Kan man kalde sig student efter en HG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

Pia

Yrsa skriver:

Jeg synes altså også det er plat at give huer til alle andre end dem der er studenter....og det er ikke fordi jeg på nogen måde vurderer hvad der er bedst eller rigtigst, kan man overhoved sammenligne?

Jeg synes bare det er tamt at efterligne noget som hører til et andet sted....hvorfor ikke finde på noget selv.

Jeg er delvis enig..
Men nu har jeg været ssh'er i 13 år og de har endnu ikke ville give os fesk en vest eller andet der symbolisere vores uddanelse og som er lige så meget værd (efter min mening) som htx og hva de nu hedder..
Vi må "nøjes" med en hue, selvom det ikke symbolisere vores uddanelse..
Men Foa har kæmpet for at vi skulle have noget andet ved jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

Svei

Pia skriver:

Jeg er delvis enig..
Men nu har jeg været ssh'er i 13 år og de har endnu ikke ville give os fesk en vest eller andet der symbolisere vores uddanelse og som er lige så meget værd (efter min mening) som htx og hva de nu hedder..
Vi må "nøjes" med en hue, selvom det ikke symbolisere vores uddanelse..
Men Foa har kæmpet for at vi skulle have noget andet ved jeg.

Jamen hvorfor skal man have noget der symboliserer ens udd...altså, jeg kan slet ikek forstå det...du har en uddannelse, du er et voksent menneske....det der med at kaste med huen og være student og vise det osv, er det ikke lidt noget ungdomssymbolsk..

Altså, set udefra synes jeg det er småkikset hvis man som sosu skal rende rundt med hat eller andet for at vise man er uddannet....hvad skal man bruge det til?

Og det er ikke negativt eller angreb det her, bare min mening og en undring...når man er uddannet er man vel selv et bevis på man er det....man er færdig, har fået et bevis.

Anmeld

22. juni 2010

Pia

JulieE skriver:

Jeg har stor respekt for sosu uddannelse og det arbejde de udfører. Det må du endelig ikke være i tvivl om!!! Og de var egentlig bare et eksempel...

Historisk set hører studenterhuen til dem der har gennemført gymnasiet. Faktisk er de oprindelig noget man gik med på gymnasiet. ´Derfor synes at idéen i at andre uddanelser end de gymnasiale skal have hue på er forkert.

Så er vi helt enige.. Men som jeg lige har skrevet i et andet indlæg, så må/kan vi desværre ikke få noget der symbolisere vores uddanelse..

Ved at en politiker på et tidspunkt sagde at vi kunne "nøjes" med en hue som alle andre..
Og det har de så valgt og gøre..

Jeg skal selv til og læse videre til ass nu her.. Og når jeg er færdig om 20 mdr skal jeg ikke have en hue. MEN jeg vil få lavet min helt egen kittel der indikere hvem jeg har. Det har jeg sagt jeg ville lige siden jeg så at vi nu også kan få huer på . For jeg er nemlig ikke student

Anmeld

22. juni 2010

Pia

Yrsa skriver:

Jamen hvorfor skal man have noget der symboliserer ens udd...altså, jeg kan slet ikek forstå det...du har en uddannelse, du er et voksent menneske....det der med at kaste med huen og være student og vise det osv, er det ikke lidt noget ungdomssymbolsk..

Altså, set udefra synes jeg det er småkikset hvis man som sosu skal rende rundt med hat eller andet for at vise man er uddannet....hvad skal man bruge det til?

Og det er ikke negativt eller angreb det her, bare min mening og en undring...når man er uddannet er man vel selv et bevis på man er det....man er færdig, har fået et bevis.

Det er så også det jeg prøver på og sige..
Og en student kan vise i en rum tid at de lige har fået huen osv og så kommer den ellers bare til og hænge på væggen.
Jeg ville da meget heller have feks en kittel der viser jeg er ssh'er. Så var de mennesker jeg hjælper heller ikke i tvivl om at jeg er det..

