Sort arbejde??? skidt eller ok??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2010

CamillaT89

Yrsa skriver:

Et argument mod sort arbejde er det er ulovligt og at man snyder samfundet for penge...det er jo præcis det samme man gør ved at snyde og opgive man er enlig...jeg kan ingen forskel se...

Jeg kan ikke se nogen forskel i, om en teenagepige passer et barn og får 200 kr for det, eller en håndværker sveder en hel weekend og får 2000 kr for det. Og det er jo også meget muligt, at den håndværker netop HAR mistet sit job, og hvis det så kan bidrage til at han lige kan få det til at løbe rundt økonomisk, så go ahead. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Mor-til-asta-09

eller som camilla terndorf skriver.

Det er også ulovligt at køre 2 på en cykel

Anmeld

14. juni 2010

Svei

forældre-til-Asta skriver:

Skal du gøre alt efter loven, så ville verden sgu være godt kedelig.. Dvs du gør aldrig noget forkert.. du er bare ih og åh så perfekt eller hvad??

Du køre ikke på cykel uden hjelm??

Du køre ikke 55 i en 50 zone??

Du gør alt efter bogen

Hvad er det for et modargument.....NEJ; verden ville ikke være kedelig, men meget mere sikker hvis der var mennesker der magtede at overholde simple regler som feks ikke at køre for stærkt...det er sgu da ikke ok lige meget hvad at bryde loven....

Føler du at dit liv bliver mere spændende ved at bryde loven eller er det bare verden der bliver mere spændende når man feks skal over vejen og ikke aner om man bliver kværnet af en spritbillist? (og ja, det er på spidsen, men altså...)

Anmeld

14. juni 2010

Svei

ct skriver:

Jeg kan ikke se nogen forskel i, om en teenagepige passer et barn og får 200 kr for det, eller en håndværker sveder en hel weekend og får 2000 kr for det. Og det er jo også meget muligt, at den håndværker netop HAR mistet sit job, og hvis det så kan bidrage til at han lige kan få det til at løbe rundt økonomisk, så go ahead. 

Nej...det er helt sikkert der problemet er... God aften.

Anmeld

14. juni 2010

CamillaT89

Yrsa skriver:

Øhh...ja...og stjæle og en masse andet...hvad vil du frem til?

Lige meget hvad, så er det jo ikke for at genere ngen at der er lovgivet omkring alle disse ting...det er bare virkelig skidt at så få håndværkere er ligeglade..

Det er bare dine svar om, at det er ulovligt at bryde loven. Men hånden på hjertet, hvor mange har så ikke gjort det? 

Desuden yder håndværkerne en indsats - de arbejder hårdt for at tjene de penge, og har ikke meget fritid tilbage. Hvis du skriver enlig på papirerne uden at være det, modtager du bare penge ved at sidde på din flade. Jeg synes ikke, det kan sammenlignes.

Anmeld

14. juni 2010

Mor-til-asta-09

Yrsa skriver:

Hvad er det for et modargument.....NEJ; verden ville ikke være kedelig, men meget mere sikker hvis der var mennesker der magtede at overholde simple regler som feks ikke at køre for stærkt...det er sgu da ikke ok lige meget hvad at bryde loven....

Føler du at dit liv bliver mere spændende ved at bryde loven eller er det bare verden der bliver mere spændende når man feks skal over vejen og ikke aner om man bliver kværnet af en spritbillist? (og ja, det er på spidsen, men altså...)

Jeg synes bestemt du er helt forkert på den.. Og kan stadig ikke se hvad det her har med sort arbejde at gøre.. Du køre det over i noget helt andet, nu er vi lige pludselig alle sammen spritbillister.. Men ja ja lad dig nu være som du er..

Anmeld

14. juni 2010

CamillaT89

ct skriver:

Det er bare dine svar om, at det er ulovligt at bryde loven. Men hånden på hjertet, hvor mange har så ikke gjort det? 

Desuden yder håndværkerne en indsats - de arbejder hårdt for at tjene de penge, og har ikke meget fritid tilbage. Hvis du skriver enlig på papirerne uden at være det, modtager du bare penge ved at sidde på din flade. Jeg synes ikke, det kan sammenlignes.

Rettelse: Hånden på hjertet, har DU så ikke gjort det??

Anmeld

14. juni 2010

Svei

ct skriver:

Så derfor mener du det er ok at bryde loven? Jeg må indrømme jeg slet ikke kan sætte mig ind i din tankegang og kan høre at vi taler ud fra hver vores verden og syn på samme.

Jeg er ikke enig med dig og bliver det aldrig.

ps....halvdelen af det man tjener sort er tjenet "på røven" da man aldrig skulle have haft dem i hånden...

Anmeld

14. juni 2010

millesofie

hold da fast der fik jeg vist lukket op for den varme hane

det er dejligt at se at i kan få lukket op for føleserne, men pas nu på at i ikke bliver uvenner.

det er dejlig at diskutere mens legen er god, men stop altid får der opstår slåskamp

Anmeld

14. juni 2010

Mor-til-asta-09

Yrsa skriver:

Så derfor mener du det er ok at bryde loven? Jeg må indrømme jeg slet ikke kan sætte mig ind i din tankegang og kan høre at vi taler ud fra hver vores verden og syn på samme.

Jeg er ikke enig med dig og bliver det aldrig.

ps....halvdelen af det man tjener sort er tjenet "på røven" da man aldrig skulle have haft dem i hånden...

Men hvis nu man f.eks var tjener, og havde nogle venner der skulle holde noget..

Så ville jeg da gerne hjælpe dem, men så istedet for at få pengene i hånden, så køber de en cykel til 2000 til dig istedet.. er det så iorden??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.