke er så gode så de kan have fag på A niveau, så måske skal man lige passe på med hvad man skriver, synes jeg.

Hilsen en der er STOLT af sin lilla hue og glæder sig til af få sin HHX om 2 år!

Lige præcis - i Kolding er der forskellige HG'er - jeg var på 'højniveau' international HG og havde alle mine fag på C/B niveau, så føler mig bestemt ikke som noget klipper/klister linie som mange får det til at lyde som om   Tværtimod, og det skal lige siges, at de opgaver vi fik på den linie, så mange af mine venner på den så fornemme HH osv, og de kunne sku ikke finde ud af det  Så, så lette var de opgaver nok heller ikke ..

Anmeld

22. juni 2010

IAH

Hm, jeg er i tvivl.

På gammeldags var det jo kun de uddannelser, som gav adgang til universitetet, som var studentereksamener. Derved altså kun gymnasiet og siden visse hhx og htx...Der kan hg ikke følge med, da deres pensum er betydelig mindre.

Men dermed ikke sagt, at jeg mener student er en lukket titel. Folk kan jo se forskel på huernes farver. Så jeg synes hg'erne skal bruge det, som de har lyst.

Anmeld

22. juni 2010

Stumpen

Pia skriver:

Så jeg har den ikke.

Så nyt er det nu ikke, min mor blev uddannet ssh'er for 10-12 år siden og hun fik en nål...

Anmeld

22. juni 2010

CamillaT89

grinny skriver:

Så du kan godt komme ind på universiteterne med din HG og læse til f.eks. læge, eller hvad? 

Du glemmer vist, at på en HF er der også et bestemt antal fag på A-niveau, man skal tage, så det samme, det er det bestemt ikke

Og det er ikke for at være snobbet, det er bare sådan, det er. 

http://da.wikipedia.org/wiki/Student

Anmeld

22. juni 2010

tascia

det jo så ikke korrekt! HG giver dig ikke adgang til  en videregående uddannelse, det gør HF derimod.

jeg har nu heller aldrig hørt om at man kom i LÆRE som revisor eller advokat...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.