Men jeg syntes da de er fedt at have noget der symbolisere den uddanelse vi har taget og vil netop heller kunne vise det for altid end bare for en kort periode.

Anmeld

22. juni 2010

Svei

Pia skriver:

Det er så også det jeg prøver på og sige..
Og en student kan vise i en rum tid at de lige har fået huen osv og så kommer den ellers bare til og hænge på væggen.
Jeg ville da meget heller have feks en kittel der viser jeg er ssh'er. Så var de mennesker jeg hjælper heller ikke i tvivl om at jeg er det..

Men jeg syntes da de er fedt at have noget der symbolisere den uddanelse vi har taget og vil netop heller kunne vise det for altid end bare for en kort periode.

Ok..det kan jeg så slet ikke følge...

Anmeld

22. juni 2010

JulieE

Pia skriver:

Så er vi helt enige.. Men som jeg lige har skrevet i et andet indlæg, så må/kan vi desværre ikke få noget der symbolisere vores uddanelse..

Ved at en politiker på et tidspunkt sagde at vi kunne "nøjes" med en hue som alle andre..
Og det har de så valgt og gøre..

Jeg skal selv til og læse videre til ass nu her.. Og når jeg er færdig om 20 mdr skal jeg ikke have en hue. MEN jeg vil få lavet min helt egen kittel der indikere hvem jeg har. Det har jeg sagt jeg ville lige siden jeg så at vi nu også kan få huer på . For jeg er nemlig ikke student

Hvor er det latterligt... Altså at sosuer skal "nøjes" med et hue!!!

Vi kan kun vær enige. Skal der vær et symbol på jeres udd skal det være noget der hører til jer og ikke noget der er 'stjålet' fra en helt anden type uddannelse

God fornøjelse på studierne! Der er brug for folk som dig!!!

Anmeld

22. juni 2010

NoName

WilliamsMor skriver:

Du kan sådan set også få C niveau på hg og ja vil man bruge et halvt år mere på det kan du læse flere af fagene op på et A og B niveau.

JEg blev færdig med Hgv i fredags og vil ikke kalde mig student, MEN jeg synes flere af jer her er nedladende over for folk der måske bare ikke har brug for at læse på de store uddannelser. Helt ærligtr fordi man vælger en HG kan måske være fordi det er den branche man vil arbejde inden for.

Jeg er pisse stolt af mig selv, selv om at jeg KUN er blevet færdig med en hg, fordi jeg midt i det hele d. 27-3-2010 fødte min datter 5 uger for tidligt og kom i skole igen 15dage efter fødsel fordi vi først blev udskrvet der. Men også fordi at nu når jeg er færdig med min barsel kan jeg komme i lære som lige netop den branche jeg vil arbejde inden for, fordi jeg har taget det skole det krævede.

Godt være man ikke er student med HG, men man behøver ikke tale ned om folk der tager det.

Bare lige min mening.

Sejt gået

Du må gerne være stolt, og du har ikke "kun" taget en HG, du har taget en del af en uddannelse, nu mangler du 1-2 år i praktik og vupti, så er du udlært.

Knus Majken - der har en 2 årig HG

Anmeld

22. juni 2010

gittn

Lou87 skriver:

Helt enig!..

Nogen af mine bekendte læser også endnu, forstår det bare ikke.. Til dels at de gider, men også dem som dropper ud og starter på noget nyt.. så bestem dig dog - eller gør det færdigt først og skift så.

Ja det rigtigt nok - jeg ka dog desværre godt fortryde ikk og ha valgt kontor linjen nu her man venter sig og gerne ville ha bedre arbejdstider :/ Men har overvejet og høre sådan en studievejleder ting gennem fagforreningen, om det muligt man måske kan tage en kort udd, eller aftenskole for at ku skifte over til det i stedet...

Jeg har gået på 3 uddanelser inden jeg fandt den rigtige for mig 14dage på tekniskskole som maler.. 1år på social og sundhedsskole og 5md på pædagog sem.

