Sort arbejde??? skidt eller ok??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2010

Svei

Stumpen skriver:

Jeg kan virkelig ikke få ondt i røven af en tømmer hjælper naboen eller en med-babyer laver en kage.. Der hvor jeg synes det er forkert er når firma-far kører et projekt sort....

Dobbelt-moralsk...ja måske, men i min verden er forskellen stor..

Men lige meget hvad så er det jo snyd på lige fod med enlige der får tilskud uden de reelt er det og der skal jeg da lige love for at folk kommer op af stolene...jeg synes det er skidt at der er penge der ikke kommer ud i omløb...og håndværkere tjener altså ikke lidt ved sort arbejde...det er sørme mange penge og arbejder der tages fra andre som igen må fyre folk..jeg synes det er skidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Svei

B&J skriver:

endelig ikke men der er jo mange der gør det også med de sorte penge... jeg kan ikke stoppe det for jeg bestemmer jo ikke over folk og jeg har da også prøvet af være barne pige for nogle timer det fik jeg da penge for og ja det er jo sort arbejde...

Nu var spørgsmålet ikke om man kunne stoppe det eller om andre mennesker gør det...det gik på om det er ok...

Anmeld

14. juni 2010

Mor-til-asta-09

Synes det er helt iorden at folk laver sort arbejde.. Det er både billigere for os, og en fordel for dem der gør det..

Men synes self ikke de skal have lov til at leve af det, men tror jeg så heller ikke der er så mange at gør.

Anmeld

14. juni 2010

B&J

Yrsa skriver:

Nu var spørgsmålet ikke om man kunne stoppe det eller om andre mennesker gør det...det gik på om det er ok...

jamen det er okay i mine øjne... for hvis du har en kæreste boende så kan han jo hjælpe med huslejen osv... men ja det er forkert sådan er livet jo...

Anmeld

14. juni 2010

Svei

forældre-til-Asta skriver:

Synes det er helt iorden at folk laver sort arbejde.. Det er både billigere for os, og en fordel for dem der gør det..

Men synes self ikke de skal have lov til at leve af det, men tror jeg så heller ikke der er så mange at gør.

Men det tager da arbejde fra andre mennesker som har brug for at tjene penge...og de kan altså tjene rigtig rigtig mange penge sådan en håndværker hvis han feks går på dagpenge og supp. eller tager weekender i brug...det må da gå ud over nogen et sted og ikke mindst er der en masse skattekroner der aldrig kommer alle andre til gavn...men bare man selv sparer så er det måske lige meget med andre...

Anmeld

14. juni 2010

Svei

B&J skriver:

jamen det er okay i mine øjne... for hvis du har en kæreste boende så kan han jo hjælpe med huslejen osv... men ja det er forkert sådan er livet jo...

Jeg forstår ikke dit svar...er det ok at snyde samfundet for penge?

Anmeld

14. juni 2010

Sofia

Jeg kan på ingen måde støtte sort arbejde! Mener at alle skal betale skat af deres indtægt! Det går ud over de lovlydige, hvis andre bryder loven! Sort arbejde er en direkte individuel støtte til en selv, mens man stadigvæk benytter de goder skatteborgerne betaler til, såsom sygehus, lægehjælp, infrastruktur, skolevæsen osv. Det synes jeg er uacceptabelt. Går ind for aktivlinjen, hvor man må yde før man kan nyde - og overholder loven, da jeg mener det kommer os alle til gode

Anmeld

14. juni 2010

B&J

Yrsa skriver:

Jeg forstår ikke dit svar...er det ok at snyde samfundet for penge?

jamen så må jeg jo sige ja for det har jeg jo selv gjordt når jeg har været barnepige den gang der fik jeg jo penge for arbejde.. og har da også hjulpen nogle med af flytte hvor jeg har fået lidt penge så jeg snyder jo samfundet så kan jeg ikke andet ind af sige ja

Anmeld

14. juni 2010

helora

millesofie skriver:

hvad siger i så til sort arbejde..

er det bare ok eller er der "regler" for hvornår det er okay eller er det helt banlyst?

jeg synes personligt at det er okay at arbejde lidt sort engang imellem HVIS man har et alm arbejde på min 30 timer om ugen som man betaler skat af

Jeg kan forstå, hvorfor nogle kan blive fristet til at arbejde sort, men jeg synes det er meget asocialt og absolut ikke i orden. Der ryger rigtig mange skattekroner på den bekostning, som kunne bruges til at forbedre vores skrantende sygehuse, skoler mm.

Anmeld

14. juni 2010

Mor-til-asta-09

Yrsa skriver:

Men det tager da arbejde fra andre mennesker som har brug for at tjene penge...og de kan altså tjene rigtig rigtig mange penge sådan en håndværker hvis han feks går på dagpenge og supp. eller tager weekender i brug...det må da gå ud over nogen et sted og ikke mindst er der en masse skattekroner der aldrig kommer alle andre til gavn...men bare man selv sparer så er det måske lige meget med andre...

Jamen det er jo fuldstændig valgfrit om folk vil bruge sort arbejde.. Men hvis jeg så skulle spørge min fætter om han vil murer en mur, så får han lige 1000 kr i lommen for det.. Selvfølgelig skal han da gøre det, da han bruger hans weekend på det.. Det er det de lever af, og har lyst til at lave.. Men self vil de da tjene penge samtidig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.