Sort arbejde??? skidt eller ok??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2010

Svei

Hvad dælen er forskellen i at passe et barn og få sorte penge for det, eller at lægge en tarasse, bare fordi man er udlært tømrer og få sorte penge for det?
Er det ikke at modsige sig selv lidt

Jeg syntes det er helt ok, dejligt man kan være dygtig til noget og tjene lidt penge på det. Nogle goder skal der da være. Det vil jeg alligevel aldrig have ondt i 'numsen' over

Som skrevet til en anden så ville 100kr på en måned der skulle opgives koste mere end det ville give i behandling... men at en håndværker smider 3000kr lige ned i foret og tager arbejde fra en anden håndværker det synes jeg på ingen måde er sammenligneligt med at en ung pige passer et barn og tjener en 100kr...

At man som uddannet sælger sin arbejdeskraft uden at betale skat som alle andre, det kan jeg på ingen måde gå ind for.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

B&J

Yrsa skriver:

Jeg tror som det ville koste mere for samfundet at opgive 100kr end de ville få ind i skattekroner...men håndværkere kan altså let tjene 2-3000kr på en weekend og på en måned bliver det dælme mange penge og det er der altså mange mange håndværkere der benytter sig af...

jaa det er helt rigtigt og tror nu også hvis jeg fik tilbudet ville jeg sige ja mange tak... men sådan er vi jo forskellige

Anmeld

14. juni 2010

Svei

B&J skriver:

jaa det er helt rigtigt og tror nu også hvis jeg fik tilbudet ville jeg sige ja mange tak... men sådan er vi jo forskellige

Ja, det kommer jo nok an på hvordan man tænker og hvilken moral man har...

Anmeld

14. juni 2010

Mor-til-asta-09

Yrsa skriver:

Men at mange andre gør noget, er det med til at gøre det ok...at mange bryder loven, gør det vel ikke bedre...der er også mange der gører for stærkt, er det også ok?

Jeg benytter mig ikke at sortarbejde...

Du kan ikke sammenligne sort arbejde med at køre for stærkt.. For så lægger du jo bare op til en diskussion.. Så kan vi jo finde mange ting.

Men synes sort arbejde er ok.. Og dem der vil bruge deres weekender og fritid på at tjene ekstra penge.. VÆRSGO

Anmeld

14. juni 2010

Svei

forældre-til-Asta skriver:

Du kan ikke sammenligne sort arbejde med at køre for stærkt.. For så lægger du jo bare op til en diskussion.. Så kan vi jo finde mange ting.

Men synes sort arbejde er ok.. Og dem der vil bruge deres weekender og fritid på at tjene ekstra penge.. VÆRSGO

I forhold til det ulovlige aspekt, hvorfor er det så ikke sammenligneligt...du gør noget der er forbudt...hvis jeg snød samfundet for penge ved at leve med en mand eller stå som enlig, ville det så også være ok?

Det er ulovligt at lave sort arbejde, det er ulovligt at bryde loven....

Anmeld

14. juni 2010

CamillaT89

Yrsa skriver:

I forhold til det ulovlige aspekt, hvorfor er det så ikke sammenligneligt...du gør noget der er forbudt...hvis jeg snød samfundet for penge ved at leve med en mand eller stå som enlig, ville det så også være ok?

Det er også ulovligt at køre to på en cykel?

Anmeld

14. juni 2010

Mor-til-asta-09

Yrsa skriver:

Nej for så er vi ovre i en helt anden boldgade..Mig der har misforstået, men var den her tråd ikke om sort arbejde.. Hvad har det så med det andet at gøre??

Anmeld

14. juni 2010

Svei

forældre-til-Asta skriver:

Nej for så er vi ovre i en helt anden boldgade..Mig der har misforstået, men var den her tråd ikke om sort arbejde.. Hvad har det så med det andet at gøre??

Et argument mod sort arbejde er det er ulovligt og at man snyder samfundet for penge...det er jo præcis det samme man gør ved at snyde og opgive man er enlig...jeg kan ingen forskel se...

Anmeld

14. juni 2010

Svei

ct skriver:

Det er også ulovligt at køre to på en cykel?

Øhh...ja...og stjæle og en masse andet...hvad vil du frem til?

Lige meget hvad, så er det jo ikke for at genere ngen at der er lovgivet omkring alle disse ting...det er bare virkelig skidt at så få håndværkere er ligeglade..

Anmeld

14. juni 2010

Mor-til-asta-09

Yrsa skriver:

Et argument mod sort arbejde er det er ulovligt og at man snyder samfundet for penge...det er jo præcis det samme man gør ved at snyde og opgive man er enlig...jeg kan ingen forskel se...

Skal du gøre alt efter loven, så ville verden sgu være godt kedelig.. Dvs du gør aldrig noget forkert.. du er bare ih og åh så perfekt eller hvad??

Du køre ikke på cykel uden hjelm??

Du køre ikke 55 i en 50 zone??

Du gør alt efter bogen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.