Kan man kalde sig student efter en HG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

1977

Profilbillede for 1977
Divababy93 skriver:

jamen det er da også kun fair for dem der har lidt svært ved det får en chance for at blive student syntes ikke kun det er dem der har haft det rigtigt nemt eller hvad men nu kalder det,
altså hvad med de ordblinde der har kempet en kamp for at tage en hg skal de ikke også havde chancen for at blive student????

eller er jeg helt gal på den???

Ja jeg synes du er galt på den. "Bare" fordi man er ordblind og knokler hårdt, skal man da ikke have retten til at kalde sig noget man ikke er. Hvis man bliver kontorass. med speciale i økonomi bliver man ikke can. econ af den grund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

Malene

Ja det er man da.

Jeg ehar selv lige fået min fine lilla`e hue på, da jeg har taget en HGV og jeg er stolt af den.

JEG er STUDENT 

Anmeld

22. juni 2010

Liljesilas

Har ikke læst de andres svar, men SELVFØLGELIG er man da student. Det kan ingen vel lave om på!! Man tager en uddannelse, lige som man gør på HH, HF osv. Forskellen er sværhedsgraden, men den afgør da ikke om man har en uddannelse, som man allerede der kan benytte sig af (f.eks. butik) Jeg har selv en HF og kan ikke se hvorfor jeg er mere student end dem med en HG - jeg har bare valgt anderledes...

Anmeld

22. juni 2010

Svei

mayapigen skriver:

Har ikke læst de andres svar, men SELVFØLGELIG er man da student. Det kan ingen vel lave om på!! Man tager en uddannelse, lige som man gør på HH, HF osv. Forskellen er sværhedsgraden, men den afgør da ikke om man har en uddannelse, som man allerede der kan benytte sig af (f.eks. butik) Jeg har selv en HF og kan ikke se hvorfor jeg er mere student end dem med en HG - jeg har bare valgt anderledes...

Det kunne være du kunne se det hvis du læste bare de to tre sidste indlæg der er skrevet i denne debat.

Anmeld

22. juni 2010

Svei

Jeanne skriver:

Ja jeg synes du er galt på den. "Bare" fordi man er ordblind og knokler hårdt, skal man da ikke have retten til at kalde sig noget man ikke er. Hvis man bliver kontorass. med speciale i økonomi bliver man ikke can. econ af den grund

Præcis...og det er altså bare sådan at nogle ikke har evnerne til lige netop det boglige...vi er alle gode til noget, bare ikke nødvendigvis det samme...

Feks så har jeg dyb respekt for en som Carolines søster der har evner og intelligens til at læse medcin og være så sej til det...og det ved jeg helt sikkert at jeg ikke har evnerne til..men det er fanme sejt dem der kan...men så kan jeg da bare noget andet...

Anmeld

22. juni 2010

Vial

Jeg er sgu rystet over folks uvidenhed - måske er det de nye huers skyld. Uanset hver stolt man er af sin HG, så bliver man aldrig student af den uddannelse. Der er jo fuldstændig begrebsforvirring i denne her debat. Man bliver jo heller ikke frisør, fordi man klipper sit eget pandehår - eller konditor fordi man laver en lagkage til sin fødselsdag. Der er nogle titler her i livet, som kræver at man har gennemført noget specielt. Man kan studere og læse herfra og til juleaften, men man bliver kun student ved at tage en gymnasial uddannelse - ikke en erhvervsuddannelse.

Anmeld

22. juni 2010

BabyStella!

vingummibamse skriver:

tror jeg er den eneste der har stemt ja..

og vil enlig gerne høre hvorfor i mener at man ikke kan..?

de har vel studeret lige som alle andre studenter... og hva jeg ved for de da også hat på når de er færdig.. og ja efter min mening kan jeg ikke se hvorfor ikke...

derfor vil jeg gerne høre hvorfor i andr ehar stemt nej

Jeg har oz svaret ja - jeg tog godt nok 2 år på HG og fik så min hue. Er så stolt, for endelig fuldførte jeg noget. Og ja, ved godt jeg mangler de 2 år i praktik, men jeg valgte at gå videre på HF i stedet for at komme ind på Pædagogseminariet.

Nu mangler jeg kun 1 år, så er jeg student IGEN!

Anmeld

22. juni 2010

BabyStella!

KaMa skriver:

Jeg er sgu rystet over folks uvidenhed - måske er det de nye huers skyld. Uanset hver stolt man er af sin HG, så bliver man aldrig student af den uddannelse. Der er jo fuldstændig begrebsforvirring i denne her debat. Man bliver jo heller ikke frisør, fordi man klipper sit eget pandehår - eller konditor fordi man laver en lagkage til sin fødselsdag. Der er nogle titler her i livet, som kræver at man har gennemført noget specielt. Man kan studere og læse herfra og til juleaften, men man bliver kun student ved at tage en gymnasial uddannelse - ikke en erhvervsuddannelse.

Det var da ikke særlig sødt sagt Jeg kalder mig selv student med min HG2...

Anmeld

22. juni 2010

Svei

KaMa skriver:

Anmeld

22. juni 2010

Svei

BabyStella! skriver:

Det var da ikke særlig sødt sagt Jeg kalder mig selv student med min HG2...

Men det er du altså ikke...kan ikke forstå man kan blive stødt af det...det er faktum.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.