Jeg gik på de skoler fordi jeg ikke troede jeg var god nok til en lang vidergånede uddanelse. 

Jeg gider ikke bruge tid og resurser på at tage en uddanelse færdig når jeg aldrig ville blive glad for arbejdet. desuden ville jeg havde været over 30 før jeg så kunne begynde på en uddanelse som jeg virkelig gerne ville

nu går jeg på Arkitektskolen og er rigtig glad for det skal til at igang med 3år nu.

Anmeld

22. juni 2010

Christinahr

Nej det kan man ikke, for en hg er ikke en gymnasiel uddanelse og man er kun student når man har taget en gymnasiel udd

Anmeld

22. juni 2010

NoName

N&J skriver:

Jeg har svaret nej, fordi det ikke er en gym. udd., men jeg syntes at det er ligegyldig om de får en hue eller ej, altså det syntes jeg nu egentlig de skal have lov til.. jeg har taget en HF og havde da også den mørkeblå hue på da jeg var færdig, men jeg vil sige at da jeg blev færdig var folk da bedøvende ligeglade om man havde en grøn, rød, blå hue på..

Jeg kan overhovedet ikke se hvor den ene uddannelse skulle være mere værd end den anden, altså uanset hvad så er en ungdomsuddannelse jo intet værd som sådan, det er en måde at komme videre på i uddannelsessystemet, og ja langt fra den verden man står i når man er helt færdiguddannet, har jo heller intet med en vidergående uddannelse af gøre, det er for mig et middel til at nå målet.. så fred være med de der føler det er noget helt særlig at gennemføre deres ungdomsuddannelse, det skal de have lov til efter min mening om de har taget en hg, hf, stu, eller hvad det nu må være, altså i sidste ende så kan man jo ikke bruge en studentereksamen til andet end at komme ind på et andet studie, hvorimod tømreren kan bruge sin uddannelse på teknisk skole til at få et job - den er jo faktisk brugbar..

Og til orientering, så er der altså c niveau på hg.. den har jo ændret sig... og er jo rettet mod noget helt andet.. og så er det vel okey at fejre at man har gennemført noget (frivilligt), det er folkeskolen jo ikke, men alle former for ungdomsuddannelse er jo, så har enorm svært ved at se hvorfor I kan have ondt i røven over at verden ændre sig og der bliver lavet huer til andre uddannelse.. syntes måske der er langt vigtigere ting at få ondt i røven over.. men okey vi er jo heldigvis forskellige og har hver vores mening..

Og til trådstarter, hvorfor ikke bare glæde dig på din "venindes" vejne over at hendes søn har gennemført noget, det kan da være at han aldrig troede at han skulle gennemføre noget, eller hvad ved jeg, man må da godt være stolt af sine børn om det så er fordi de løber første gang, tegner en tegning eller består hg..  men det er bare min mening

ENIG - vi går alle på den samme jord, vi sidder alle sammen ned og Sk**** uanset om vi har en hue i rød, blå, lilla eller what ever.

Man er ikke mere værd bare fordi man har læst på gymnasie eller Handelsskole frem for Tekniskskole. Vi har alle forskellige ønsker for vores EGEN fremtid og vælger den skole der passer til det ønske.

Jeg har selv en HG2 hue og er da bedøvende ligeglad med den, den ligger i en kasse på loftet, MEN jeg er stolt af at jeg har gennemført en uddannelse (2 år på HG og 2 år i lære)som den 1. i familien på min mors side.

Kan huske vi ville have vores huer FORDI vi da også gerne ville have gratis adgang til diverse fester på diskotekerne. Vi ville da også have de gratis øl som fredags barene delte ud af. Vi ville også gøre HH'erene og gymnasie eleverne pisse sure OG lur mig om det ikke lykkes, vi tog jo noget af deres opmærksomhed, men vi havde det filme sjovt. Nu var vi blevet prioriteret ned og talt ned til i de 2 år vi gik på HG, alligevel holdt vi stand og gennemførte.

Majken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.