Sort arbejde??? skidt eller ok??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2010

Svei

Sofia skriver:

Jeg kan på ingen måde støtte sort arbejde! Mener at alle skal betale skat af deres indtægt! Det går ud over de lovlydige, hvis andre bryder loven! Sort arbejde er en direkte individuel støtte til en selv, mens man stadigvæk benytter de goder skatteborgerne betaler til, såsom sygehus, lægehjælp, infrastruktur, skolevæsen osv. Det synes jeg er uacceptabelt. Går ind for aktivlinjen, hvor man må yde før man kan nyde - og overholder loven, da jeg mener det kommer os alle til gode

Det glæder mig jeg ikke er den eneste der har det sådan...det er jo det samme som at gå ind i en butik og føle det er ok at stjæle for de andre betaler jo for deres... skidt holdning...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Svei

forældre-til-Asta skriver:

Jamen det er jo fuldstændig valgfrit om folk vil bruge sort arbejde.. Men hvis jeg så skulle spørge min fætter om han vil murer en mur, så får han lige 1000 kr i lommen for det.. Selvfølgelig skal han da gøre det, da han bruger hans weekend på det.. Det er det de lever af, og har lyst til at lave.. Men self vil de da tjene penge samtidig

Kan du slet ikke se det forkerte i det...at I på den måde snyder/stjæler og bestemt ikke er med til at bidrage til noget som helst? Sjovt at sortarbejde bare er blevet noget man gør og det er da ok...

Anmeld

14. juni 2010

Svei

B&J skriver:

jamen så må jeg jo sige ja for det har jeg jo selv gjordt når jeg har været barnepige den gang der fik jeg jo penge for arbejde.. og har da også hjulpen nogle med af flytte hvor jeg har fået lidt penge så jeg snyder jo samfundet så kan jeg ikke andet ind af sige ja

Ok..tak for svar.

Anmeld

14. juni 2010

B&J

Yrsa skriver:

Ok..tak for svar.

okay du har aldrig passet børn og fået penge for det??? syntes du også det er forkert???

Anmeld

14. juni 2010

Mor-til-asta-09

Yrsa skriver:

Kan du slet ikke se det forkerte i det...at I på den måde snyder/stjæler og bestemt ikke er med til at bidrage til noget som helst? Sjovt at sortarbejde bare er blevet noget man gør og det er da ok...

Nej det kan jeg godtnok ikke.. Seriøst..

Og du kan heller ikke bilde mig ind at du aldrig har brugt sort arbejde eller kommer til det...

Tror ikke du finder ret mange mennesker, som ikke bruger sort arbejde..

Anmeld

14. juni 2010

Svei

okay du har aldrig passet børn og fået penge for det??? syntes du også det er forkert???

Jeg synes det er forkert at snyde samfundet ved at lave sort prof. arbejde hvor man er med til at tage job fra andre og med til at snyde samfundet for mange penge...at du får penge for at passe en unge, nej det kan jeg ikke se som et problem ejheller som sort arbejde i den definition jeg selv har.

Og nej, jeg har faktisk aldrig passet andres unger....

Anmeld

14. juni 2010

Svei

forældre-til-Asta skriver:

Nej det kan jeg godtnok ikke.. Seriøst..

Og du kan heller ikke bilde mig ind at du aldrig har brugt sort arbejde eller kommer til det...

Tror ikke du finder ret mange mennesker, som ikke bruger sort arbejde..

Men at mange andre gør noget, er det med til at gøre det ok...at mange bryder loven, gør det vel ikke bedre...der er også mange der gører for stærkt, er det også ok?

Jeg benytter mig ikke at sortarbejde...nej.

Anmeld

14. juni 2010

B&J

Yrsa skriver:

Jeg synes det er forkert at snyde samfundet ved at lave sort prof. arbejde hvor man er med til at tage job fra andre og med til at snyde samfundet for mange penge...at du får penge for at passe en unge, nej det kan jeg ikke se som et problem ejheller som sort arbejde i den definition jeg selv har.

okay smiler... men det er jo det jeg også ser som sorte penge for jeg har passe børn engang i mellem og fået 100 eller 200kr for og tror jeg mange har men lige så mange brænder skiver ud eller film osv. for de penge det er jo det samme som sort arbejde

Anmeld

14. juni 2010

Kvindemin

Yrsa skriver:

Hvad dælen er forskellen i at passe et barn og få sorte penge for det, eller at lægge en tarasse, bare fordi man er udlært tømrer og få sorte penge for det?
Er det ikke at modsige sig selv lidt

Jeg syntes det er helt ok, dejligt man kan være dygtig til noget og tjene lidt penge på det. Nogle goder skal der da være. Det vil jeg alligevel aldrig have ondt i 'numsen' over

Anmeld

14. juni 2010

Svei

B&J skriver:

okay smiler... men det er jo det jeg også ser som sorte penge for jeg har passe børn engang i mellem og fået 100 eller 200kr for og tror jeg mange har men lige så mange brænder skiver ud eller film osv. for de penge det er jo det samme som sort arbejde

Jeg tror som det ville koste mere for samfundet at opgive 100kr end de ville få ind i skattekroner...men håndværkere kan altså let tjene 2-3000kr på en weekend og på en måned bliver det dælme mange penge og det er der altså mange mange håndværkere der benytter sig af...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.