Sort arbejde??? skidt eller ok??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

millesofie skriver:

hvad siger i så til sort arbejde..

er det bare ok eller er der "regler" for hvornår det er okay eller er det helt banlyst?

jeg synes personligt at det er okay at arbejde lidt sort engang imellem HVIS man har et alm arbejde på min 30 timer om ugen som man betaler skat af

Nu har jeg ikke læst alle de andres svar endnu.

Men her er vi ikke blege for at tjene lidt jyske $... Gør det helt uden at blinke.

Kører som autoredder - har en fin løn og en del fridage ind i mellem, i vores faste vagtplan. Så når man eks går hjem på weekend en tirsdag aften og først skal møde mandag morgen kl 6, skal tiden jo bruges på noget.

Arbejdede for min svoger, da vi skulle bygge heste stald mm. Men for at han kunne spare penge, talte vi blot timer. Så han skylder mig 824 arbejds timer ialt.

Så når vi skal have ny have - vandskuret et hus - nye klinker i badeværelse - lagt nyt gulv osv. Ja så ved vi hvem vi skal spørge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2010

Stumpen

Yrsa skriver:

.

Forældre køb kan komme til at koste forældrene... Karstens forældre købte jo hus til os, som vi så skulle have købt, men pga økonomiske grunde kunne vi ikke dette, så de ville sælge, men da de ikke selv har boet i huset, men kun brugt det som udlejning, så skulle de betale skat af salget (ved ikke om det kun var det huset var steget siden købet eller om det var af hele salgsprisen) Hvilket har gjort at de har valgt at sælge deres egen og flytte ind i "vores" (de har så ikke solgt, Karstens søster og fam. bor nu til leje der og skal så købe det når hun er færdog udd...

Anmeld

14. juni 2010

CamillaT89

Mor til Frederic skriver:

Nu har jeg ikke læst alle de andres svar endnu.

Men her er vi ikke blege for at tjene lidt jyske $... Gør det helt uden at blinke.

Kører som autoredder - har en fin løn og en del fridage ind i mellem, i vores faste vagtplan. Så når man eks går hjem på weekend en tirsdag aften og først skal møde mandag morgen kl 6, skal tiden jo bruges på noget.

Arbejdede for min svoger, da vi skulle bygge heste stald mm. Men for at han kunne spare penge, talte vi blot timer. Så han skylder mig 824 arbejds timer ialt.

Så når vi skal have ny have - vandskuret et hus - nye klinker i badeværelse - lagt nyt gulv osv. Ja så ved vi hvem vi skal spørge...

Det var da en skide smart måde at gøre det op på

Og så endda LOVLIGT!

Anmeld

14. juni 2010

N&J

Yrsa skriver:

Jeg synes at man skal overholde loven.

Men ... lad mig sige det på den her måde, jeg er 100% overbevist om at du på et eller andet tidspunkt har brudt loven, såsom at være gået over for rødt, ejer en brændt cd/dvd, ellers kunne det måske tænkes at det i hvert fald var i huset og derfor også med din tilladelse.. 

Men er enig med dig i den betragtning at vi bør overholde loven, da vi ikke kan forvente at børn og unge spiller efter spillereglerne hvis vi ikke selv gør det (men for mig er det dog et mere dårligt eksempel at gå over for rødt (fordi børn og unge ser det) end det er at lave sort arbejde (hvor de sjældent står og ser efter lønseddelen) (er næsten godt klar over at vi ikke er helt enige, men det handlere mere for mig om at være det bedste eksempel jeg kan være, men selvfølgelig begår jeg også fejl.. ligesom de fleste mennesker) begge dele er ulovligt og bør undgås, men kan ikke helt forstå hvorfor du er sådan efter håndværkeren, der er da mange grupper hvor der snydes/laves ulovligheder, og vi skal vel overholde ALLE love, ikke kun dem der er bekvemmelige.. selvom jeg tvivler på alle - overholder alle love, så mener jeg istedet vi bør bestræbe os på det.. 

til slut vil jeg sige at jeg ikke forstår forskellen på om jeg, faglært pædagog går ud og servere til en fest og får en sjat penge for det end hvis tjeneren tager samme tjans og får penge for det??? det forstod jeg ikke en meters penge af... 

Anmeld

14. juni 2010

JustAnotherName

Stumpen skriver:

Jeg kan virkelig ikke få ondt i røven af en tømmer hjælper naboen eller en med-babyer laver en kage.. Der hvor jeg synes det er forkert er når firma-far kører et projekt sort....

Dobbelt-moralsk...ja måske, men i min verden er forskellen stor..

Meget enig !!!  Sådan ser jeg også på det.

Anmeld

15. juni 2010

wamse

Jeg kan sagtens se det samfundsskadelige i at sort arbejde er så udbredt, for samfundet går glip af de skattekroner og nu står vi jo alle og skal til at betale fordi at der er krise i vores samfund, så der bliver nedskåret og mange andre kedelige ting. Så vores land kunne helt sikkert bedre bruge de skattekroner.

Men derfor betyder det ikke at jeg ikke selv har gjort det og kender folk der gør det. Men det ville da være mere optimalt, hvis de penge gik til staten og at der evt kunne blive ansat flere mennesker så.

Kan sagtens se det amoralske i det, men kan så heller ikke sige mig fri for at have gjort det selv.

Anmeld

15. juni 2010

Svane83

Nu arbejder jeg i SKAT så jeg synes helt bestemt at sort arbejde er forkert og aldrig er ok.

MEN:

Jeg blander mig ikke i hvad andre gør, hverken herinde, i min familie eller i min omgangskreds.

Jeg sidder med nogle helt andre ting i SKAT, men derfor synes jeg nu alligevel at det er forkert

Carina

Anmeld

15. juni 2010

LLN

I min verden kommer det an på definitionen af sort arbejde.

Jeg synes det er forkert hvis man arbejder sort og tjener mere eller det samme som man ville kunne gøre ved almindeligt arbejde.

Men hvad hvis du hjælper mig med at lave en garage og jeg gør rent for dig - er det så sort arbejde? I min bog er det vennetjenester.

Anmeld

15. juni 2010

Sofia

LLN skriver:

I min verden kommer det an på definitionen af sort arbejde.

Jeg synes det er forkert hvis man arbejder sort og tjener mere eller det samme som man ville kunne gøre ved almindeligt arbejde.

Men hvad hvis du hjælper mig med at lave en garage og jeg gør rent for dig - er det så sort arbejde? I min bog er det vennetjenester.

Præcis, sort arbejde skal afgrænses overfor vennetjenester. Der er jo en proportionalitets betragtning i alt! 

Anmeld

15. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

ct skriver:

Det var da en skide smart måde at gøre det op på

Og så endda LOVLIGT!

Syntes det er dejlig man også kan regne den vej... For har jo sparet ham for næsten 124.000 kr - så nu har de simpelthen ejby's pæneste landsted med plads og udsigt.

De har jo nu 1800 m2 med 11 lækre store hestebokse - rytterstue med køkken - toilet - saddel/dækken rum - foder rum -vandspil tov -inden døres og udendørs ridebane og maskin hus.

Var så også den eneste der hjalp ham ud over hans egen far - murere - tømre mm. Alle hans venner kom kun for at drikke øl'er - eller blev de væk. Min svigerinde var så højgravid - så hun laved den lækreste mad til os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.