Sort arbejde??? skidt eller ok??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

Marge skriver:

Okay ?
Jeg ved ikke helt hvor du vil hen med at jeg skal vide det Synes da det er dumt af dig hvis du ikke overholder de love der er lavet for at beskytte os alle, specielt i trafikken som er så farlig. Selv kunne jeg ikke finde på ar snakke i mobil når jeg cykler- og jeg køre heller aldrig med musik i ørene

vil så slutte den og sige; det er mere farligt at køre 80 på mtv - da det giver længere køer - lastbilerne kører tættere - dumme overhalinger og derved igen farlige opbremsninger af biler. Så hellere følge trafik'en. Og hvor tit stopper politiet lastbiler der kører 90?

Under udrykning kan lastbilen køre 110, men vi har så også træning - kursus mm i udryknings kørsel og bliver udd sammen med politi og brandfolk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2010

Pige2009

Znuzke skriver:

Tjooo - i princippet er det jo ikke ok. Men jeg kan altså ikke få ondt bagi, og jeg ville da også gerne have en rengøringsdame som ikke skulle ha' en regning...

Det er selvfølgelig ikke ok at være på overførselsindkomst og arbejde sort samtidig, og dog - hvis man i en kort periode er på dagpenge og det betyder at familien kan beholde hus/bil/levestandard osv, så er det jo også helt forståeligt....

Jeg er vist lidt flosset i kanten...

Enig

Jeg har det på samme måde, og er også ret splittet på dette spørgsmål.

K.h. Linda

Anmeld

15. juni 2010

MiMa

Jeg synes at det er ok i begænset omfang. Så længe at det kun er "småpenge", der er tale om kan jeg ikke se det forkerte i det.

Fx. har vi én der kommer og slår vores græsplæne en gang imellem. Han hygger sig ved det og får så et lille tilskud ved siden af folkepensionen. Der er også flere som jeg kender, som får gjort rent indimellem. Det synes jeg er ok. Jeg synes også at det er ok at børn på fx. 13-14 år kan tjene lidt penge ved at være barnepige, gå tur med naboens hund etc.

Nogen gange er det jo også bare fordi det er lettere at få 100 kroner i hånden end at skulle til at opgive det til skattevæsenet. Det overstiger jo ofte ikke deres fribeløb/fradag.

Jeg synes det er forkert, hvis der bliver spekuleret i det, og hvis folk tjener både halve og hele månedslønninger uden at betale skat af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.